[special] EuroBike 2008: Dag 2

Reacties op nieuwsberichten van Dirty Pages.

Moderator:JJ

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DeKerfs
Berichten:7014
Lid geworden op:ma okt 29, 2001 3:13 pm
[special] EuroBike 2008: Dag 2

Bericht door DeKerfs » za sep 06, 2008 8:56 am

Ook al was het nog steeds druk, de tweede dag leek wat het publiek én exposanten betreft iets minder drukkend, of liever, minder gehaast te zijn. Het grootste nieuws was immers door de meesten op de eerste dag al nagejaagd. Misschien juist daarom dat het dan lijkt alsof je pas op zo'n tweede dag in eens allerlei kleine 'nieuwigheden' ontdekt.

De markt lijkt om een of andere manier maar al te graag in te gaan op nieuwe trends op technologisch vlak. Fabrikanten lijken een verlangen naar innovativiteit te hebben, in een tijd dat er niet veel nieuws is te behalen op gebieden van bijvoorbeeld vering, schijfremmen en carbon technologie. Zoals we gisteren ook al zeiden wordt de opkomst van de BB30 standaard voor cranks en trapaslagers door vele partijen al vrij snel omarmd en zo zien we in iets mindere maten hetzelfde gebeuren met het Carbon Belt Drive systeem. Misschien wel wat limiterend waar het op het aantal versnellingen aan komt, maar veel framebouwers en fietsfabrikanten laten maar wat graag zien dat ze iets zien in deze ontwikkeling en grijpen dit systeem aan om zich te differentiëren ten opzichte van anderen.

Voor de merken die de carbonhype al beu zijn, of dié boot gemist lijken te hebben, is er nog altijd het materiaal uit de erts rutiel; titanium. Met ups en downs blijft titanium aanwezig op elke beurs, en het lijkt dit jaar duidelijk in een 'up' te zitten. Wat daarbij opvalt is dat veel merken hun titanium frames bij de gerenomeerde Amerikaanse familie Lynskey laten maken. Dé naam die synoniem staat voor strakke (vrouwelijke!) lasnaden en een perfecte afwerking.

Afbeelding
David Turner slaat een geheel nieuwe weg in met de omschakeling naar het DW-Link veerconcept

Afbeelding
Afbeelding
Misschien wel de meest unieke, niet-opvallende, fiets van de beurs; Independent Fabrications uit Reynolds 953 roestvaststaal

Afbeelding
Cube's nieuwe full-carbon Sting

Afbeelding
Kettingen zijn gewoon zó 2008....

Afbeelding
Magura deelt graag de recente medaillesuccessen met een gelimiteerde uitvoering van de Marta SL Magnesium en Durin vork

Afbeelding
Liteville's nieuwe freerider; de 901

Afbeelding
Complexiteit ten top; het blijven immers Duitsers....

Afbeelding
Sunn bezig met een comeback op Europees niveau, hier hun titanium creatie

Afbeelding
Ghost is één van de eersten met een met Hammerschmidt afgemonteerde freerider

Afbeelding
20 millimeter steekas bij Fulcrum

Afbeelding
Intense's nieuwe Tracer, als All-Mountain of Enduro-DHer

Afbeelding
Acros, net als Tune afkomstig uit Duitsland en fabrikant van gekleurde, lichtgewicht en onder andere ceramisch gelagerde producten

Afbeelding
Endorfin prototype met asymetrische scharnierarm/zitbuisconstructie

Afbeelding
Rohloff's 14 versnellingsnaaf; inmiddels al een flink aantal fietsers wisselde de traditionele aandrijflijn in tegen die ene naaf....

Afbeelding
Na vervangingslagers nu ook een volledige set 'outboard bearings' van PhilWood

Afbeelding
Na jaren komt Orange met linkage-full suspensions

Afbeelding
Niner's line-up uitgebreid met een freerider met alle specifieke details, gebouwd rond 29" wielen

Afbeelding
Ibis Tranny met demontabel en verstelbaar achterframe. Bruikbaar als kettingspanner in singlespeed-setup

Tekst: Jeroen van den Brand
Foto's: Coen de Jongh, Dennis Jöris, Pieter d'Haens

Trailz
Berichten:31
Lid geworden op:vr mei 23, 2008 3:11 pm

Bericht door Trailz » za sep 06, 2008 1:39 pm

een 120mm Magura in een Sting :O
moooii man die nieuwe sting :)
echt een top fiets.
Biking, Aggresive inline, chillenderwijss !

Gebruikersavatar
zonoskar
Berichten:2600
Lid geworden op:za nov 24, 2001 12:29 am

Bericht door zonoskar » za sep 06, 2008 7:05 pm

Die sting kan mij niet bekoren, kijk eens wat ze op de achterbrug voor een gedrocht gemaakt hebben (IMHO).

Afbeelding

BLRacing
Berichten:2754
Lid geworden op:zo nov 04, 2001 4:35 pm
Locatie:Ergens in Utrecht

Bericht door BLRacing » zo sep 07, 2008 8:24 pm

Ik vind het wel een mooie fiets opzich maar ze hadden inderdaad beter van dat mannetje een geintegreerd spatbord kunnen maken.

Die Liteville 901 lijkt mij iets teveel op een Canyon Torque :D

Plaats reactie