on one inbred of surly karate monkey?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
de lynx
on one inbred of surly karate monkey?

Bericht door de lynx » wo jan 12, 2011 1:23 pm

Wat zijn de voor en tegens?
voor een on one inbred 29 of een karate monkey?? ben 1.97 m lang en weeg 85 kilootjes
uiterlijk en kleur van de bikes is ondergeschikt. Heb wel al een surly lht

ochikiro

Bericht door ochikiro » wo jan 12, 2011 7:05 pm

Ik heb zelf lang getwijfeld. V-brakes op de KM stonden me erg aan. Het wat directere stuurgedrag van de Inbred ook. Maar een Inbred frame voor 99pond en vork voor datzelfde bedrag en BB7s voor weinig hebben me toen overtuigd. Nog geen spijt van gehad (maar ik had hem wel liever in paars gehad). Het verschil in prijs heb ik nog niet opgereden aan benzine naar leuke tochtjes, wedstrijdjes en meetings. En de oogjes voor spatborden en baggagerekken op de Surly? Ach, bij mij staat een Santos Travelmaster stof te vangen en je hebt zelf nog een LHT.

Erikje

Bericht door Erikje » wo jan 12, 2011 7:30 pm

V-brakes-> KM
Geld-> OO

Aan jou de prioriteit...

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jan 12, 2011 7:41 pm

Volgens mij is de KM iets korter qua bovenbuis en chainstays.

Dus ook geo technisch een afweging. Ikzelf heb een KM in 20 inch met een setback zadelpen. De korte chainstays vind ik wel lekker.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » wo jan 12, 2011 7:53 pm

Ik heb een Inbred 456, inderdaad een fiets met een erg lange bovenbuis en gemaakt voor vorken tot 6". Met een kortere vork ook prima te rijden (rij zelf een Reba u-turn met 85 tot 115mm), stuurt voortreffelijk en veel ruimte voor brede banden.

Verrukkelijke fiets, geen superklimmer maar je komt uiteindelijk wel boven. Naar beneden is de inbred meer in z'n element door het lange frame.

De surly heb ik geen ervaring mee

Plaats reactie