Geluk moet je delen

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Elevation12,000
3D

Bericht door Elevation12,000 » di dec 19, 2006 11:43 pm

Hallo, ik heb deze foto van een ander forum afgeript. Ik pleeg nu ff een mini-topic-hijack-intermezzo met andermans fiets, geheel en al anticiperend op dat niet zo veel zich zullen storen aan deze foto =>

Afbeelding

...kwijl...

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di dec 19, 2006 11:52 pm

Hmmm. Dit is precies zo eentje die ik ooit eens aan gort heb gereden. Een super fiets.
Stond ie bij de 'for sale' sectie?
Hier past overigens wel een 26,8mm zadel pen in. Laat ik die nu net niet hebben ;)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo dec 20, 2006 1:23 am

Mr Elsworth schreef:Hmmm. Dit is precies zo eentje die ik ooit eens aan gort heb gereden. Een super fiets.
Hier past overigens wel een 26,8mm zadel pen in. Laat ik die nu net niet hebben ;)
Nee Mr Elsworth, niet te koop. Anders natuurlijk met gezwinde spoed een cheque uitschrijven!

Geen 26.8mm pennen meer?! Ik binnenkort wel weer ..en wel een hele mooie die 'money can't buy'. Sorry ..en bedankt ;)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo dec 20, 2006 12:45 pm

Elevation12,000 schreef:
Mr Elsworth schreef:Hmmm. Dit is precies zo eentje die ik ooit eens aan gort heb gereden. Een super fiets.
Nee Mr Elsworth, niet te koop. Anders natuurlijk met gezwinde spoed een cheque uitschrijven!

Geen 26.8mm pennen meer?! Ik binnenkort wel weer ..en wel een hele mooie die 'money can't buy'. Sorry ..en bedankt ;)
Scheisse! Was best leuk geweest.
Had het eigenlijk al verwacht. Heeft me overigens wel aan het denken gezet voor een nieuw project. Zal Herting eens vragen of ie een leuke scandium hardtail kan maken met mooie Yeti achtervork oid. Gezien de levertijd komt ie dan precies op tijd voor een vorlgend project.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo dec 20, 2006 11:10 pm

Omdat mijn Single Speed AMClassic achterwiel nog even op zich laat wachten heb ik even rond gekeken naar een nette spacerset voor het gebruik van een single tandwiel op een gewone cassettenaaf. Zo kunnen we meteen los als ie opgebouwd is.
Bij Rennen Design Group een nifty little thing gevonden.
Zij maken gebruik van twee spacer sets. Toen ik het uit de verpakking haalde dacht ik, krijg nou tiete, wat moet ik hier mee. Ik mis een paar extra spacers.
Toen deze simple ziel eens verder keek bleek dat beide spacers uit elkaar geschroefd kunnen worden zodat ze altijd passend zijn. Het gedeelte wat opendraait heeft geen draad zodat dit ook niet vol met prut kan lopen.
De slimmerikken hebben de draad ook nog een tegenovergesteld van de lockring gemaakt zodat het geheel altijd goed vast blijft. Kortom, hier heeft toch iemand na zitten denken over een eenvoudig dingetje als een paar vulringen.
Dit voor een paar luttele dollars en (u kent mij inmiddels ) binnen een weekje op de deurmat ;)
Hieronder het setje in vast en opgen gedraaide toestand.

Afbeelding

Afbeelding

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo dec 20, 2006 11:15 pm

ideaal.. die ga ik ook bestellen... gewoon via de rennen site?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo dec 20, 2006 11:24 pm

didadunlop schreef:ideaal.. die ga ik ook bestellen... gewoon via de rennen site?
Yep. Je moet via een google account, dat je zo aanmaakt via de bestellinglink, betalen. Binnen een paar minuten ben je klaar.
Vanavond via de post een klein doosje ontvangen. Binnen een week geregeld dus. En dat met de kerst post.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » zo feb 11, 2007 9:27 pm

Deze had u nog van mij tegoed. Gisteren tijd gehad om alle onderdelen eens te moneteren. Eindelijk klaar.
Vanochtend ondanks Hollands kutweer en bonzend hoofd toch maar even de fiets in de auto gemikt en een stukje wezen (water) trappelen in een naburig bos (met weinig verval. Eerst maar eens rustig beginnen)

Eerste voordeel van een Single was me al duidelijk geworden; geen der. kabels aanleggen en afstellen!

Tweede voordeel is dat je nog eens cranks met een vierkantpassing kan monteren. Het gevoel dat ik van een CD speler weer een cassettebandje ging gebruiken verdween toen de White cranks binnenkwamen. Hele mooie dingen. Daarbij nog een 13 jaar oud TNT asje en wat ti crankbouten gevonden die het geheel mooi bij elkaar kon houden. Eens kijken hoe lang de lagertjes het volhouden. Ben inmiddels wel wat zwaarder dan 13 jaar terug.

