Voodoo Aizan: wie verkoop Voodoo in Nederland?
Moderators:JJ, Beheerders
-
- Berichten:44
- Lid geworden op:za okt 06, 2007 9:19 am
Om een andere reden dan of het nu wel of niet beter is dan een 26 inch fiets ben ik op zoek naar een 29 inch mountainbike. De reden dat ik voor een 29'er kies is met name omdat ik op mijn 26 inch mountainbike die ik op vakantie meeneem een Bobke kinderstoeltje zit. En dat stoeltje zit te dicht bij de bracket-as. Daardoor raak ik met mijn hakken de plastic voethouders waar mijn zoon zijn voetjes in heeft. Ik heb al verlengers op het stoeltje gemonteerd waardoor de voethouders iets verder weg komen te zitten maar dan raak ik ze nog steeds.
Ik heb het idee dat de afstand achteras-bracket een stuk langer is met een 29'er en dat ik daardoor meer ruimte heb om mijn eigen voeten krijt te kunnen (volgens mij is de diagonale buis die vanaf de zadelpenbuis naar de achteras loopt langer en kan de aansluting van het Bobike stoeltje ook verder naar achteren geplaatst worden)
Ik heb al een aantal merken bekeken en mijn oog is gevallen op de Voodoo Aizan.
Wie weet er iets over deze fiets en waar hij gekocht kan worden in Nld? Is er een importeur....? Ik heb wel wat Ebay advertenties gezien maar koop liever bij een gewone fietsenwinkel.
Zijn er mensen die me wat meer over Voodoo kunnen vertellen mbt de duurzaamheid en/of afwerking van Voodoo fietsen?
Zo zie je maar weer, er zijn nog veel meer redenen om naar een 29 inch mountainbike op zoek te gaan.
Alvast bedankt voor de tips en informatie!
Groeten,
Bart
Ik heb het idee dat de afstand achteras-bracket een stuk langer is met een 29'er en dat ik daardoor meer ruimte heb om mijn eigen voeten krijt te kunnen (volgens mij is de diagonale buis die vanaf de zadelpenbuis naar de achteras loopt langer en kan de aansluting van het Bobike stoeltje ook verder naar achteren geplaatst worden)
Ik heb al een aantal merken bekeken en mijn oog is gevallen op de Voodoo Aizan.
Wie weet er iets over deze fiets en waar hij gekocht kan worden in Nld? Is er een importeur....? Ik heb wel wat Ebay advertenties gezien maar koop liever bij een gewone fietsenwinkel.
Zijn er mensen die me wat meer over Voodoo kunnen vertellen mbt de duurzaamheid en/of afwerking van Voodoo fietsen?
Zo zie je maar weer, er zijn nog veel meer redenen om naar een 29 inch mountainbike op zoek te gaan.
Alvast bedankt voor de tips en informatie!
Groeten,
Bart
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Voodoo kopen bij de gewone fietsenmaker in NL wordt lastig. Mss dat er 1 is (Bike2Build dan) die er nog een heeft staan maar anders wordt het in NL lastig. Sprak laatst iemand die ervoor naar GB moest om daar 1 te gaan halen. Moeilijk merk dus.
Wat heeft je voor Voodoo doen beslissen?
JJ
Wat heeft je voor Voodoo doen beslissen?
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Berichten:44
- Lid geworden op:za okt 06, 2007 9:19 am
Ik heb een tijdje geleden een Voodoo ergens zien staan en het frame sprak me aan. Nogal basic en daar houd ik wel van.
Ik wil de fiets wel geared gaan rijden en liever geen ingewikkelde dropouts of een EBB. Het moet een betrouwbare fiets worden waar niet veel aan kapot kan gaan. En het achterframe moet (heel) stevig zijn. Er moet een zitje achterop en een Follow-me-Tandem met een meid van (bijna) 6 er nog aan. Geen carbon geval dus.... En staal, tja..., ik weet niet of dat wel stijf genoeg is om alles op- en aan te hangen.
