SS Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
Steelboy schreef:Ja
Wat me overigens opvalt is dat velen begonnen zijn met de oorspronkelijke singlespeed gedachte (he, een frame, he geen derailleur, he het past zo ook) maar dat velen geevolueerd zijn naar gear-festishisten (full custom stalen frame, CK/PW/etc wielen, titanium sturen in moeilijke vormen)
Het "fok you, met mijn 200 euro fiets, rij ik je zoek" is een beetje verdwenen...
Xircuit is nog zo"n die hard singlespeeder die op een ouwe fiets, met weinig poespas rondrijdt. Dat is volgens mij de spirit!
Dat is ook wel een beetje zo. Lekker low profile rondraggen en ondertussen wel erg kunnen fietsen. Die gedachte leeft ook wel voort denk ik onder de fetisjisten me allle bling bling maar het is nou eenmaal leuk om mooie dingetjes te hebben. Het singlespeed fietsen blijft met of zonder dure fiets wel erg puur en "fuck you" .
Custom is bij TrueNorth trouwens wel erg betaalbaar . (check op hun site)
Een week of 4-5 levertijd is ook wel erg veel normaler dan bij vele anderen. Wie nog een bijna nieuw RETROTECH Classic frame wil kopen in de maat L kan natuurlijk voor de helft van de prijs bij mij terecht voor mijn pistache groene frame
Gr
BJ
Custom is bij TrueNorth trouwens wel erg betaalbaar . (check op hun site)
Een week of 4-5 levertijd is ook wel erg veel normaler dan bij vele anderen. Wie nog een bijna nieuw RETROTECH Classic frame wil kopen in de maat L kan natuurlijk voor de helft van de prijs bij mij terecht voor mijn pistache groene frame
Gr
BJ
Ik blijf voorlopig nog wel even op mijn 'budget' 1x1 rondrijdenbj schreef:Wie nog een bijna nieuw RETROTECH Classic frame wil kopen in de maat L kan natuurlijk voor de helft van de prijs bij mij terecht voor mijn pistache groene frame

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Ligt een beetje aan het type EBB denk ik. Ik heb zoiets niet eerder gedaan en zou echt eens even moeten denken. Ik denk dat sliding drop outs (Rohloff) goedkoper moet zijn. Zo'n 125 tot 150 Euro Maar dan zou ik het frame eerst eens van dichtbij moeten zien en een proefrit moeten maken niet te vergeten! 

Zo'n bb zou voor mijn samenraapsel in aanbouw ook een oplossing zijn.
Dit geval (ouwe Koga Myata) heeft namelijk verticale drop-outs. Maargoed het moet mogelijk zijn om hier een leuke SS of misschien zelfs Fixed van te maken. Kwestie van de 'magic gear' te vinden. In deze configuratie (52-18) staat de ketting mooi strak. Maar trap ik wel vrij zwaar denk ik zo. Ik zat er aan te denken om misschien zo'n flip-flop naafje te gebruiken. Dan heb ik nog de keuze.
Verder dan nog misschien het frame ontdoen van oogjes e.d
En een leuk kleurtje geven.
tips of op / aanmerkingen welkom!
plaatjes

Dit geval (ouwe Koga Myata) heeft namelijk verticale drop-outs. Maargoed het moet mogelijk zijn om hier een leuke SS of misschien zelfs Fixed van te maken. Kwestie van de 'magic gear' te vinden. In deze configuratie (52-18) staat de ketting mooi strak. Maar trap ik wel vrij zwaar denk ik zo. Ik zat er aan te denken om misschien zo'n flip-flop naafje te gebruiken. Dan heb ik nog de keuze.
Verder dan nog misschien het frame ontdoen van oogjes e.d
En een leuk kleurtje geven.
tips of op / aanmerkingen welkom!
plaatjes

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
VETTE BAK!!
Geen kleurtje geven,. zo laten, hij is super stoer!!
JJ
Geen kleurtje geven,. zo laten, hij is super stoer!!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Type foutott schreef:Iemand een plaatje van de nieuwe rocky mountain Hummer?

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
ja precies, maar het schijnt te kunnen (heb al wat fietsen voorbij zien komen met horizontale pad's) Kwestie van die 'magic gear' vinden denk ik, of dus zo'n verstelbare BB of naaf. Wellicht mn pad's iets uitvijlen voor wat meer speelruimte.ott schreef:Kleur is lekker zo, old skool.![]()
Vindt het stuur geweldig, denk alleen dat een remhendel erop het afbreekt. Dus fixen die fiets hoewel dat met een horizontaal? pad lastig wordt