Om de laatste minpuntjes van de Kona Kula Deluxe 2-9 weg te poetsen, heb ik een paar nieuwe wielen laten maken:
- Hope naven
- Hope floating discs
- Hope spanners
- groene alu nippels (frame is ook groen)
- Revolution spaken
- NoTubes velgen met NT velglint
- Schwalbe Racing Ralph
Eerste ervaringen zijn zeer positief. Wel loopt de bandenspanning over 65 km aardig terug maar de grip is wel super!
Met de originele wielset (goedkope Shimano naven, Maxxis Ignitor and Sun velgen, messing nippels) scheelt het ongeveer 475 gram op het voorwiel en ongeveer 575 gram op het achterwiel. Da's toch meer dan een kilo gewichtsbesparing op een belangrijk deel van de fiets!
Het verschil is zeker te merken. Het sturen gaat wat lichter en je bent wat sneller op snelheid. Ook zijn de wielen veel en veel stijver. De originele wielen moesten steeds nagespannen worden om de slagen er uit te halen. Bij de nieuwe wielen lijkt me dat niet snel gebeuren. Prijs van de wielset viel ook erg mee. In ieder geval goedkoper dan verschillende complete sets.
Zijn er al andere 29 inch NoTube gebruikers en wat zijn de ervaringen?[/list]
Nieuwe 29 inch wielen
Moderators:JJ, Beheerders
Heb vorig jaar het hele jaar met Joe's no-flats gereden, (ook joe's lint dus) en dat werkte perfect op een normale velg. Dit jaar met Notubes velgen en dat gaat ook perfect eigenlijk, de eerste week bij nieuwe banden is het normaal dat ze nog wat lucht verliezen, als je er 2 keer mee hebt gereden is dat over.
Heb er nog geen lek mee gereden, ondanks dat ik er 4 marathons, de Transalp en wat wedstrijden mee heb gereden dus je kan het wel vertrouwen denk ik!
Heb er nog geen lek mee gereden, ondanks dat ik er 4 marathons, de Transalp en wat wedstrijden mee heb gereden dus je kan het wel vertrouwen denk ik!