Bericht
door Heckler » wo apr 15, 2009 12:55 am
Dat verzet is prima zo, het is gelukt met Pasen een rit van een uur over mijn vaste route te maken.
Eerst een stuk vlak zandpad rustig aan opwarmen. Wel even bij de roeiclub een bult van 10 meter omhoog door het gras, klimmetje gaat prima. Dan wat meer gas geven op het verharde op weg naar de eerste singletrack en dat valt tegen. Bij hoge RPM voel ik een duidelijk inveren in de banden op elke pedaalslag (zowel L als R dus) alleen met lagere RPM gaat dit over. Ik kan blijkbaar op hoge RPM niet mooi "rond" trappen.
Dan de singletrack het terrein in, bos en zandpaden droog en hard, soms iets los, loopt allemaal erg soepel. En dan de echte test, 3,5 km open heide met paden van los geel zand. Speciaal voor mij omgewoeld door een kudde schapen en een stel ruiters. Op de single gaat het eigenlijk voor mijn gevoel over z'n geheel even snel als geared. Ik moet wat extra geven op de zware zandstukken en geef iets minder gas op de hardere snelle verbindings stukken. Ik ken dit pad wel als mijn broekzak en dat helpt.
Al met al prima uit de voeten met het verzet op deze ronde, hij blijft gewoon even zo. Maar ook na een uur rijden kan ik op het verharde niet echt hoog in de kadans gaan, ik blijf dan op en neer gaan. Het frame past qua lengte goed, wel sportief gestrekt. Ik probeer nog eens een iets kortere stuurpen denk ik, om iets meer gecenterd "in" het frame te blijven. Jones Stuur bevalt op zich prima maar springt er nog niet echt uit. Ik heb het gevoel dat hij wat meer tilt naar achter kan hebben, maar eerst eens kijken hoe dat met een andere lengte pen uitpakt. De 2.35 Rampage voorop is een hele fijne band, mooi rond profiel geeft onder alle condities veel controle, voelt meteen gewoon goed ook al rolt hij toch wat zwaarder als mijn RRalphs. Kortom, hij blijft even zo, probeer volgend weekeinde weer te rijden.
Enjoy!!
Common sense was never common