Foto update pagina 4!!!!

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

biermagnaat
Foto update pagina 4!!!!

Bericht door biermagnaat » ma jan 21, 2008 10:11 pm

Beste allemaal.

Ik zal me even voorstellen ik ben Tom ben 20 jaar en woon in Enschede. Ik ben nog student en heb mijn oude hobby, de fiets weer opgepakt.

aangezien ik weer een nieuwe fiets nodig heb voor het gebruikelijke ritje naar school en het cafe. Leek het mij handig om mijn Trek X500 van een paar jaar oud om te bouwen naar een single speed. Lekker weinig onderhoud en het ziet er wel strak uit. De onderdelen die erop zaten waren na 13.000 kilometer toch echt op, dus tijd voor iets nieuws.

dit is als eerste de fiets:
Afbeelding

maar dan zonder de schijfremmen en de lowriders.

Ik heb al een conversie kitje gevonden op bike2build, zodat ik het achterwiel kan laten voor wat het is. Nou twijfel ik alleen nog over de vertanding. De fiets wordt voornamelijk gebruikt in en rond de stad. 16-32 leek mij wel groot zat?

iemand nog tips en/of suggesties?
Laatst gewijzigd door biermagnaat op wo apr 15, 2009 6:02 pm, 5 keer totaal gewijzigd.

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma jan 21, 2008 10:18 pm

16-32 is misschien zelfs te makkelijk. Mijn Koga road warrior heeft 16-42. Gemiddeld cruise ik daar 27Km/H mee.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » ma jan 21, 2008 10:25 pm

Dan is dat misschien nog wel een beter idee, ik fiets nog wel redelijk door als ik naar school ga.

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » ma jan 21, 2008 10:46 pm

is 16-44 nog een beetje te doen of kan ik dan beter een 36 blad nemen?

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma jan 21, 2008 11:41 pm

didadunlop schreef:Koga road warrior
Heb je die naam zelf verzonnen voor die Koga Singlespeed Globetrotter ??
:lol:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

steelhead

Bericht door steelhead » di jan 22, 2008 8:25 am

HA HA.... da's toevallig. Ik kwam gisteren Kia Sonata legen met geblindeerd glas, chromen platic opplak rommel en met grote letters op de achterruit: "ROADWARRIOR".
De vette mat van de bestuurder maakte het af!!!

Heeft Dida ook een mat?
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 22, 2008 8:37 am

Ik moet wel weer naar de kapper..Beetje mat is dus al wel zichtbaar.

ach ja roadwarrior/singlespeed globetrotter...boeiuh...
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » di jan 22, 2008 8:57 am

iemand nog tips voor mijn vertanding? wil graag vandaag onderdelen gaan bestellen. Zodat ik zaterdag aan het ombouwen kan. :D

ott

Bericht door ott » di jan 22, 2008 9:10 am

Doezelf 44-18 komt een beetje overeen met "road warrior" :lol:
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 22, 2008 9:11 am

je achterkransje vervangen is goedkoper dan je voorkransje. Vooral als je begint met goedkope DX BMX kransjes (6 euro de stuk). Dus je voorblad kan je beter meteen goed kopen.

Als je een goed singlespeed specific voorblad koopt van rond de 40 en probeert uit te komen op een verhouding van 1/2,5 oid (dus voor iedere tand achter 2,5 tanden voor) dan zit je wel goed. Mijn 16/42 komt dus uit op 1/2,6. Dat vind ik zelf goed te doen hier in Oost Brabant en ben er ook met bepakking mee naar Vaals gereden (dat was wel afzien).

En voor 6 euro de stuk voor een DX kransje koop je er gewoon drie ofzo en ga je een beetje expirimenteren. Als je de goede ratio gevonden hebt ga je op zoek naar een duurder achterkransje met een brede basis. Bijvoorbeeld van surly oid.

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » di jan 22, 2008 10:02 am

Ok bedankt voor de tips! hier kan ik wat mee! :arms:

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » di jan 22, 2008 10:17 am

weet iemand hoe lang de levertijd is op de producten van singlespeed.nl? :?

ott

Bericht door ott » di jan 22, 2008 11:29 am

didadunlop schreef:je achterkransje vervangen is goedkoper dan je voorkransje. Vooral als je begint met goedkope DX BMX kransjes (6 euro de stuk). Dus je voorblad kan je beter meteen goed kopen.

