MTB SS Titanium
Moderators:JJ, Beheerders
Ik ben van plan nu een echte, voor altijd, singlespeed MTB te gaan bouwen.
En deze keer mag het wat kosten en ook wat duren.
Mijn eisen zijn:
Zoveel mogenlijk Ti (niet alleen voor het gewicht, maar omdat het zo mooi is, blank natuurlijk).
Starre vork met V-brakes.
GEEN CARBON
Velgen in alu, spaken in RVS, ketting ook.
Allereerst frame + vork, heeft iemand een idee, evt. 2de hands.
Maat 19" ongeveer, 20" kan ook.
Zal wel meer dan een jaar duren voordat hij helemaal af is.
Ik hoor het graag, ook evt. links naar vergelijkbare projecten (ook EN en DU).
En deze keer mag het wat kosten en ook wat duren.
Mijn eisen zijn:
Zoveel mogenlijk Ti (niet alleen voor het gewicht, maar omdat het zo mooi is, blank natuurlijk).
Starre vork met V-brakes.
GEEN CARBON
Velgen in alu, spaken in RVS, ketting ook.
Allereerst frame + vork, heeft iemand een idee, evt. 2de hands.
Maat 19" ongeveer, 20" kan ook.
Zal wel meer dan een jaar duren voordat hij helemaal af is.
Ik hoor het graag, ook evt. links naar vergelijkbare projecten (ook EN en DU).
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Jammer dat je te klein bent, ik heb nog een mooie 21.5" Ti Inbred met eccentrisch bottom bracket te koop, maar die is dus te hoog, jammer..
Moet het frame singlespeed specifiek zijn?
Moet het frame singlespeed specifiek zijn?
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Klinkt stoer allemaal, had je zelf al iets qua merk fiets in gedachte? Wat verwacht je sowieso in / van een fiets?
In Amerika zijn redelijk wat ti bouwers die SingleSpeed als optie hebben. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik eens met Strong, BlackSheep of DeSalvo gaan praten. Stuk voor stuk redelijk kleine bouwers die voor een nette prijs custom werk afleveren. De klanten van deze merken zijn erg tevreden met de afgeleverde kunstwerkjes! Bovendien is het weer eens wat anders dan bijvoorbeeld Seven of Moots.
Voor een titanium vork kun je trouwens ook bij BlackSheep terecht, die zijn erg mooi! BlackSheep is één van de weinigen bouwers die met 6/4 titanium werken, zou voor mij niet per se een must zijn, maar geeft wel aan dat de mannen iets kunnen!
Mooie titanium componenten zijn verkrijgbaar bij Moots, ik heb zelf een stuurnok en een zadelpen, de zadelpen beschouw ik als één der beste investeringen ooit door mij gedaan op fietsgebied! Dat ding is zo heerlijk comfortabel, wil nooit een ander meer!
Voor een stuur moet je eens met Jeff Jones gaan praten, die maakt de beste! Fietsen maken kan ie trouwens ook, maar daar wil ik het hier niet over hebben
Die hebben "iets" levertijd ......
Houd ons op de hoogte van je gedachten en ideeën!
In Amerika zijn redelijk wat ti bouwers die SingleSpeed als optie hebben. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik eens met Strong, BlackSheep of DeSalvo gaan praten. Stuk voor stuk redelijk kleine bouwers die voor een nette prijs custom werk afleveren. De klanten van deze merken zijn erg tevreden met de afgeleverde kunstwerkjes! Bovendien is het weer eens wat anders dan bijvoorbeeld Seven of Moots.
Voor een titanium vork kun je trouwens ook bij BlackSheep terecht, die zijn erg mooi! BlackSheep is één van de weinigen bouwers die met 6/4 titanium werken, zou voor mij niet per se een must zijn, maar geeft wel aan dat de mannen iets kunnen!
Mooie titanium componenten zijn verkrijgbaar bij Moots, ik heb zelf een stuurnok en een zadelpen, de zadelpen beschouw ik als één der beste investeringen ooit door mij gedaan op fietsgebied! Dat ding is zo heerlijk comfortabel, wil nooit een ander meer!
Voor een stuur moet je eens met Jeff Jones gaan praten, die maakt de beste! Fietsen maken kan ie trouwens ook, maar daar wil ik het hier niet over hebben

Houd ons op de hoogte van je gedachten en ideeën!
Toch even een pic, gewoon omdat dat leuk is. Persoonlijke favoriet: Jones.