Zijn er nog andere merken die mogelijkheden bieden? Kona heb ik bekeken maar die kan ik echt niet mooi vinden. Ook niet voor een vakantiefiets
Ik wil de fiets wel geared gaan rijden en liever geen ingewikkelde dropouts of een EBB. Het moet een betrouwbare fiets worden waar niet veel aan kapot kan gaan. En het achterframe moet (heel) stevig zijn. Er moet een zitje achterop en een Follow-me-Tandem met een meid van (bijna) 6 er nog aan. Geen carbon geval dus.... En staal, tja..., ik weet niet of dat wel stijf genoeg is om alles op- en aan te hangen.
Zijn er nog andere merken die mogelijkheden bieden? Kona heb ik bekeken maar die kan ik echt niet mooi vinden. Ook niet voor een vakantiefiets

Hoop dat die van 2008 beter zijn dan die van ervoor.Bartacus0001 schreef:Het moet een betrouwbare fiets worden waar niet veel aan kapot kan gaan. En het achterframe moet (heel) stevig zijn. Er moet een zitje achterop en een Follow-me-Tandem met een meid van (bijna) 6 er nog aan. Geen carbon geval dus.... En staal, tja..., ik weet niet of dat wel stijf genoeg is om alles op- en aan te hangen.
Zo'n relatief licht scandium frame, betrouwbaar/stevig

Voodoo, gaaf!
Ik heb een tweedehands Bokor van Easton Elite buizen uit ong. '98 als singlespeed, rijdt echt heel erg lekker.
Als er een zaak is die er iets mee doet, is het B2B. Punt is alleen dat er meteen een container frames ingekocht moet worden om het enigszins interessant te maken. In 2006 is dat weer eens geprobeerd na een heel aantal jaar niet, maar daarna ook niet meer. Veel B2Bers hebben een zwak voor het merk, maar aan het eind van de dag moet je die dingen wel kwijt raken natuurlijk.
De Aizan is wel errug lichtgewicht hoor als allround utility... Dan is de Dambala echt een veel betere keuze. Da's gewoon een sterk, niet te licht en behoorlijk stijf frame. Veel degelijker dan de Aizan...
Ik heb een tweedehands Bokor van Easton Elite buizen uit ong. '98 als singlespeed, rijdt echt heel erg lekker.
Als er een zaak is die er iets mee doet, is het B2B. Punt is alleen dat er meteen een container frames ingekocht moet worden om het enigszins interessant te maken. In 2006 is dat weer eens geprobeerd na een heel aantal jaar niet, maar daarna ook niet meer. Veel B2Bers hebben een zwak voor het merk, maar aan het eind van de dag moet je die dingen wel kwijt raken natuurlijk.
De Aizan is wel errug lichtgewicht hoor als allround utility... Dan is de Dambala echt een veel betere keuze. Da's gewoon een sterk, niet te licht en behoorlijk stijf frame. Veel degelijker dan de Aizan...
Kijk goed en denk heel goed na voor je een VooDoo koopt.
Ik ben fan. Geen NLer bezit er meer dan ik, dus dat zegt misschien iets.
In maatje M is er weinig aan de hand, de andere maten zijn echt qua verhoudingen om de verkeerde redenen zo ontstaan.
Besef je goed dat de wielbasis van maat 14 naar 21 nauwelijks oploopt, en soms zelfs terug loopt. Het is is het bijgevolg van een oplossing voor iets, maar voor wat dan? Wat mij betreft achterhaald.
Ik ben fan. Geen NLer bezit er meer dan ik, dus dat zegt misschien iets.
In maatje M is er weinig aan de hand, de andere maten zijn echt qua verhoudingen om de verkeerde redenen zo ontstaan.
Besef je goed dat de wielbasis van maat 14 naar 21 nauwelijks oploopt, en soms zelfs terug loopt. Het is is het bijgevolg van een oplossing voor iets, maar voor wat dan? Wat mij betreft achterhaald.
-
- Berichten:44
- Lid geworden op:za okt 06, 2007 9:19 am
Het is is het bijgevolg van een oplossing voor iets, maar voor wat dan? Wat mij betreft achterhaald.
