29-er er bij

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Hotsnail
Contacteer:
29-er er bij

Bericht door Hotsnail » ma jan 21, 2008 9:28 pm

Ik mag me nu naast een SS-er (kinkt wel fout ;-) ) ook 29-er noemen. Gister de fiets van Reprox over genomen, een GarryFischer (mijn tweede) X-Caliber 29-er. Wel geared, en zal dat de eerste tijd ook wel blijven denk ik zo, maar kan volgende winter altijd verandering in komen.

Korte speclist:

Frame: Gary Fischer X-caliber
Fork: RS Reba SL
WIelen: Bontrager
Remmen: Hayes 9 carbon
Schifters Sram X7
Achterderraileur: X7
Voorderrailleur: Deore (wordt mss nog wel een Sram)
Banden: Cyclocross. Gaat mij benieuwen hoe dat bevalt in de modder
Stuur en Stuurpen: Bontrager
Zadelpen idem

Foto's (nog die van Reprox)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een de cockpit zoals hij was:

Afbeelding

Hier heb ik al wat finetuning aan gedaan: Remmen zijn binnen de shifters gekomen, alles zo ver mogenlijk naar het midden geschoven, bar ends er af (was geen ruimte voor) en grips naar buiten. ALs ik nu naar mijn remmen grijp heb ik meteen mijn wijs en middelvinger in het diepste deel van de hevels, en de shifters duwen ook niet meer tegen mijn handen als ik de grips beet heb. Ook is de spacer van boven het stuur naar onder het stuur gegaan (stuur zakt misschien wel weer iets) en het zadel is omhoog gegaan. GIster kort ritje op de weg gemaakt (3km) en het voelde allemaal wel goed aan. Wel heel anders als de korte, vrij kleine frames die ik tot nog toe heb, maar de tijd zal uitwijzen wat het beste bevalt (of mss wel voor verschillende doeleinden)

Hoop dat de verkoudheid die vanochtend de kop op stak van het weekend genoeg over is om hem het bos in te sturen, want ik sta te popelen om hem te proberen :angelnot:
Ijzeren paarden eten geen haver....

ott

Bericht door ott » di jan 22, 2008 9:04 am

Mooi fietsje,mooi cockpit ja, :)
Ik denk dat je met bredere banden toch meer de voordelen van een 29er ervaart. Lagere bandenspanning, meer contact oppervlak ed. Ik zou je toch aanraden om eens rond te kijken naar 29er banden. Maar iedereen zijn eigen ding
Hhmm een monstercross, singlespeed uiteraard, lijkt mij wel wat
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Brewskie

Re: 29-er er bij

Bericht door Brewskie » di jan 22, 2008 12:31 pm

Mooie fiets hoor. Leuk om te zien dat je de cockpit zo veranderd hebt. Ga je nog een nieuwe foto posten ? Dan kunnen we het verschil zien.
Laatst gewijzigd door Brewskie op di jan 22, 2008 8:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gary Fisher Supercaliber 29" fully 'redish'

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » di jan 22, 2008 5:33 pm

HEt is ook wel de bedoeling dat er bredere banden op komen. Ik ga alleen eerst ff deze proberen. Ben eigenlijk wel nieuwschierig hoe dat gaat rijden. Als ik de cyclocrossers langs zie komen in de modder lijkt dat toch wel heel soepel te gaan. En modder is er nu ;)
Ijzeren paarden eten geen haver....

Plaats reactie