NB. Uitzondering op de regel; de cranks en de radertjes nu eens niet van ver gehaald. JJ, geweldig bedankt voor je goede en snelle service. Grote klasse! Tot de volgende keer.

Wanneer ik tijd heb om de single naafset eens om te toveren in een wielset komt ie er nog in. Tot die tijd wordt de Rennen spacerset gebruikt. Eerlijk gezegd valt het met zo'n spacersetje nog wel mee.

Derde voordeel; een single fietst echt veel lichter dan een der. fiets. Je merkt nu pas hoeveel weerstand een der. aandrijving heeft. Ook de vaste voorvork is in zo'n fiets een blijver. Overigens voel je je wel een knurft met je carbo remhendeltjes en hydro remmen op een stalen fietsje met stalen vaste vork...
Verder rijdt ie als geen ander. Door middel van de zitbuis met de grotere diameter is het bracket best stijf, ook met 180 mm cranks en een ti bracket. Het sturen met een vaste vork is ook weer als van ouds.

That's it.
Tot het volgende project. Wordt iets met een Pro Shock. For all you old school lovers.
Want als je je zelf niet kietelt, lach je nooit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hubert !

Bericht door Hubert ! » zo feb 11, 2007 11:21 pm

Is die auto ook van jou of ben je alleen even zo vrij geweest om je zeer schone tweewieler er even tegenaan te parkeren? ;)

Wat een strakke bak, bijna net zo Amerikaans als de zwarte bolide ;)

Mooi dus, veel plezier er mee!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma feb 12, 2007 8:33 am

Mr Elsworth schreef:Overigens voel je je wel een knurft met je carbo remhendeltjes en hydro remmen op een stalen fietsje met stalen vaste vork...
Kom maar hier dan met die remmen :)

ott

Bericht door ott » ma feb 12, 2007 1:38 pm

Dat is wel de moeite waard. :o

Maar....... over de remmen.
De voorrem leiding heeft een rare loop (gaat onderlangs naar rechterkant) gaat ie nou niet ergens tegen aan wrijfe?
Staan de remhendels niet te ver naar beneden, of is dat om de andere de ogen uit te stekenzo ver na bendene zodat iedereen het carbon ziet, hahaha
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

binkie

Bericht door binkie » ma feb 12, 2007 1:51 pm

Mr Elsworth schreef:
Overigens voel je je wel een knurft met je carbo remhendeltjes en hydro remmen op een stalen fietsje met stalen vaste vork...
Vind ik geen argument. Een stalen fietsje hoeft toch niet met goedkope zware spullen opgebouwd te worden?

Mijn stalen Colnago reetfiets heeft ook Campa Record 8)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma feb 12, 2007 9:09 pm

ott schreef:Dat is wel de moeite waard. :o

Maar....... over de remmen.
De voorrem leiding heeft een rare loop (gaat onderlangs naar rechterkant) gaat ie nou niet ergens tegen aan wrijfe?
Staan de remhendels niet te ver naar beneden, of is dat om de andere de ogen uit te stekenzo ver na bendene zodat iedereen het carbon ziet, hahaha
Ik vond het eerst ook een wat vreemde route maar de Vicious vork heeft op de achterkant van de balhoofdbuis de eerste aanlasnok zitten. Deze is gekanteld naar rechts. Zo leidt ie de leiding langs de vork poot naar de tweede aanlasnok. Eigenlijk best handig bekeken. Normaal volgt de leiding de zelfde route maar dan voor de vork langs.

Over het tweede punt; you got me there. Zo kan ik ze mooi showen. Hoef namelijk nog niet te remmen omdat ie nog met een slakkegangetje gaat :lol:

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma feb 12, 2007 9:14 pm

Hubert ! schreef:Is die auto ook van jou of ben je alleen even zo vrij geweest om je zeer schone tweewieler er even tegenaan te parkeren? ;)

Wat een strakke bak, bijna net zo Amerikaans als de zwarte bolide ;)

Mooi dus, veel plezier er mee!
Heb em er even tegen aangeparkeerd voordat de wielen er af gingen en ik hem in de achterbak heb gegooid (correctie; heel voorzichtig neergelegd).

Kan met mijn grote waffel dat ik alles uit de States haal me natuurlijk niet in een moderne versie van de Duitse Panzerkampfwagen voortbewegen. ;)

Ze rijden beiden even lekker.

lazylad
Contacteer:

Bericht door lazylad » ma feb 12, 2007 9:45 pm

Damn nice ride dude. :shock:

Ook maar ff die vernuftige spacers besteld, ziet er ook nog eens chique uit.
  • Specialzed Stumpjumper
  • Commencal VIP Nuts2
  • Rocky Mountain Element signature
  • Scott Cr1
  • Scott cross team

Plaats reactie