Voor wat is het een oplossing dan....? En waarom is het achterhaald....?
Bedankt voor de tips. Ik denk dat het zowieso moeilijk zal worden om er op proef te rijden.
Ik heb nog eens verder gekeken en een On One Scandal lijkt me ook wel een optie. Kan iemand daarvan iets vertellen. De maat 19,5 inch lijkt me wel wat en zwart geannodiseerd gaat ook lekker lang mee en kan tegen een stootje.
Voor wat is het een oplossing dan....? En waarom is het achterhaald....?
Bedankt voor de tips. Ik denk dat het zowieso moeilijk zal worden om er op proef te rijden.
Ik heb nog eens verder gekeken en een On One Scandal lijkt me ook wel een optie. Kan iemand daarvan iets vertellen. De maat 19,5 inch lijkt me wel wat en zwart geannodiseerd gaat ook lekker lang mee en kan tegen een stootje.
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Waarom wil je zo graag Alu? Ik zou voor een do it all fiets altijd voor staal gaan. Dat staal iets minder stijf is dan Alu merk je bij all round gebruik echt niet, en bij grote belastingen zoals zitjes en bagage vertrouw ik staal toch beter dan Alu. De Scandal is ook een licht gewicht race frame, wat ik toch echt niet zou aanraden voor het gebruik wat je beschrijft.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Berichten:44
- Lid geworden op:za okt 06, 2007 9:19 am
-
- Berichten:44
- Lid geworden op:za okt 06, 2007 9:19 am
Om de draad weer even op te pakken....
Ik heb wat reviews gelezen op MTBR.com van oa de Salsa El Mariachi, wat Garry Fishers en de Kona's. Salsa valt toch af vanwege de EBB (en ze lijken niet erg stevig in de lak te zitten). De Gary Fishers worden vaak erg slecht beoordeeld, de Kona's daarentegen vallen op door positieve reviews.
Ik heb de andere, moeilijker verkrijgbare merken even af laten vallen. Ik koop graag bij mijn plaatselijke dealer.
Het punt is nu dat ik een Kona Kula 2.9 2007 frameset of een complete Kula DeLuxe 2.9 2008 kan bestellen waarbij de importeur zegt dat het frame van beide fietsen exact hetzelfde is, terwijl op de Kona site te zien is dat het frame van 2007 behoorlijk afwijkt van het 2008. Niet alleen in uiterlijk/kleur maar met name als je kijkt naar de geometrie.
Wat zouden jullie doen: 2007 of 2008 met gewijzigde geometrie? Ik denk zelf dat ze de geometrie niet zomaar wijzigen....
Ik heb wat reviews gelezen op MTBR.com van oa de Salsa El Mariachi, wat Garry Fishers en de Kona's. Salsa valt toch af vanwege de EBB (en ze lijken niet erg stevig in de lak te zitten). De Gary Fishers worden vaak erg slecht beoordeeld, de Kona's daarentegen vallen op door positieve reviews.
Ik heb de andere, moeilijker verkrijgbare merken even af laten vallen. Ik koop graag bij mijn plaatselijke dealer.
Het punt is nu dat ik een Kona Kula 2.9 2007 frameset of een complete Kula DeLuxe 2.9 2008 kan bestellen waarbij de importeur zegt dat het frame van beide fietsen exact hetzelfde is, terwijl op de Kona site te zien is dat het frame van 2007 behoorlijk afwijkt van het 2008. Niet alleen in uiterlijk/kleur maar met name als je kijkt naar de geometrie.
Wat zouden jullie doen: 2007 of 2008 met gewijzigde geometrie? Ik denk zelf dat ze de geometrie niet zomaar wijzigen....
Bartacus0001 schreef: Wat zouden jullie doen: 2007 of 2008 met gewijzigde geometrie? Ik denk zelf dat ze de geometrie niet zomaar wijzigen....
"jullie" gaan niet voor staal dus waarom weer een vraag over een alu-fiets??

koop anders bij dealer jelle, dan is al het moeilijk verkrijgbare toch weer makkelijk verkrijgbaar .......
