Iemand ervaring (ook met de normale frames..)?
Moderators:JJ, Beheerders
Steelboy schreef:
hmmm...
eerlijke mening: lelijk
JJ schreef:
Het leuke bij die gsten is dat het allemaal custom gaat, dus de klant bepaald wat voor buizen, welke nokjes waar zitten etc. Ben het verder met je eerste indruk eens..
Even afwachten wat ze over de prijs te zeggen hebben.
Pino schreef:
Dropouts achter wel in een ielig geheel.
B@rt schreef:
Met die dropouts ben ik het mee eens, Is gewoon een achterframe van een gewone Duratec ATB. Daar zou ik geen BOB of Burley trailer aanhangen.
Verder ziet er het wel netjes uit, mooi strak vorkje!
dubbelop schreef:
[B@rt schreef:
Met die dropouts ben ik het mee eens, Is gewoon een achterframe van een gewone Duratec ATB. Daar zou ik geen BOB of Burley trailer aanhangen.
Verder ziet er het wel netjes uit, mooi strak vorkje!
Vork lijkt (net als de rest van het frame) een copy & paste actie van een Cannondale MT frame. En van de huidige C"dale vork is 1 ding zeker: hij veert niet. Elke vorm van stuurcomfort moet dus komen uit dikke banden. Dat is bij terreingebruik niet zo"n probleem maar als je dit apparaat ook op de straat zou willen gebruiken wordt het m.i. anders.
Bombproof Koffiemolen schreef:
wat moet je voor maat en lengte hebben? ik weet er nog wel een paar lange te liggen. C"dale alu pepperoni"s 1 inches, 1 1/8 inches & 1 1/4 inches als het goed is. en voldoende lang voor in de grootste maat mtb.
B@rt schreef:
Ik heb het idee dat van de C"dale de onderste horizontale buis heel wat forser is en daardoor zeker stijver.
B@rt schreef:
Het lijkt me geen probleem om met zo"n vork de straat op te gaan. Volgens mij stuurt zo"n rechte vork messcherp en met remmen op snelheid (met bepakking of in een afdaling) blijft de as van het voorwiel daar waar "ie bedoelt is: voor het bracket ipv eronder.
B@rt schreef:
Wij rijden nu met een MT waar nog een chromo vork(je) in zit. Wel soepel, maar hij lijkt soms wel van elastiek, zover buigt "ie soms door met hard remmen.
Ik zou wel een wat stijvere vaste vork willen hebben maar vanwege de lange stempijp die deze vork moet hebben, heb ik nog niks gevonden wat me bevalt. Iemand suggesties?