SS beginnersvraagje (mag op slot, is gelukt)

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
menno916
SS beginnersvraagje (mag op slot, is gelukt)

Bericht door menno916 » vr apr 20, 2007 1:12 pm

Hallo,

Van mijn kant even een beginnersvraagje:
Ik heb via singlespeed.nl een kettingspanner gekocht voor mijn SS projectje. De One-One doofer.
Nu zal het waarschijnlijk erg simpel zijn maar toch wil ik het vragen:
Hoe monteer ik deze precies, in het derailleuroog en als push-down uiteraard maar op welke wijze moet ik de veren plaatsen en het plaatje achter de bout die in het derailleuroog gaat?
Laatst gewijzigd door menno916 op vr apr 20, 2007 9:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ott

Bericht door ott » vr apr 20, 2007 2:16 pm

Aftersale door de winkel 8) JJ ?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

secretaris

Bericht door secretaris » vr apr 20, 2007 7:52 pm

Ik heb ook zo'n apparaat gemonteerd, gewoon zoals je denkt dat het hoort, dan komt het wel goed.
Kans bestaat dat je ketting te breed is voor het geleidebeugeltje, dan zul je even wat moeten bijbuigen.

menno916

Bericht door menno916 » vr apr 20, 2007 9:14 pm

secretaris schreef:Ik heb ook zo'n apparaat gemonteerd, gewoon zoals je denkt dat het hoort, dan komt het wel goed.
Kans bestaat dat je ketting te breed is voor het geleidebeugeltje, dan zul je even wat moeten bijbuigen.
Meteen ff gekeken, en op de manier die mij het meest voor de hand leek liggen gemonteerd, zit er op. Al is de ketting eigenlijk iets te kort denk ik. Staat iig prima gespannen nu.

Dank.

Plaats reactie