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Wat zeggen de MTBR reviews over de EBB van de Salsa?
En ook de meningen over de Gary Fishers zou ik graag willen weten, als je toch een onderzoek bent gestart, zou je dan kunnen laten weten waarom deze twee merken afvallen?
JJ
En ook de meningen over de Gary Fishers zou ik graag willen weten, als je toch een onderzoek bent gestart, zou je dan kunnen laten weten waarom deze twee merken afvallen?
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- Berichten:44
- Lid geworden op:za okt 06, 2007 9:19 am
Oeps, hier ging wat mis.....
Laatst gewijzigd door Bartacus0001 op do mei 22, 2008 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten:44
- Lid geworden op:za okt 06, 2007 9:19 am
De Salsa schijnt nog wel eens problemen te hebben met een krakende EBB. En dat kan ik me voorstellen. Ik wil dit niet meemaken omdat ik op dit gebied al een hoop gelazer heb gehad met een krakende (en teruglopende EBB) bij een Cannondale 1FG Ultra. Dat heeft me zowel de lust tot SS en het plezier met een Rohloff naaf ontnomen.
Ik vind het erg vervelend dat iets kraakt of niet goed functioneerd aan een fiets. En als bij de Salsa de constructie ongeveer is zoals bij de C'dale, dan heb ik er niet veel vertrouwen meer in. De EBB constructie bij C'dale tandems is overigens vrijwel gelijk als bij de 1FG Ultra. Alleen hebben we er bij onze C'dale MT geen last van. Bleek bij de Ultra niet te werken: dus geen EBB's meer. Ook niet van andere merken. Misschien een beetje kort door de bocht maar te veel gezanik ermee gehad. En ook gezien trouwens bij andere Rohloff fietsen/gebruikers.....
En naast de EBB van Salsa lees je ook wisselende berichten over de lak van hun fietsen. En dat kan ik ook onderschrijven want ik heb sinds kort een Salsa en die is inderdaad qua lak, kwetsbaar.
Het merk Salsa spreekt me overigens wel aan omdat ze er verder mooi uitzien en omdat ze ook mooie onderdelen maken.
Vwb GF: kijk maar eens op de mtbr.com reviews. Lak slecht, breuk, maar met name de Bontrager onderdelen worden als slecht beoordeeld: zware wielen, slechte kwaliteit van de banden en cranksets. Ook bij de duurdere versies. Ook worden een aantal types als log beschreven.
Hoe een fiets rijdt is vaak een emotionele beoordeling en erg persoonlijk. Voor mij dus niet echt een leidraad om een keuze te maken voor een fiets.
Hoe onderdelen worden beoordeeld, dat is veel meer een rationele zaak: iets is zwaar, iets breekt, lak die afbladderd of niet duurzaam is. Dat zijn voor mij zaken die belangrijker zijn en waar ik dan ook de eerste selectie op baseer.
Ondanks dat ik in eerste instantie dacht dat het een GF zou worden omdat ze toch voor een groot deel de basis hebben gelegd voor 29 inch fietsen, vallen de beoordelingen op de voor mij belangrijke criteria, tegen.
En over "jullie".....
Ik begrijp je opmerking niet goed..... Rijden 29 inch riders alleen op stalen frames? Mijn vraag was min of meer een algemene vraag, geschikt om beantwoord te worden door 29 inch bikers met of een stalen frame, of een alu frame.
Mijn voorkeur voor alu is omdat ik in het verleden een slechte ervaring heb gehad met een stalen Gazelle AA-special race frame dat onder hogere snelheden verschikkelijk instabiel werd en waar ik een paar keer bijna mee op m'n plaat ben gegaan.
Ik vind een stalen frame wel heel mooi om te zien, zeker als er grote wielen inzitten (ja, inderdaad, een niet heel erg rationele opmerking) en als het mooi afgewerkt is. Ik denk ook wel dat het er een keer van komt om er 1 op te bouwen. Maar nu nog even niet (geldt trouwens ook voor Ti)
Maar wat het nu eindelijk geworden is....?
Kona Kula De Luxe 2.9!
