naaf keuze

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
andries
naaf keuze

Bericht door andries » vr sep 16, 2005 9:16 pm

Ik heb al een tijdje een on one inbred ss. Maar sinds ik er wat mee ben gaan remmen is het schroefdraad kapot gegaan. En draait het tandwiel soms los. Ik heb wel een borgring. Ik denk zelf dat ik een duurdere naaf moet hebben als ik er mee wil slippen. Wat voor naaf raden jullie aan?

dr.dré

Re:naaf keuze

Bericht door dr.dré » vr sep 16, 2005 9:51 pm

Hoe is het nu uiteindelijk afgelopen met die naaf? Zie vorig topic van jou. Met een goede borgring moet die krans op de on-one naaf ook niet loskomen. Ligt mijninziens echt niet aan de naaf.

Misschien een oude 7-speed naaf verbouwen. Kost alleen wat tijd, Je kan dan gewoon met BMX krans rijden en als je de body goed heb vastgelast moet dat wel een poosje heel blijven. Bij m-gineering.nl staat een beschrijving hoe je het kan fixen die fixed body.

andries

Bericht door andries » vr sep 16, 2005 10:03 pm

ik heb een goede borgring en ik ben al een keer naar mgeneering geweest toen heeft hij de boel vastgedraaid en nu lijkt het zelfs of de naaf scheef is. Ik ben zelf niet zo technisch en ik wil het nu gewoon op een goede manier gefixt hebben. Dus welke naven raden jullie aan?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za sep 17, 2005 6:51 am

Ik rij nu twee jaar met een Surly fixed woon-werk verkeer, en tot nu toe geen problemen. Maar er zijn natuurlijk wel meer merken die goede flipflop naven maken.
Maar jou probleem is wel apart, is het "kromme" van je naaf zichtbaar en kun je er een pic van maken? Het schroefdraad is nog wel heel?

JJ

Hubert !

Bericht door Hubert ! » za sep 17, 2005 7:23 am

Rij al een tijdje rond met een Goldtec fixed / fixed achternaaf, vrij robuust en zwaar ding. Nog helemaal geen problemen mee gehad.

andries

Bericht door andries » za sep 17, 2005 8:30 am

Het schroefdraad was aan een kant kapot toen heb ik het tandwiel door die man om laten draaien en nu is het schraofdraad weer kapot. Daarnaast lijkt de as niet recht te zijn want als ik mijn wiel in de lucht hou en ga trappen dan staat de ketting soms strak en na ee halve slag staat hij weer wat losser. Het wiel zit er wel recht in. En jullie remmen ook gewonn met jullie naven? Ik kan er geen foto van maken. Ik maak wel een keer fotos als hij klaar is met iemand anders zijn camera.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za sep 17, 2005 10:22 am

Yep, no brakes.

Gewoon een ander wiel inspakenen je zorgen zijn over.

JJ

dr.dré

Bericht door dr.dré » za sep 17, 2005 10:32 am

dat de ketting op bepaalde punten strakker staat ligt gewoon aan de ketting of het voortandwiel. Als het voortandwiel 1 mm uit het midden staat is dit al merkbaar. Met dat remmen van krijgt ook de ketting het voor z,n kiezen en rekt en slijt plaatselijk iets meer. Dit is normaal en zal bij elke SS of fixer het geval zijn.

walter

Bericht door walter » zo sep 18, 2005 8:50 pm

Voortandwiel 1/5 of 1/4 slag draaien.
Ook wel eens gehoord dat je "m rond kan kloppen.

Plaats reactie