8 van Oost Brabant 7 maart
Moderators:JJ, Beheerders
Even een vraagje over het verzet dat ik zou kunnen gebruiken, op de 100 km tocht.
Ik moet vandaag of morgen sowieso mijn ketting en tandwielen vervangen , totaal versleten dus !! ;D
Heeft iemand deze tocht vorig jaar mischien gereden, zoja, met welk verzet, of met andere woorden hoe hard kan er worden gereden.
In de Twentse modder rijd ik 36/17 of 18 met gem. van 26 tot 29 km/u.
Aan een zandbak ben ik niet gewend, dus kom maar op met jullie sugesties ??? ???
Ik moet vandaag of morgen sowieso mijn ketting en tandwielen vervangen , totaal versleten dus !! ;D
Heeft iemand deze tocht vorig jaar mischien gereden, zoja, met welk verzet, of met andere woorden hoe hard kan er worden gereden.
In de Twentse modder rijd ik 36/17 of 18 met gem. van 26 tot 29 km/u.
Aan een zandbak ben ik niet gewend, dus kom maar op met jullie sugesties ??? ???
Re:8 van Oost Brabant 7 maart
Doorgaans zijn dat soort tochten redelijk goed te duwen op een verzet (geschakelde fiets) van 44-16/17. Tenmiste, bij mij is dat het het geval. Een echt klimmetje is dan wellicht wat lastig.. maar zeker in die omstreken kunnen de vlakke stukken erg lang worden en met een 2:1 verzet zou ik er een overnachting bij boeken....
daarbij met een 36/8 29 kmh gemiddeld rijden
mr übersoeplesse

mr übersoeplesse
Steelboy schreef:
daarbij met een 36/8 29 kmh gemiddeld rijden![]()
mr übersoeplesse
Ik rijdt elk weekeind zo"n 200 km alleen met mijn inbred op 36/18, vorige week naar Rose in bocholt 155 km ik kruis dan met 27 tot 28 konstant, in het wiel kan ik mee tot 44 km/u , daarna exploderen mijn benen, dus ja ik ben nogal soepel voor mijn leeftijd van 40 . ;D ;D
Overduidelijk een 2tact....
Ik benzelf meer van de 4tact
Ik benzelf meer van de 4tact

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
stepper schreef:
Ik rijdt elk weekeind zo"n 200 km alleen met mijn inbred op 36/18, vorige week naar Rose in bocholt 155 km ik kruis dan met 27 tot 28 konstant, in het wiel kan ik mee tot 44 km/u , daarna exploderen mijn benen, dus ja ik ben nogal soepel voor mijn leeftijd van 40 . ;D ;D
In dat geval zou ik zeggen, lekker zitten laten dat verzet! Als jij 2:1 ook op de weg fijn vindt, waarom dan veranderen voor een MTB tocht?
Volgens mij moet "t lukken met 2:1 of net iets zwaarder.
Wanneer je 155km 2:1 geen probleem vindt, zal het die 100km in N.Brabant ook wel lukken.
Ik wilde zelf ook meedoen, helaas moet ik 7 maart sociaal zijn . :"(
Wanneer je 155km 2:1 geen probleem vindt, zal het die 100km in N.Brabant ook wel lukken.
Ik wilde zelf ook meedoen, helaas moet ik 7 maart sociaal zijn . :"(
Bedankt voor de reacties, het wordt waarschijnlijk 34/15.
Ik ga samen rijden met een jonge Elite renner, lekker in het wiel hangen waarschijnlijk en met die versnelling kan ik redelijk ontspannen boven de 30 rijden.
Ik laat wel weten hoe het is verlopen,
Groeten Stepper
Ik ga samen rijden met een jonge Elite renner, lekker in het wiel hangen waarschijnlijk en met die versnelling kan ik redelijk ontspannen boven de 30 rijden.
Ik laat wel weten hoe het is verlopen,
Groeten Stepper

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
stepper schreef:
het wordt waarschijnlijk 34/15.
That"s my favourite ;D
Dus op de weg 38/18 en in t veld 34/15?
Begrijp ik niet hel;emaal ???
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
binkie schreef:
Slaat die op mij?
Ik rij op de weg met mijn 28" fixed 40:16, in het terrein 34:15 (Grootste deel van Nederland), tenzij het echt stijl wordt, dan 34:17
Ik begrijp er ook niks van

JJ schreef:
Ik begrijp er ook niks van![]()
Daarom maar goed ook dat mensen zoals jullie geen dera-dinges hebben....
binkie schreef:
Ik word ook voor gek versleten, maar ja hoe ouder hoe gekker .
Meestal rijd ik met 36/17 of 18, en in het winterseizoen wissel ik dus niet meer van tandwielen, Als ik dus wordt gevraagd om voor anderen wat op te halen bij Rose pak ik gewoon die fiets, en ga rijden, ongeacht de gemonteerde versnelling.
Dat dit niet helemaal ideaal is weet ik zelf ook wel, ik rijd mijn kont zo ongeveer doormidden, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Omdat ik met een wedstrijdrijder meega, wil ik met een wat lager beentempo kunnen rijden, zo"n 110 rpm kan ik lang volhouden, na deze rit stap ik weer over op mijn vertrouwde 36/17 18.

