Custom builders, aluminium en europees, 29er
Moderators:JJ, Beheerders
Zijn er Europese builders die custom 29ers in aluminium doen?
- Nicolai
-...?
Laat maar horen.
- Nicolai
-...?
Laat maar horen.
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
lekker licht voor de pannen op de campingPieter! schreef:Eh.... is Aluminium wel "Real" ?
zou het ook werken met een carbon anti-aanbak laag?
misschien
http://www.cyclesdsalmon.com/
duell?
als er een framebouwer iets met aluminium doet kan hij ook een 29er bouwen (het is toch ook maar een fiets)
Staal is niet zwaar. De marketing heeft het zwaar gemaakt!
Er zijn (iig waren) zat mooie stalen frames van rond de 1700 a 1800 gram (grote maat). De oude Rocky van m'n vrouw zit zelfs maar op net 1600 gram (kleine maat).
Alu frames van 1300 gram zijn licht maar heel kwetsbaar en niet bepaald duurzaam. "Vroeger" waren de alu frames ook niet superlicht maar wel veel duurzamer (oude <1995 Klein's, oude GT Zaskar's, etc.) kon je met een hamer op slaan! Tegenwoordig is steenslag van dikke steen voldoende om je ultra-dunwandige alu frame af te schrijven....
Door mij maar staal of Ti.
Er zijn (iig waren) zat mooie stalen frames van rond de 1700 a 1800 gram (grote maat). De oude Rocky van m'n vrouw zit zelfs maar op net 1600 gram (kleine maat).
Alu frames van 1300 gram zijn licht maar heel kwetsbaar en niet bepaald duurzaam. "Vroeger" waren de alu frames ook niet superlicht maar wel veel duurzamer (oude <1995 Klein's, oude GT Zaskar's, etc.) kon je met een hamer op slaan! Tegenwoordig is steenslag van dikke steen voldoende om je ultra-dunwandige alu frame af te schrijven....
Door mij maar staal of Ti.
Tja, alles gaat kapot.
Ik rij overigens al 20 jaar op staal en heb er pas één kapot gehad. Denk dat het soort gebruik van zekere invloed is...
. Ritchey's, bijvoorbeeld de P21, waren te dun. Was niet op te rijden als je meer dan 80Kg woog. Ook bijvoorbeeld de Toad Offroad was extreem dun, niet prettig mi. Ook van Serotta weet ik dat ze wat erg dunwandige stalen frames hebben gemaakt (btw: ik weet nog een hele mooie te staan die te koop is). Aan de andere kant heeft Serotta ook met Columbus Max buizen frames gemaakt; erg mooi.
Maar bottom line: alles gaat kapot.
Ik rij overigens al 20 jaar op staal en heb er pas één kapot gehad. Denk dat het soort gebruik van zekere invloed is...

Maar bottom line: alles gaat kapot.
De topic starter stelt een duidelijke vraag.
Hoe zeer mijn voorliefde voor staal en tita groter is dan voor het materiaal gewonnen uit bauxiet, hij vraagt niet of hij alu moet nemen, noch vraagt hij om een antwoord waarom dat andere geloof toch echt veel beter is, of liever, waarom je met dat andere geloof meer liefde zult ontvangen tussen een schare zonderlingen.
Laat ons in dit topic niet verzanden in geloofsovertuigingen... en de vraag van de topic starter beantwoorden.
Custom bouwers in de EU die alu doen (nog los van de vraag in welke wielmaat):
De genoemde;
-Nicolai
-DeJonckheere
-Duratec
Maar mogelijk ook;
-Agresti
-Pegoretti (met geduld en overtuigingskracht, bah, misschien bereid?)
-Endorfin (?)
-Gebla
-MiTech
-Einhorn Bikes
-Riccorsa
-Hot Chili
Hoe zeer mijn voorliefde voor staal en tita groter is dan voor het materiaal gewonnen uit bauxiet, hij vraagt niet of hij alu moet nemen, noch vraagt hij om een antwoord waarom dat andere geloof toch echt veel beter is, of liever, waarom je met dat andere geloof meer liefde zult ontvangen tussen een schare zonderlingen.
Laat ons in dit topic niet verzanden in geloofsovertuigingen... en de vraag van de topic starter beantwoorden.
Custom bouwers in de EU die alu doen (nog los van de vraag in welke wielmaat):
De genoemde;
-Nicolai
-DeJonckheere
-Duratec
Maar mogelijk ook;
-Agresti
-Pegoretti (met geduld en overtuigingskracht, bah, misschien bereid?)
-Endorfin (?)
-Gebla
-MiTech
-Einhorn Bikes
-Riccorsa
-Hot Chili