Fixed: alleen in de stad of ook naar oma?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
JJ
Forumbeheerder
Contacteer:
Fixed: alleen in de stad of ook naar oma?

Bericht door JJ » ma apr 17, 2006 8:47 am

Als reactie op de opmerking van het Tuig:
Het TUIG schreef:
90 kilometer precies goed
Is dat goed te doen zonder versnellingen dan?Hoe breng je het er vanaf tegen over een geared fiets op 90km?
Ik dacht dat fixed voor de korte stukjes was. :oops:
Het is maar net wat je zelf leuk vindt. Het tochtje van zaterdag was precies goed. Er waren toen geen geared rijders bij dus dat scheelt wel. Zeker met sterke geared rijders en enigzins competatief rijden kan IK met mijn Singlespeed niet mee, ook omdat ik een relatief licht verzet heb op mijn ss. Ik reed dus niet fixed, Jaap reed wel fixed en zonder enig probleem. Heeft volgens mij alleen zijn voorrem moeten gebruiken toen we bijna thuis waren en een huisvader meer oog had voor een lekkere hardloopster dan voor twee bikkels op de fiets :)

Die gast waar Hilco het over had was de MipMip, een duitse singlespeed freak waar je alleen maar mega bewondering voor kunt hebben. Die gast heeft al meerdere Trans Alps op zijn naam staan, op zijn singlespeed dus. En dan kun je een Transalp op de makkelijke en moeilijke manier rijden. Hij kiest dus altijd voor de lastige manier EN zijn definitie van Transalp is niet van Noord naar zuid, maar van West naar Oost, in de lengte dus!!!

Dit jaar heeft ie weer 1 in de planning, een 15 daagse tocht van het Meer van Geneve naar de Middelandse Zee. Indrukwekkend.

Maar ik dwaal af. Fixed is dus niet alleen voor korte stukjes, als je er de lol maar van in ziet kun je elke afstand rijden die je maar wilt, maar is dat niet met elke fiets zo???

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma apr 17, 2006 9:00 am

MipMip was toch ook die gast die in het slootje werd gesodemieterd tijdens het EK vorig jaar? Omdat ie te ver heen was of zo iets? Die met die titanium SS-kransjes in zijn koffer?

TBB

Hubert !

Bericht door Hubert ! » ma apr 17, 2006 3:59 pm

Tall Boy Bram schreef:MipMip was toch ook die gast die in het slootje werd gesodemieterd tijdens het EK vorig jaar? Omdat ie te ver heen was of zo iets? Die met die titanium SS-kransjes in zijn koffer?

TBB
Dát was MipMip inderdaad, snap ook niet waarom een EK SingleSpeed niet kan en een Alpenmarathon wel trouwens .....

De kranzen die hij verkoopt staan bekend als de meest duurzame SS kransjes die er te krijgen zijn, de vorm van de tanden is berekend door Gerard Rohloff. De kranzen zijn van staal trouwens.

dré

Bericht door dré » ma apr 17, 2006 5:01 pm

fixed KAN ook voor lange afstanden. Vroeger toen......In de tour de france een km of 400 op een doortrapper.

Zelf vindt ik een uurtje wel zat eerlijk gezegd

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » ma apr 17, 2006 5:13 pm

dré schreef:fixed KAN ook voor lange afstanden. Vroeger toen......In de tour de france een km of 400 op een doortrapper.

Elke dag 28 km, heel het middelbaar lang...

Gaat prima toch? Maar als je al een geared hebt dan voegt het weinig meer toe.. voor mij dan :)

dré

Bericht door dré » ma apr 17, 2006 6:57 pm

msxx schreef:
dré schreef:fixed KAN ook voor lange afstanden. Vroeger toen......In de tour de france een km of 400 op een doortrapper.

Elke dag 28 km, heel het middelbaar lang...

Gaat prima toch? Maar als je al een geared hebt dan voegt het weinig meer toe.. voor mij dan :)
juist, 28 km= ca. 1 uur en da,s lekker. Na een uurtje wil je gewoon ff strekken en voor een kruising even de pedalen stil houden.

Een leuke ontwikkeling in het SS forum: De fixed en SS roadrunners. Offroad blijft imo altijd stoerder

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma apr 17, 2006 10:13 pm

Toch maar eens kijken of ik nog een oud fietsje op de kop kan tikken om het te proberen.Zonde om m'n mooie reetfiets gelijk om te bouwen naar SS.
Fixed zie ik zeker niet zitten.Misschien komt dat nog wel een keertje.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

sorcees

Bericht door sorcees » wo apr 19, 2006 11:34 am

Ik was er al bang voor en het zat er aan te komen.
Ik moet minstens 4 fietsen hebben.
1 Normale hardtail MTB
2 SS MTB
3 Normale racefiets, met compact crankstel (geen triple op de racer)
4 Fixie roadracer.

Maar eerst ff voor mijn vrouw een nieuwe Gazelle Chamonix kopen, dan heb ik ook weer wat respijt!!!!

Plaats reactie