Als we verder kijken naar details die iets van de werking van de vork prijs kunnen geven, zien we onder andere een versteller die erg lijkt op de versies die we zien bij de vorken met Motion Control, waarmee de ingaande demping en de mate van doorslaggevoeligheid bij een geblokkeerde vork, ingesteld kunnen worden. Meer nieuws vinden we aan de onderzijde. De onderkant is open gelaten, iets wat we kennen van de vorken van Marzocchi. Rondom de Postmount schijfrembevestiging zien we een verdunning in de diameter van de onderpoten en valt het op dat RockShox de opening van de dropouts verticaal houdt. We zien een rode stelknop voor de rebound en aan de andere zijde een ventiel voor de negatieve luchtkamer. Tot zover weinig echte details die ons doen denken dat er op dempingsgebied veel verschilt ten opzichte van de andere high-end luchtgeveerde vorken uit het huidige programma van RockShox. Het blijft voorlopig gissen of dit ook werkelijk het geval is, of dat RockShox met deze 'nieuwe SID' straks ook nieuwe technieken op dempergebied weet te presenteren.
Het gespotte prototype heeft een CNC gefreesde aluminium kroon, in tegenstelling tot de versies uit carbon die we de laatste jaren bij zowel de topmodellen Reba als SID zagen. Het ligt in de lijn der verwachting dat ook het nieuwe topmodel straks een carbon kroon en stuurbuis uit één deel zal mee krijgen.






Bron & foto's: Velonews.com