Geen EBB (achterpad constructie waar ik maar gelijk wat reserve delen van heb besteld), redelijk stevig achterframe (voor de Bobike zetel van de kleine man), Folow-me-Tandem van mijn dochter kan er ook aangehangen worden. En als dat allemaal thuisblijft kan ik me ook een met het 29 inch avontuur gaan bezighouden.
Ik ben echt hartstikke benieuwd wat het verschil is met 26 inch en hoe deze stroming zich verder zal gaan ontwikkelen!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties en commentaar.
Ik vind het erg vervelend dat iets kraakt of niet goed functioneerd aan een fiets. En als bij de Salsa de constructie ongeveer is zoals bij de C'dale, dan heb ik er niet veel vertrouwen meer in. De EBB constructie bij C'dale tandems is overigens vrijwel gelijk als bij de 1FG Ultra. Alleen hebben we er bij onze C'dale MT geen last van. Bleek bij de Ultra niet te werken: dus geen EBB's meer. Ook niet van andere merken. Misschien een beetje kort door de bocht maar te veel gezanik ermee gehad. En ook gezien trouwens bij andere Rohloff fietsen/gebruikers.....
En naast de EBB van Salsa lees je ook wisselende berichten over de lak van hun fietsen. En dat kan ik ook onderschrijven want ik heb sinds kort een Salsa en die is inderdaad qua lak, kwetsbaar.
Het merk Salsa spreekt me overigens wel aan omdat ze er verder mooi uitzien en omdat ze ook mooie onderdelen maken.
Vwb GF: kijk maar eens op de mtbr.com reviews. Lak slecht, breuk, maar met name de Bontrager onderdelen worden als slecht beoordeeld: zware wielen, slechte kwaliteit van de banden en cranksets. Ook bij de duurdere versies. Ook worden een aantal types als log beschreven.
Hoe een fiets rijdt is vaak een emotionele beoordeling en erg persoonlijk. Voor mij dus niet echt een leidraad om een keuze te maken voor een fiets.
Hoe onderdelen worden beoordeeld, dat is veel meer een rationele zaak: iets is zwaar, iets breekt, lak die afbladderd of niet duurzaam is. Dat zijn voor mij zaken die belangrijker zijn en waar ik dan ook de eerste selectie op baseer.
Ondanks dat ik in eerste instantie dacht dat het een GF zou worden omdat ze toch voor een groot deel de basis hebben gelegd voor 29 inch fietsen, vallen de beoordelingen op de voor mij belangrijke criteria, tegen.
En over "jullie".....
Ik begrijp je opmerking niet goed..... Rijden 29 inch riders alleen op stalen frames? Mijn vraag was min of meer een algemene vraag, geschikt om beantwoord te worden door 29 inch bikers met of een stalen frame, of een alu frame.
Mijn voorkeur voor alu is omdat ik in het verleden een slechte ervaring heb gehad met een stalen Gazelle AA-special race frame dat onder hogere snelheden verschikkelijk instabiel werd en waar ik een paar keer bijna mee op m'n plaat ben gegaan.
Ik vind een stalen frame wel heel mooi om te zien, zeker als er grote wielen inzitten (ja, inderdaad, een niet heel erg rationele opmerking) en als het mooi afgewerkt is. Ik denk ook wel dat het er een keer van komt om er 1 op te bouwen. Maar nu nog even niet (geldt trouwens ook voor Ti)
Maar wat het nu eindelijk geworden is....?
Kona Kula De Luxe 2.9!
Geen EBB (achterpad constructie waar ik maar gelijk wat reserve delen van heb besteld), redelijk stevig achterframe (voor de Bobike zetel van de kleine man), Folow-me-Tandem van mijn dochter kan er ook aangehangen worden. En als dat allemaal thuisblijft kan ik me ook een met het 29 inch avontuur gaan bezighouden.
Ik ben echt hartstikke benieuwd wat het verschil is met 26 inch en hoe deze stroming zich verder zal gaan ontwikkelen!
In ieder geval bedankt voor jullie reacties en commentaar.