Als je een goed singlespeed specific voorblad koopt van rond de 40 en probeert uit te komen op een verhouding van 1/2,5 oid (dus voor iedere tand achter 2,5 tanden voor) dan zit je wel goed. Mijn 16/42 komt dus uit op 1/2,6. Dat vind ik zelf goed te doen hier in Oost Brabant en ben er ook met bepakking mee naar Vaals gereden (dat was wel afzien).

En voor 6 euro de stuk voor een DX kransje koop je er gewoon drie ofzo en ga je een beetje expirimenteren. Als je de goede ratio gevonden hebt ga je op zoek naar een duurder achterkransje met een brede basis. Bijvoorbeeld van surly oid.
Aan zo`n antwoord heb je wat, ik was lui.
Vraag maar aan "meneer singlespeed.nl" AKA JJ van dit forum wat de levertijd is van de produkten
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

dré

Bericht door dré » di jan 22, 2008 7:35 pm

40/16 is okay
surly voorbladje kopen is verstandig, oerdegelijke en nog te betalen

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di jan 22, 2008 8:00 pm

steelhead schreef:HA HA.... da's toevallig. Ik kwam gisteren Kia Sonata legen met geblindeerd glas, chromen platic opplak rommel en met grote letters op de achterruit: "ROADWARRIOR".
De vette mat van de bestuurder maakte het af!!!

Heeft Dida ook een mat?
zeker een dikke mat.
Why not?

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » di jan 22, 2008 8:39 pm

allemaal bedankt voor de antwoorden!

kan ik voor het voorblad ook gewoon een deore blad gebruiken ofzo? of moet dat nog een speciaal blad zijn? :?

didadunlop

Bericht door didadunlop » di jan 22, 2008 8:51 pm

Gewoon deore is mogelijk. Alleen die heeft stijghulpen voor het schakelen. Specifiek single voorblad heeft volle tanden. Daar heeft de ketting dus meer grip op.

Maar om te proberen zal die deore best werken. En als ie versleten is gooi je er gewoon een goede op.

Let er wel op dat je kortere bladboutjes vindt. Anders kan je je blad niet vastzetten.

Kijk eens op de site van M-gineering (www.m-gineering.nl) in het leesvoer afdeling. Daar staat eigenlijk alles wat je moet weten.

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » wo jan 23, 2008 12:29 pm

ok! ik heb alle onderdele besteld dus daar kan weinig meer mis gaan.

maar weet iemand hoe ik mijn crank los kan draaien? het is volgens mij gewoon een deore crank. :? :? en zit vast met een imbus. is het dan gewoon losdraaien?

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo jan 23, 2008 12:34 pm

das wel wat basale fietskennis.

1. inbus losdraaien
2. cranktrekker halen
3. mbv crabktrekker crank verwijderen.

http://www.m-gineering.nl/crankstel.htm voor plaatjes

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » wo jan 23, 2008 1:04 pm

Ah super heb al even gekeken naar plaatjes maar kon niks vinden! zo moet het toch haast gaan lukken.

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » do jan 24, 2008 2:23 pm

Mijn onderdelen zijn binnnen!!!!!!!!!!!!

nou vanmiddag nog even een voorblad halen en een cranktrekker en dan kan ik aan het opbouwen. Het spul ziet er allemaal super mooi uit. Moet nou alleen eerst nog even wat doen voor school en dan kunnen we aan het sleutelen. :evil:

Afbeelding

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » za jan 26, 2008 6:27 pm

HIJ IS KLAAR! :o :o :lol: ben er helemaal happy mee.

het fiets lekker direct en loopt ook wel licht. heb er een paar deore lx remgrepen bij gekocht zodat ik mijn shifters/rem combo niet meer aan me stuur heb hangen.

ik zal morgen even foto's maken.

dgmtc

Bericht door dgmtc » zo jan 27, 2008 2:52 am

biermagnaat schreef:het fiets lekker direct en loopt ook wel licht.
welkom in de club van zij die het licht gezien hebben :D

biermagnaat

Bericht door biermagnaat » wo jan 30, 2008 4:43 pm

ZO! daar was ik weer. Een beetje later dan gepland. maar hierbij de foto's van het
eindresultaat.

hier begon het mee:
Afbeelding

en dit is het eindresultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ben er heel erg blij mee en ik ga als een speer door het stadsverkeer! :arms:

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo jan 30, 2008 5:44 pm

Zeer tof, maar doe jezelf een plezier en kijk of de ketting nog korter kan? Korter is beter. Minder gestuiter van je ketting, en minder kan dat hij ernaast vliegt. Bij een deraileur setup kun je hem dan terug erop schakelen, nu kun je dat met je voeten proberen, maar daarna geheid toch afstappen.

Plaats reactie