Paddy Wagon vs. Pista.
Moderators:JJ, Beheerders
Hallo,
Ik heb een vraag over de bovenstaande fietsen.
Welke van de twee is de betere in jullie ogen en waarom?
Ik wil geen oud frame kopen en zelf opbouwen, omdat ik dit zelf niet kan. Vandaar ik een complete fiets wil kopen en deze in de loop van de tijd aanpassen met betere onderdelen.
Elke input helpt!
Groet Vanessa.
Ik heb een vraag over de bovenstaande fietsen.
Welke van de twee is de betere in jullie ogen en waarom?
Ik wil geen oud frame kopen en zelf opbouwen, omdat ik dit zelf niet kan. Vandaar ik een complete fiets wil kopen en deze in de loop van de tijd aanpassen met betere onderdelen.
Elke input helpt!
Groet Vanessa.
||Vanessa||
"Maybe this world is another planets hell....."
"Maybe this world is another planets hell....."
Wat bedoel je met beter?
De 2 genoemde fietsen hebben een verschillende geometry; de Pista is wat meer baan geörienteerd (=meer nerveus) en heeft bijvoorbeeld een head Tube Angle van 74° tegenover de Paddy Wagon 72.5° Ik zou zelf op de weg een fiets hebben die niet zo nerveus stuurt: dus voor de Paddy Wagon kiezen. Ook is het makkelijker een spatbordje en remmen te monteren op de Kona.
De 2 genoemde fietsen hebben een verschillende geometry; de Pista is wat meer baan geörienteerd (=meer nerveus) en heeft bijvoorbeeld een head Tube Angle van 74° tegenover de Paddy Wagon 72.5° Ik zou zelf op de weg een fiets hebben die niet zo nerveus stuurt: dus voor de Paddy Wagon kiezen. Ook is het makkelijker een spatbordje en remmen te monteren op de Kona.
Doubt Kills Dreams
De kona heeft ook remmetjes en een freewheel (flipflopnaaf achter). Je kan er wat meer mee. Op de pista is het gewoon fixed rijden, eventueel met een voorrem.
Nerveuzer is ie inderdaad wel, maar vind het persoonlijk beiden niet zo heel bijzondere fietsen. Ik zou eerder een oud raceframe ombouwen naar fixie.
Nerveuzer is ie inderdaad wel, maar vind het persoonlijk beiden niet zo heel bijzondere fietsen. Ik zou eerder een oud raceframe ombouwen naar fixie.
Pista, want de Paddy is LELIJK... Hahahaha
Heeft de Pista ook niet een flipflop naaf? In ieder geval wel ruimte voor remmetjes. Zowel de voor-als achtervork zijn geboord.
Ander alternatief is nog de Fuji Track. Die heb je bij Balk al voor €439! En waarom een gloednieuwe fiets "in de loop van de tijd" upgraden? Koop dan meteen een fiets met fatsoenlijke onderdelen.
Heeft de Pista ook niet een flipflop naaf? In ieder geval wel ruimte voor remmetjes. Zowel de voor-als achtervork zijn geboord.
Ander alternatief is nog de Fuji Track. Die heb je bij Balk al voor €439! En waarom een gloednieuwe fiets "in de loop van de tijd" upgraden? Koop dan meteen een fiets met fatsoenlijke onderdelen.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Op een of andere manier vind ik de Paddy gewoon sympathieker 

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
Een Langster is geen optie?sedatif schreef:ben ik het mee eens, maar de pista is in die amerikaanse kleur "gang green" toch ook wel errug mooi...@sph@ltdude schreef:Op een of andere manier vind ik de Paddy gewoon sympathieker
Paddy heeft meer mogelijkheden, pista heeft geen flipflop.
Voor de centjes krijg je er ook nog remmen bij

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Hoppakee! Die kona ziet er niet uit en als je fixed wil gaan rijden zou ik zowieso kiezen voor de pista, zou mijn personlijk meer het "the real deal" gevoel geven..Tjeu81 schreef:Pista, want de Paddy is LELIJK... Hahahaha
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Goeie prijs, is dat een complete fiets? Daar kan de rest niet tegen op!!Tjeu81 schreef:Ander alternatief is nog de Fuji Track. Die heb je bij Balk al voor €439! En waarom een gloednieuwe fiets "in de loop van de tijd" upgraden? Koop dan meteen een fiets met fatsoenlijke onderdelen.
Nog een andere optie is de Surly Steamroller, maar die is een stuk duurder dan 439 Euro..
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Zou die Charge gewoon via http://www.chargebikes.com/ bestellen... Geen tussenpersonen.