Of is er door het ovale blad een moment dat de kettingspanning te laag is en dus van het blad af kan?
Lijkt me een aardige oplossing om het dooie moment te verkleinen.
Akwa

Moderators:JJ, Beheerders
Er waren geen specifieke onespeed bladen vanuit de fabriek. Ik kon alleen kiezen uit een blad van de set. Dat werd dan een 34 want de set is anders opgebouwd.Akwa schreef:Er bestaat zelfs alleen een blad voor singlespeed, 38T.
www.rotorbike.com
Ott, heb je hier ervaring mee?
Akwa
Op andere fora`s heb ik ze wel gezien zonder kettingspannerScaluner schreef:Die kerel van MTB.nl (PT) heeft weliswaar Rotor in combinatie met Rohloff, maar die gebruikt ook een ketting geleider voor en een Rohloff ketting spanner achter... Zoals al door de andere geroepen wordt je zult toch die verschil in omtrek/diameter moeten opvangen.
http://home.tiscali.nl/ptopdemtb/Helius ... Rechts.JPG
(bewust geen plaatje erin geplakt omdat deze nogal groot is..)
Dit antwoordt gaat natuurlijk nergens over. bedoeld ie dat je met vertical dropouts een spanner nodig hebt? Wat hij beschrijft is een singlespeed specifiek probleem, geen Q-ring probleem.Akwa schreef:Using a Q-Ring in your single speed bike will be possible if your bike has adjustable horizontal drop outs or a exocentric BB, to manage the chain tension after installing the Q-rings.
If you have common vertical drop outs and no exocentric bb, the Q may cause enough chain tension variation to allow the chain to jump off the chainrings
Vooruit dan maar, ik ga bestellen.JJ schreef:Dit antwoordt gaat natuurlijk nergens over. bedoeld ie dat je met vertical dropouts een spanner nodig hebt? Wat hij beschrijft is een singlespeed specifiek probleem, geen Q-ring probleem.Akwa schreef:Using a Q-Ring in your single speed bike will be possible if your bike has adjustable horizontal drop outs or a exocentric BB, to manage the chain tension after installing the Q-rings.
If you have common vertical drop outs and no exocentric bb, the Q may cause enough chain tension variation to allow the chain to jump off the chainrings
Maar hij beweerd dus dat je met een Q-ring en een vaste kettinglengte kunt trappen.. Ik ben benieuwd, wie gaat het testen?