Trek 29" SS

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

triDanny
Contacteer:

Bericht door triDanny » di feb 15, 2011 12:34 pm

kk schreef:Bij de weg; met deze ballonbanden heb je echt geen verende voorvork nodig! Dit rolt en rolt en rolt over alles!

Het wordt gewoon saai...
de ballonbandjes zijn voor mijne al gereserveerd, en dat rijdt inderdaad helemaal niet verkeerd.

Gelukkig kan ik af en toe nog even schakelen als het te saai is :angelnot:

kk

Bericht door kk » di feb 15, 2011 1:16 pm

Max size is volgens mij 2,7 maar dat is natuurlijk ook afhankelijk wat voor velg je gebruikt... En ik ben iig nog niet breder als deze tegengekomen. Racing Ralph 2.4 schijnt wel breder te zijn, - Is ook maar net hoe zo'n fabrikant meet... Maar heeft ook duidelijk dikkere noppen, niet echt wat ik voor mijn stadsfiets wil nemen. Overigens rijden deze LT's heel easy...

Wachten is op een Schwalbe Super Moto 29er!!

:lol:

kk

Bericht door kk » di feb 15, 2011 1:23 pm

Danny,
met een beetje kracht trap je Shimano naafversnellingen aan gort... dat is wel niet saai, maar bezorgt wel stress en onnodig vieze handen.
Afhankelijk hoe zwaar het terrein is waar je wil gaan fietsen, had ik gewacht op die nieuwe 11 speed van shimano of gelijk die 'Deutsche Gründlichkeit' erin gejast.

Dan heb je echt comfort en Zuversichtlichkeit!

Of gewoon ouderwets een derailleurtje monteren (alhoewel dat optisch je fiets niet mooier maakt) nog steeds de beste mix van zwaartepunt, gewicht en comfort

Cheerio! ;)

triDanny
Contacteer:

Bericht door triDanny » di feb 15, 2011 1:27 pm

kk schreef:... had ik gewacht op die nieuwe 11 speed van shimano of gelijk die 'Deutsche Gründlichkeit' erin gejast.
ik heb de 11 speed! :arms:

De duitse versie ging boven mijn budget. Maar ik heb ook niet zoveel kracht in mijn benen, geloof niet dat deze naaf veel te lijden zal hebben... :lol:

kk

Bericht door kk » di feb 15, 2011 1:45 pm

Danny,

Goeie keus, even je specs niet goed gelezen :worship:

Zelf slechte ervaring met de Nexus en de Alfine 8 speed, MAAR ik wilde daarbij nu ook echt SS gaan rijden...

Licht en betrouwbaar EEEENNN echt niet saai!! Al is het alleen maar dat je anticipatie van de omstandigheden anders wordt! (... alleen een fixie is niks voor mij)

;)

triDanny
Contacteer:

Bericht door triDanny » di feb 15, 2011 1:47 pm

kk schreef: Licht en betrouwbaar EEEENNN echt niet saai!! Al is het alleen maar dat je anticipatie van de omstandigheden anders wordt! (... alleen een fixie is niks voor mij)

;)
Ik heb ook een SS met starre vork, wel 26" wielen. Ik begrijp wat je bedoeld. En inderdaad, niet te houden met Super Moto's erop!

Plaats reactie