v-brakes monteren op een disc only frame mogelijk?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Fred
v-brakes monteren op een disc only frame mogelijk?

Bericht door Fred » di sep 07, 2010 6:31 pm

Wil al een tijdje een On-One Inbred slot dropout frame kopen als vervanging voor m'n huidige single speed frame, maar de kleuren stonden me niet zo aan. Dus gewacht tot de nieuwe kleuren uitkwamen, maar helaas zijn de frames nu "opgewaardeerd" waardoor ze disc only zijn. :(

Weet iemand of het mogelijk is om alsnog een v-brake te monteren met verwijderbare nokken oid?
Suggesties voor een ander stalen frame in de zelfde prijsklasse zijn natuurlijk ook welkom.

didadunlop

Bericht door didadunlop » di sep 07, 2010 6:43 pm

Je zou er nokken op kunnen zetten. De vraag is alleen of de seatstays daarop berekend zijn.

Er zijn simpele aansoldeer nokken verkrijgbaar. Misschien kom je qua sterkte een eind icm een brug tussen de seatstays. Maar dat wordt wsl een dure operatie. Voor iets extra cash heb je een surly KM denk ik.

Heeft redline geen ss frame's met v-brake nokken?

Volgens mij is surly een van de laatste ss frames met nokken. Daarna wordt het custom. Maar ik kan er ook goed naast zitten.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di sep 07, 2010 7:18 pm

Voodoo heeft frames waarop nokken geschroefd kunnen worden, die zijn wel iets duurder dan de OnOne's maar dat gaat al snel...

OnOne heeft geen oude modellen meer liggen?

Bummer.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

dré

Bericht door dré » di sep 07, 2010 9:09 pm

dat is toch al jaren terug van die dics only?
Alleen de geared inbred is nog geschikt voor velgrem.

remsokkels er op lassen moet wel kun nen, on-one gebruikt echt geen hightec dunwandig materiaal. Ik speel zelf ook met het idee voor een inbred 29er....

Fred

Bericht door Fred » di sep 07, 2010 10:03 pm

Om de nokken erop te laten solderen is idd een mogelijkheid, maar m'n idee was juist om alles een beetje goedkoop te houden door de onderdelen van m'n huidige ss te gebruiken. Ik zal eens gaan kijken naar de frames van Redline en Voodoo. De Surly Km is toch 29er ipv 26?
On-one heeft volgens de site geen oude modellen meer. En ze geven aan dat de oude wel verwijderbare V-brake mount heeft.

Ik zoek iets als op onderstaand plaatje maar dan voor een kleinere diameter buis. (deze zijn voor een Pace vork)

Afbeelding

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di sep 07, 2010 10:20 pm

Als je naar een echte koekenbakkersoplossing zoekt; kan je niet zelf iets maken met 2 brakeboosters per rem, en dit vastzetten aan het frame met kabelklemmen?

Ik denk dat je toch beter op zoek kunt gaan naar een ander frame...
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo sep 08, 2010 6:53 am

Ja idd de KN is 29-er.

Ik denk dat er in de 26 inch groep meer te vinden is qua frame's. Maar het prijspeil van On-one haal je niet snel.

Het klinkt allemaal als een beetje tussenoplossingen. Of goed doen en iets netjes laten solderen / kopen of gewoon discs rijden. Dat is tenminste mijn instelling.

Ik heb iig nog nooit gehoord van klemband nokken voor de staande achtervork.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo sep 08, 2010 7:50 am

Enter the Surly Troll....

Op zijn Surly's, alles kan!

26", haken en ogen voor alles, zlefs voor de kar! Niet OnOne goedkoop, de lak zal allicht wel beter zijn ;)

549 Euro...

Afbeelding

Hier nog wat plaatjes.

JJ

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo sep 08, 2010 8:30 am

Wow. Das een dik cargo rek. Is dat ook van Surly?

Erikje

Bericht door Erikje » wo sep 08, 2010 9:05 am

didadunlop schreef:Wow. Das een dik cargo rek. Is dat ook van Surly?
,

Yep, 750 US$ pricepoint.....