BlackSheep, hier een SingleSpeed met non-suspension corrected vork en Industry Nine wielen. Ook een titanium BlackSheep zadelpen met Thomson bovenkantje. Erg mooie fiets!

Nog een BlackSheep, mét veel bandenruimte, zónder versnellingen. Heeft S&S koppelingen dus is makkelijk te vervoeren
Met Jones H-bar.

Misschien is een Matt Chester trouwens wel iets voor je, doet alleen maar SingleSpeed icm 29" wielen (of 28", cross). Schijfremmen wil ie ook niet voor je doen trouwens. Erg hardcore dus. Leuk, als je dat zoekt. Ook een wachtlijst.

BlackSheep, hier een SingleSpeed met non-suspension corrected vork en Industry Nine wielen. Ook een titanium BlackSheep zadelpen met Thomson bovenkantje. Erg mooie fiets!

Nog een BlackSheep, mét veel bandenruimte, zónder versnellingen. Heeft S&S koppelingen dus is makkelijk te vervoeren

Misschien is een Matt Chester trouwens wel iets voor je, doet alleen maar SingleSpeed icm 29" wielen (of 28", cross). Schijfremmen wil ie ook niet voor je doen trouwens. Erg hardcore dus. Leuk, als je dat zoekt. Ook een wachtlijst.
- didadunlop
-
www.hilset.be heeft tijdje geleden voor iemand een singelspeedframe laten maken bij zijn chineese leverancier
ok het is geen lietspeed of seven of merlin
maar wel betaalbaar en degelijk van kwaliteit

http://www.hilset.be/singlespeed.htm
ok het is geen lietspeed of seven of merlin
maar wel betaalbaar en degelijk van kwaliteit

http://www.hilset.be/singlespeed.htm
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Hey Sorcees,
wat is je binnenbeen lengte en je totale lengte??
JJ
wat is je binnenbeen lengte en je totale lengte??
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Erg fijne bike die On-One van JJ, tenminste, voor een 26"er...
Merkbaar beter dan mijn verheerlijkte VooDoo's destijds.
Als je hem vergelijkt met een 19" Fisher is hij overigens iets korter meen ik. Een vent met echte ballen is niet bang voor een wat "retro looking" frame.
Mijn Surly is 23.5" hoog, maar past korter dan mijn 21" Fishers. Past allebei uitstekend, lang leven de verstelbare zadelpenhoogte en variatie in stuurpenlengte.

Merkbaar beter dan mijn verheerlijkte VooDoo's destijds.
Als je hem vergelijkt met een 19" Fisher is hij overigens iets korter meen ik. Een vent met echte ballen is niet bang voor een wat "retro looking" frame.
Mijn Surly is 23.5" hoog, maar past korter dan mijn 21" Fishers. Past allebei uitstekend, lang leven de verstelbare zadelpenhoogte en variatie in stuurpenlengte.
Ok, bedankt alvast, de 19,5"van Dre, daar was ik dus te laat voor, en Hilset, ja dat lijkt me wel iets, wordt iets in die richting.
Ik ben 1,81 lang en binnenbeenlengte is 86 cm.
Maar eigenlijk moet je een fiets altijd zelf proberen, je eerste gevoel is daarbij erg belangrijk, kleinere bijstellingen kunnen natuurlijk altijd gedaan worden.
Maar je voelt altijd gelijk of het kan of nog wat wordt.
Ik ben 1,81 lang en binnenbeenlengte is 86 cm.
Maar eigenlijk moet je een fiets altijd zelf proberen, je eerste gevoel is daarbij erg belangrijk, kleinere bijstellingen kunnen natuurlijk altijd gedaan worden.
Maar je voelt altijd gelijk of het kan of nog wat wordt.