baan frame
Moderators:JJ, Beheerders
hallo
even een vraag, zie wel eens een leuke baan fiets voorbij komen op marktplaats, nu wil ik niet met een fixed naaf rijden en zal deze dus willen vervangen, maar ik hou ook niet van alleen voor een rem, maar heb graag alleen achter een rem, maar heeft een baan frame een gaatje waar je een achterem op kan monteren.
groet mark
even een vraag, zie wel eens een leuke baan fiets voorbij komen op marktplaats, nu wil ik niet met een fixed naaf rijden en zal deze dus willen vervangen, maar ik hou ook niet van alleen voor een rem, maar heb graag alleen achter een rem, maar heeft een baan frame een gaatje waar je een achterem op kan monteren.
groet mark
Echte baanframes hebben in de regel géén gat om een rem te monteren. Een oplossing zou kunnen zijn om een oud wegframe met horizontale uitvalspadden te gebruiken. Je kunt dan remmen monteren én het rijdt gewoon comfortabeler op de weg. Om toch het cleane uiterlijk van een baanfiets te krijgen kun je evt alle aanlasdelen eraf dremelen, baanpadden erop laten lassen en de hele boel opnieuw spuiten.
Op een baanfiets, met bijbehorende vork, is het niet mogelijk een voorrem te monteren.lesxxx schreef:waarom zou je een met een baanfiets op de weg gaan rijden als je al de charme van een baanfiets er af haalt??!
Het mooie aan een baanfiets is juist fixed rijden (met hooguit een voorrem)
Het rijden met baanfietsen op de weg ipv omgebouwde "gewone" racefietsen heeft behalve misschien esthetische-, geen voordelen, het wordt in de regel wel als stoer gezien