Wil een geared bike (met verticale patten) ombouwen naar SS. Heb dus waarschijnlijk een nieuwe achternaaf nodig. Welke voor net te gekke prijs? Wil de ketting op spanning houden met zo"n Rohloff kettingspanner. Is dit mogelijk. Kun je ieder crankstel ombouwen naar enkel blad ?
Zoals u ziet, ben totaal niet thuis in SS wereld, maar lijkt me wel leuk een keer te proberen! Ben ik welkom ? Heeft er iemand misschien nog iets gebruikt en in goede staat liggen?
Gegroet
Benodigdheden ?
Moderators:JJ, Beheerders
Re:Benodigdheden ?
ChrisXC schreef:
Ben ik welkom ?
Gegroet
Welcome to the dark side...
Achternaaf:
Heel cheap = bestand achterwiel met cassette, opvullen met spacers uit cassette en een Shimano DX bmx cassette tandwiel.
andere oplossingen zijn Surly ss naaf, DMR Revolver, Woodman/Novatec/Planet X (Disc + cassette). Voordeel van een "echte" ss naaf is dat hij breder is waardoor het geheel sterker wordt. Oh ja het ziet er ook mooier uit.
Duurder: White Industries Eric"s Eccentric is met verticale drops de mooiste/slimste oplossing. Of Chris King (alleen duurt dan lang, voor je m hebt).
Spanner kijk ook s naar Surly bij B2B, net zo goed.
Crankstel s geen probleem, misschien dat je een kortere of langere trapas nodig hebt ivm kettinglijn. 9 van de 10 zit je met de huidige setup wel OK.
Kijk voor info over naven/ander parts op www.singlespeed.nl
stzr..
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Tuurlijk ben je welkom, hoe meer hoe beter!!
Wil je dat frame blijvend SS maken? Is ie staal?
Heb toevallig gister van een stalen frame de patten horizontaal gedremeld. Nu moet ik er nog mee gaan fietsen om te kijken of het houdt.. maar het is een goede optie, al heb je dan wel een naaf nodig met moeren om hem goed in het frame te fixeren.
Een normale naaf met spacers werkt om te proberen erg goed. In principe kun je dus zonder nieuwe parts te kopen ss rijden.
Let idd wel op de kettinglijn. Je wilt nl niet dat je ketting gaat shiften als je volle bak tegen een heuveltje op trapt...
Suc6
JJ

Wil je dat frame blijvend SS maken? Is ie staal?
Heb toevallig gister van een stalen frame de patten horizontaal gedremeld. Nu moet ik er nog mee gaan fietsen om te kijken of het houdt.. maar het is een goede optie, al heb je dan wel een naaf nodig met moeren om hem goed in het frame te fixeren.
Een normale naaf met spacers werkt om te proberen erg goed. In principe kun je dus zonder nieuwe parts te kopen ss rijden.
Let idd wel op de kettinglijn. Je wilt nl niet dat je ketting gaat shiften als je volle bak tegen een heuveltje op trapt...
Suc6
JJ
Bedankt, hier heb ik dus wat aan !
Kijken wat de toekomst brengt!
Gegroet
Kijken wat de toekomst brengt!
Gegroet