GT Zaskar LE single speed conversion?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
KillerTurtle
GT Zaskar LE single speed conversion?

Bericht door KillerTurtle » vr mar 23, 2012 10:23 pm

Ik heb eindelijk mijn droomframe aangeschaft. Een good old GT Zaskar LE uit 1996.
Vandaag de hele dag in de weer geweest met alles eraf slopen, frame polishen en dan....
De opbouw.

Wil ik eigenlijk heel graag single speed ervan gaan maken maar....

Ik twijfel over zo'n kettingspanner. Lijkt me alleen maar meer weerstand toevoegen en eigenlijk het hele SS idee een beetje de das om doen....

Zijn er andere oplossingen?

Heb zelf al iets gevonden:
- Tr!ckstuff Exzentriker

Wie heeft ervaring met dit product? Lijkt er nog al prijzig....

Thx
Sven

didadunlop

Bericht door didadunlop » za mar 24, 2012 11:40 am

http://media.thehubsa.co.za/uploads2/20 ... her-Do.jpg

De hoeveelheid wrijving van dat ding lijkt me echt niet merkbaar. Vooral als je al met een half link erg dicht in de buurt van de ideale spanning komt.

ow ja, ik heb er eentje over. Bij intresse stuur maar een PM.

En Phil Wood heeft ook een excentrisch BB voor normale BB's. www.philwood.com
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo mar 28, 2012 12:13 pm

didadunlop schreef:http://media.thehubsa.co.za/uploads2/20 ... her-Do.jpg

De hoeveelheid wrijving van dat ding lijkt me echt niet merkbaar. Vooral als je al met een half link erg dicht in de buurt van de ideale spanning komt.

ow ja, ik heb er eentje over. Bij intresse stuur maar een PM.

En Phil Wood heeft ook een excentrisch BB voor normale BB's. www.philwood.com
Ik had zo'n soort ding op mn fiets (1 dag) voor het NKSS 2006 ofzo. Ander merk, maar komt op hetzelfde neer. Heeft me niet opgehouden. Aandrijving was soepel, en zo mogelijk stiller dan zonder spanner.

mateis

Bericht door mateis » wo mar 28, 2012 4:36 pm

Bij mij was zonder spanner altijd stiller, zal wel iets met afstelling te maken hebben. Zonder spanner is natuurlijk mooier en lijkt bij mij een heel klein ietsje pietsje beter te rijden, maar het verschil is heel erg klein. Die OnOne is een prima spanner, ik rij nu met een Surly spanner, omdat ik het dopje voor op de snelspanner kwijt gemaakt heb (ligt -ergens- in Zuid-Limburg) en die goedkoop tweedehands kon krijgen (van Dida), en die doet het ook goed. Maar niet beter en niet stiller dan de OnOne.

De Excentriker lijkt hier op het forum goed te bevallen, als ik de berichten moet geloven (er was een topic over). Verbaast me eigenlijk wel: kleinere lagers en gevoelige instelling. Blijkbaar zijn de lagers wel van hoge kwaliteit en maakt dat heel veel uit. :)

Is die Phil Wood bb ook al in het wild gespot?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo mar 28, 2012 5:06 pm

In tegenstelling tot de exzentriker is de Phil Wood digitaal instelbaar. Unit moet dus uit elkaar genomen worden om op te spannen. Voordeel zal zijn dat hij niet slipt, nadeel is bovengenoemde en het feit dat je met stapjes moet spannen, wat dus kan neerkomen op of net te strak of net te slap..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » za mei 05, 2012 6:17 pm

Ik heb zeer goede ervaringen met de Exzentriker. Duurzaam, slipt niet, genoeg spanmogelijkheden (zeker met halflink) en ziet er strak uit.

Plaats reactie