JS

Bericht door JS » wo sep 08, 2010 9:13 am

Eenzelfde vraag werd al op de site van On-One gesteld (misschien was je het zelf ;) ):
"Im looking for a steel bike that is V-brake compatible. I would like a slot-dropout, as I'm running singlespeed. But all the bike with slot-out drops seem not to be V-brake compatible. Is the inbred with a doofer my only option? and will the new inbreds also have detachable V-brake mounts, or should I get one now before they're sold out."

Antwoord:
"We are planning next year to offer Inbred's with swap outs and detachable V-brake bosses (to cover all bases). We have new stocks of the vertical drop-out frames with V-brake bosses due in the Autumn, but the next delivery (due start of September) will be slot drop out with no V-brake bosses."

Dat wordt dus wachten tot het voorjaar als je een (nieuwe) inbred wil (maar dan hoef je geen eigen-brouwsel V-brake nokken te maken...)

willem12

Bericht door willem12 » wo sep 08, 2010 9:13 am

JJ schreef:....Niet OnOne goedkoop, de lak zal allicht wel beter zijn ;) 549 Euro...
Wil geen topic kapen, maar de lak kwaliteit van de OnOne was al legendarisch slecht maar heeft wat mij betreft een nieuw dieptepunt bereikt. Na elke (!!) rit in de Alpen vorige week kon ik de de nieuwe gaten in de lak tellen. Ze fietsen heerlijk maar als dit zo door gaat gaat moet ik hem na 1 jaar al laten spuiten....het is een fijn frame, maar het is me teveel werk.

Waarom zeg ik dit? 125E voor een frame is waarschijnlijk gewoon te goedkoop. Spaar even door voor een Surly of Salsa, met nokjes. Of doe het anders en koop een 2e hands OnOne, laat de Zeeuwsche Smid er nokken op lassen en spuit hem over. Beide gevallen duurder maar je hebt er meer lol van.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo sep 08, 2010 11:12 am

Woot die Surly Troll is echt vetjes. Alleen de verkeerde wielmaat.

Die trailer is echt dik. Ook een dik pricepoint.

Fred

Bericht door Fred » wo sep 08, 2010 6:20 pm

De Surly is gaaf, al bekend wanneer en waar ie leverbaar is?
Bedankt voor het stukje van de site van on-one, had het zelf nog niet gelezen.

Ben er inmiddels wel uit denk ik. Of de Surly Troll, of wachten op de nieuwe On-one frames of uitkijken naar een gebruikt frame en deze evt laten spuiten of coaten.
Laat tzt wel weten wat het is geworden.

dré

Bericht door dré » wo sep 08, 2010 8:25 pm

Ach voor 50 euro heb je WEL een leuke kleur die nog blijft zitten ook. Dat beige oranje en paars van de laatste jaren is echt niks. Surly had tenminste remspoorbruin
:thumbsup:
Na het lassen moet er trouwens ook iets mee. De surly-lak blijft wel goed zitten maar als het als woonwerkhok wordt gebruikt (tegen metselwerk parkeren enzo) zijn er ook grenzen..

willem12 schreef:
JJ schreef:....Niet OnOne goedkoop, de lak zal allicht wel beter zijn ;) 549 Euro...
Wil geen topic kapen, maar de lak kwaliteit van de OnOne was al legendarisch slecht maar heeft wat mij betreft een nieuw dieptepunt bereikt. Na elke (!!) rit in de Alpen vorige week kon ik de de nieuwe gaten in de lak tellen. Ze fietsen heerlijk maar als dit zo door gaat gaat moet ik hem na 1 jaar al laten spuiten....het is een fijn frame, maar het is me teveel werk.

