geen 3x9, 1x1 of 1x9 maar 2x1
Moderators:JJ, Beheerders
-
Ik weet het, het is niet geheel in de single speed spirit maar ik ben het zat om met 32x16 met de rest van de (geared) groep mee te rijden: ik wordt te oud voor die rotzooi!
Dus heb ik van m'n 1x1 een 2x1 gemaakt. Met een Rohloff spanner en een 32 en 36 tands tandwiel voor en een 16 achter kan ik toch nog een beetje normale trapfrequentie met een redelijke snelheid halen. Denk ik, want ik heb het nog niet op de weg/bos uitgeprobeerd. Hangend aan de haken in de garage werkt het allemaal goed.
Zou het in de praktijk ook goed kunnen werken of kom ik nog narigheid tegen?
Dus heb ik van m'n 1x1 een 2x1 gemaakt. Met een Rohloff spanner en een 32 en 36 tands tandwiel voor en een 16 achter kan ik toch nog een beetje normale trapfrequentie met een redelijke snelheid halen. Denk ik, want ik heb het nog niet op de weg/bos uitgeprobeerd. Hangend aan de haken in de garage werkt het allemaal goed.
Zou het in de praktijk ook goed kunnen werken of kom ik nog narigheid tegen?
Done that, 2 voor 2 achter = dinglespeed, ben bang dat je met 1 blad voor geen goede ketinglijn hebt.
Met de juiste 2 tandwiel verhoudingen kun je de zelfde kettinglengte houden. het is even proberen maar kan kun je de spanner thuis laten.
Met de juiste 2 tandwiel verhoudingen kun je de zelfde kettinglengte houden. het is even proberen maar kan kun je de spanner thuis laten.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
-
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Aardig idee.
Op MTBR staat ergens een 3x1 Monocog.
Denk dat je aan een wat breder versnellingsbereik nog meer hebt.
Op MTBR staat ergens een 3x1 Monocog.
Denk dat je aan een wat breder versnellingsbereik nog meer hebt.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!