Dura ace tracknaaf voor weggebruik?
Moderators:JJ, Beheerders
Ik ben van plan en fixed wiel te spaken om dan van een oude race fiets een fixie te maken, ik ben wel fan van shimano naven maar ik vroeg me af of een dura ace track naaf bestand was tegen weggebruik. Op een piste is immers het wegdek netjes gaaf, geen putten in de baan e.d. zoals op de weg dus ik vroeg me af of zo een dura ace tracknaaf een goeie keuze is of ik beter ben met mss een surly naaf, al heeft die wel geen servicebare kogellagers. Het prijsverschil tussen een dura ace tracknaaf en surly tracknaaf zal wel immens zijn ook.
Die van mij bevallen prima. De afdichting ziet er ook gewoon prima uit. Ik denk dat ze zeker niet onder doen voor andere naven, ze lopen buitengewoon soepel.
Ik weet eventueel nog een aardig winkeltje waar je ze kan bestellen
http://stores.ebay.nl/Buy-direct-from-J ... idZ2QQtZkm
Ik weet eventueel nog een aardig winkeltje waar je ze kan bestellen
http://stores.ebay.nl/Buy-direct-from-J ... idZ2QQtZkm
- @sph@ltdude
- Contacteer:
€ 70 inc verzenden voor die DA achternaaf valt goed mee.
EPBike in Zeist heeft nog mooie 28 gaats zilveren Araya aerovelgen.
EPBike in Zeist heeft nog mooie 28 gaats zilveren Araya aerovelgen.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!
nope...Fry schreef:En die Miche Pista naven, zijn die ook met losse kogellagers zoals de dura ace?
singlespeedshop.com schreef:Miche HF Hinterrad Bahnnabe - Primato Pista
Hochflansch Hinterrad Bahnnabe von Miche, für Fixed Gear
32 Loch Ausführung (mit 28 oder 36 Loch leider nicht einzeln lieferbar)
Einbaubreite wahlweise 120mm (Bahnrad Standart) oder 126mm bzw. 130mm für Rennrad
Aluminium Nabenkörper mit industriegelagerter Vollachse
Flanschdurchmesser Lochmitte / Lochmitte: 60mm
Für Miche Ritzelträger, bei diesem System wird einfach nur der Lockring gelöst und man kann ähnlich wie bei einer Kassettennabe das Ritzel durch Aufstecken tauschen
Inklusive Lockring und verchromten Achsmuttern
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Dat zijn toch gewoon die kapjes aan de zijkant? Lijkt mij niks mis mee hoorFry schreef:hmm, alleen jammer dat ik niet zo hou van fiets materiaal die gemaakt zijn van dingen zoals "composite poly carbonated resin" (van shimano website). Heb liever de lage flens full alu/steel versie.

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
ik heb ze op 1 van m'n fietsen en ze hebben wel degelijk cartridges en hetgeen je zien is een afdekkapje of zo voor die cartridge lagers. niks conus.Fry schreef:op deze foto lijken ze toch conus bouten te hebben, of toch niet? Kan ook een afsluitmoer voor de cartridge zijn.
ze lopen trouwens heel lekker. aanrader voor zo'n 90 euro per setje. bestaan trouwens ook in laagflens.