Waarom zeg ik dit? 125E voor een frame is waarschijnlijk gewoon te goedkoop. Spaar even door voor een Surly of Salsa, met nokjes. Of doe het anders en koop een 2e hands OnOne, laat de Zeeuwsche Smid er nokken op lassen en spuit hem over. Beide gevallen duurder maar je hebt er meer lol van.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo sep 08, 2010 9:49 pm

dré schreef:Ach voor 50 euro heb je WEL een leuke kleur die nog blijft zitten ook. Dat beige oranje en paars van de laatste jaren is echt niks. Surly had tenminste remspoorbruin
:thumbsup:
Na het lassen moet er trouwens ook iets mee. De surly-lak blijft wel goed zitten maar als het als woonwerkhok wordt gebruikt (tegen metselwerk parkeren enzo) zijn er ook grenzen..

willem12 schreef:

Ook mijn 'woonwerkhok' parkeer ik niet tegen een muur met de lak...

JJ

dré

Bericht door dré » do sep 09, 2010 11:05 am

De meeste beschadigingen worden ook veroorzaakt door medefietsers (waardoor je woonwerkhok omvalt etc).

George2

Re: v-brakes monteren op een disc only frame mogelijk?

Bericht door George2 » do sep 09, 2010 12:01 pm

Fred schreef:Wil al een tijdje een On-One Inbred slot dropout frame kopen als vervanging voor m'n huidige single speed frame, maar de kleuren stonden me niet zo aan. Dus gewacht tot de nieuwe kleuren uitkwamen, maar helaas zijn de frames nu "opgewaardeerd" waardoor ze disc only zijn. :(
Just for the record: De slot dropout frames zijn voor zover ik weet nooit V-brake compatible geweest, alleen de oudere modellen met track ends en de exemplaren met sliding dropouts. Die laatste zijn geproduceerd rond 2005/06 oid.

Frames met V nokken worden steeds schaarser (helaas) goed om te horen dus dat On-One weer plannen heeft om weer met verwijderbare nokken te gaan werken. Helaas is bij On-One een plan nog lang geen werkelijkheid maar misschien is dat verandert met het vertrek van Brant. Ze lijken sowieso dingen wat serieuzer aan te pakken nu.

walter

Bericht door walter » zo sep 12, 2010 8:02 am

Fred, bedoelde je eigenlijk zoiets ?
Afbeelding
Geweldig fijne fiets...

Fred

Bericht door Fred » zo sep 12, 2010 1:03 pm

walter schreef:Fred, bedoelde je eigenlijk zoiets ?
Geweldig fijne fiets...
Jep naar zo'n frame ben ik op zoek.

marten

Bericht door marten » zo sep 12, 2010 3:36 pm

Fred schreef:
walter schreef:Fred, bedoelde je eigenlijk zoiets ?
Geweldig fijne fiets...
Jep naar zo'n frame ben ik op zoek.
Welke maat? Moet nog een 16" NIB hebben liggen
/Marten

Fred

Bericht door Fred » zo sep 12, 2010 5:22 pm

marten schreef: Welke maat? Moet nog een 16" NIB hebben liggen
Ben opzoek naar een 18", voor 16" ben ik wat te lang (1.83). (mocht het wel een 18" zijn laat maar weten.)

marten

Bericht door marten » zo sep 12, 2010 5:35 pm

Fred schreef:
marten schreef: Welke maat? Moet nog een 16" NIB hebben liggen
Ben opzoek naar een 18", voor 16" ben ik wat te lang (1.83). (mocht het wel een 18" zijn laat maar weten.)
Ik ben bang dat dit frame uit de groei is en geen 18 wordt :roll: .
In 18"heb ik nog wel een 456, maar die is geared-only
/Marten

Fred

Bericht door Fred » zo sep 12, 2010 7:35 pm

marten schreef: Ik ben bang dat dit frame uit de groei is en geen 18 wordt :roll: .
In 18"heb ik nog wel een 456, maar die is geared-only
Helaas, dan wordt het verder zoeken voor mij.

walter

Bericht door walter » ma sep 13, 2010 6:18 am

De mijne is 20" en ik ben ook 1.83m.
Kijk eens naar de foto, bij een 18" heb je heel veel zadelpen nodig...
Fiets was te koop, maar sinds kort rijdt mn zoon er op.
Mocht je interesse hebben, dan dus eerst een family meeting ;)

Plaats reactie