Ik ben net terug uit Brabant, lees Mill, na mijn ritje van 100 km.
Het liep wel redelijk, behalve dat mijn maat ziek was , en ik na 30 km al alleen mocht rijden. Steeds van groepje naar groepje gesprongen, op
de rechte einden in het wiel, en op de trails hard eigen tempo.
Het was wel een mooi georganiseerde tocht, maar lang niet zwaar genoeg voor een singlespeed. De klimmetjes stellen niets voor, en zoals DeKerf"s al schreef vooral de afstand maakt het bijzonder.
Na zo"n 70 km begon het te regenen, en met mijn bril, sterkte -5,75 ,
kon ik toen mijn lol op, je ziet dus helemaal geen bal meer, en afzetten is ook geen optie.
Op de single trails moest ik mijn tempo laten zakken, om niet dwars door overstekende bomen te rijden maar uiteindelijk ben ik zonder ongelukken aan de finisch gekomen , om aldaar vol op mijn bek te gaan!! >:( >:(
Wat bleek, de parkeervakken waren opgedeeld met gespannen staaldraad, niet gezien, wel gevoeld dus.
O ja ik heb 4. 12 gereden, gem iets van 23,8 viel me nog mee !
Het was wel een keer een uitdaging om deze tocht te rijden,maar niet echt "bijzonder ", en voor een singlespeed , had het wel wat zwaarder mogen zijn.
Het liep wel redelijk, behalve dat mijn maat ziek was , en ik na 30 km al alleen mocht rijden. Steeds van groepje naar groepje gesprongen, op
de rechte einden in het wiel, en op de trails hard eigen tempo.
Het was wel een mooi georganiseerde tocht, maar lang niet zwaar genoeg voor een singlespeed. De klimmetjes stellen niets voor, en zoals DeKerf"s al schreef vooral de afstand maakt het bijzonder.

Na zo"n 70 km begon het te regenen, en met mijn bril, sterkte -5,75 ,
kon ik toen mijn lol op, je ziet dus helemaal geen bal meer, en afzetten is ook geen optie.
Op de single trails moest ik mijn tempo laten zakken, om niet dwars door overstekende bomen te rijden maar uiteindelijk ben ik zonder ongelukken aan de finisch gekomen , om aldaar vol op mijn bek te gaan!! >:( >:(
Wat bleek, de parkeervakken waren opgedeeld met gespannen staaldraad, niet gezien, wel gevoeld dus.
O ja ik heb 4. 12 gereden, gem iets van 23,8 viel me nog mee !

Het was wel een keer een uitdaging om deze tocht te rijden,maar niet echt "bijzonder ", en voor een singlespeed , had het wel wat zwaarder mogen zijn.
Stepper, check je mail...
@stepper : Rijd jij op een witte ON ONE met deore schijfkes ? Zo ja, dan heb ik je zien rijden in Mill. Was je de enige SSer daar?
Stepper......?!
Toch niet een in carbon zelbouwende brildragende 40 jarige race- lig- MTB-fietsende en steppende "baldy" die 15000 km"s per jaar sprokkeld...???
Wah kost da nou, zoon karbon kustom freempie?
Leuk stukje trouwens!
Toch niet een in carbon zelbouwende brildragende 40 jarige race- lig- MTB-fietsende en steppende "baldy" die 15000 km"s per jaar sprokkeld...???
Wah kost da nou, zoon karbon kustom freempie?
Leuk stukje trouwens!
-
naaah, ik denk het niet B@rt, dat dit degene is die jij bedoeld. die ken ik ook wel van de stepbond. (althans niet persoonlijk maar van horen spreken en zijn step van carbon natuurlijk). Die persoon komt meen ik uit de regio Amersfoort en in Stepper"s profiel staat Oldenzaal, dus.....?
bram
bram
Wel dus, die step bouwer is Kees Bakker, en ja ik rijd op een witte On One met Deore schijven. ;D ;D
-
er stond me iets bij van Cees met een C maar het is dus met een K.
wereldje is klein zullen we maar denken.
Bombproof Koffiemolen schreef:
er stond me iets bij van Cees met een C maar het is dus met een K.
Sorry, type fout, het is wel degelijk met een C . :-[ :-[
-
maar ben jij (stepper) en Cees (de stepbouwer) nou dezelfde? Want als je je naam zelf verkeerd spelt........ (te veel gestept/gedronken/ge-SS-ed?)
Bombproof Koffiemolen schreef:
maar ben jij (stepper) en Cees (de stepbouwer) nou dezelfde? Want als je je naam zelf verkeerd spelt........ (te veel gestept/gedronken/ge-SS-ed?)
Ik ben Cees dus NIET !!! .

Hij bouwt een speciaal soort koolstof step, en had plannen om die in produktie te brengen. Ik bouw van alles en nog wat, zowel fietsen maar ook onderdelen van hengels enz. enz.
Ik ben absoluut niet commercieel, en probeer iedere keer weer de grenzen, lees mijn grenzen , van het bouwen in composiet te zoeken.