Materiaal keuze Dorst

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
JJ
Forumbeheerder
Contacteer:
Materiaal keuze Dorst

Bericht door JJ » ma okt 24, 2005 11:36 am

Persoonlijk wissel heb ik geen banden voor verschillende ondergrond soorten, maar er zullen mensen zijn die hun banden gaan aanpassen op de route van Dorst?

Klok, wat moeten we monteren??

Jaap en ik hebben de route Zondag gereden, ik met mijn 36-19, maar dat was net te licht (Zat er nog op van onze rit in Duitsland) Jaap had 2:1 en dat was perfect vond hij. Omdat ik geen freewheel voor 2:1 heb zal ik 36-17 rijden en ik denk dat dat perfect is voor daar.

Er zitten wat remgaten in op sommige stukje, maar een veer unit is niet noodzakelijk.

JJ

walter

Re:Materiaal keuze Dorst

Bericht door walter » ma okt 24, 2005 11:50 am

Ik reed eerst 38:18, was goed te doen, maar 1 bochtig stukje "liep" niet lekker.
De laatste tijd "toevalligerwijs" 36:18 (2:1) en dat gaat een stuk beter.
Dus zwaarder dan 2:1 kan gerust, zeker voor de sterke mannen, maar misschien wat onhandig op sommige punten.
De keren dat er heb gerden was altijd met een versleten Big Jim voor en een JetS achter. Dat ging goed.
Sturen is er belangrijker dan tractie (imho)

dr.dré

Re:Materiaal keuze Dorst

Bericht door dr.dré » ma okt 24, 2005 11:56 am

2:1 lijkt me ook prima voor 26 inch. Afgelopen zondag was 2:1 met een 29 inch voor mij te zwaar. Had ook te maken met de natte ondergrond en vergeet niet het zijn 4 intensieve rondjes. Nattigheid op zich viel mee maar de bochtensnelheid neemt toch iets af waardoor het meer energie kost om op snelheid te blijven. Ook bij veel regen blijft de ondergrond redelijk tot goed dus een racing ralph of in mijn geval Bontrager....Jones gaat prima. Echte blubberbanden zijn overbodig.

Plaats reactie