Geluk moet je delen

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di dec 05, 2006 9:09 am

steelhead schreef:Ik krijg een mooi vision van Bike Pride of Europe???
Nu en dan komen visioenen echt uit. De hoeveelheid TNT onderdelen hebben het zeker verraden ;)
Ben zelf een aantal jaren werkzaam geweest BPoE. Geweldige tijd gehad. Relaxte sfeer en iedere keer wanneer Fed Ex aankwam was het weer smullen.
Wie weet heb ik een van jullie nog wel geholpen!
Na BPoE in 95 heb ik de import zelf maar ter hand genomen. Nu en dan zie ik op marktplaats wel weer eens wat oud spul van mij voorbij komen.
:D

steelhead

Bericht door steelhead » di dec 05, 2006 9:13 am

Zit je nog steeds in de import?
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di dec 05, 2006 11:33 am

Mr Ellsworth,

Ik moet zeggen ik moest mij ff bij elkaar rapen na het zien van al dat moois...

Erg mooi zijn de foto's die ons een duidelijke blik gunnen op het laswerk. Het lijkt er allemaal erg strak en netjes uit te zien bij zowel 3D en Dean.

Wat opvalt is dat in jouw nwe stable staal en ti als frame materiaal ook vertegenwoordigd zijn, terwijl ik dit tussen jouw oude foto's niet ontwaar.

Wat vroeger en nu wel delen is een grote diversiteit aan customdelen. Customizen met trickbits was vroeger volgens mij gerbuikelijker dan nu (ik weet niet zo veel van nu), dus ik vind het leuk dat je dat doorzet.

Vd oude fietsen vind ik de M16 toch wel 1 vd toppers. American heeft ook prachtige frames gebouwd voor Breezer =>

Afbeelding

Recent heb ik nog zo'n groene Marble Peak op een bekende Nederlandse veilingsite langs zien komen. Deze had volgens mij echter een M4 en zeker geen Leader.

Ventana lijkt in jouw nwe stable trouwens 'een beetje' ondervertegenwordigd tov vroeger. Klaar mee ..of gewoon iets meer gevallen voor de affances van Ellsworth?

Houdt ons een beetje up to date over verdere mutaties in jouw stable, want dit soort materiaal is een feest ;)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di dec 05, 2006 10:34 pm

steelhead schreef:Zit je nog steeds in de import?
Yep. Ken bijna alle Fed Ex, UPS en DHL koeriers uit de regio bij voornaam. :lol:
Haal eigenlijk alles uit het buitenland (voornamelijk VS). Reden; producten sneller beschikbaar, goede prijzen en bovenal prima service. Ben niet echt te spreken over Nederlandse importeurs van duurdere MTB merken. Ze zijn traag met leveren, op beurzen wordt eerder over de eigen fiets opgeschept dan dat er aandacht is voor de klant. Kom op een wedstrijd en de hoeveelheid wannabee bobo's is niet op een hand te tellen.

Heb gisteravond in de VS wat onderdelen besteld (o.a. een setje Paul Love Levers). Zet wel een foto op de site als ik ze binnen heb (zal wel donderdag worden). ;)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di dec 05, 2006 10:52 pm

Elevation12,000 schreef:Mr Ellsworth,

Wat opvalt is dat in jouw nwe stable staal en ti als frame materiaal ook vertegenwoordigd zijn, terwijl ik dit tussen jouw oude foto's niet ontwaar.

Wat vroeger en nu wel delen is een grote diversiteit aan customdelen. Customizen met trickbits was vroeger volgens mij gerbuikelijker dan nu (ik weet niet zo veel van nu), dus ik vind het leuk dat je dat doorzet.

Vd oude fietsen vind ik de M16 toch wel 1 vd toppers. American heeft ook prachtige frames gebouwd voor Breezer =>

Recent heb ik nog zo'n groene Marble Peak op een bekende Nederlandse veilingsite langs zien komen. Deze had volgens mij echter een M4 en zeker geen Leader.

Ventana lijkt in jouw nwe stable trouwens 'een beetje' ondervertegenwordigd tov vroeger. Klaar mee ..of gewoon iets meer gevallen voor de affances van Ellsworth?

Houdt ons een beetje up to date over verdere mutaties in jouw stable, want dit soort materiaal is een feest ;)
Klopt, alle fietsen waren van Alu. Ik koos modellen en merken eigenlijk op gevoel (inoverende merken als Intense spreken mij aan maar de Mantis was bv puur op gevoel) en n.a.v. tips van mijn leveranciers. 3D is gekozen omwille van de goed relatie met Herting. Toffe gozer, heerlijk eigenwijs :lol:
De ti 3D was ook eigenlijk niet gepland. Daarbij vind ik staal voor een single wel passend (ti ook trouwens). De Dean is gekozen vanwege de zogenaamde perfecte ride van Ti en carbon. Moet eerlijk bekennen; is ook wel zo.

Alle fietsen zijn als frame opgebouwd. Heb vaak nog wel wat troep liggen om er weer een leuke fiets mee neer te zetten.

De M16 was m'n eerste echte custom frame. Geweldige bike! Hoezo comfort (ding was noekerhard) maar wel heel wendbaar. Heb ook nog een zwart ano ELF (extra long front) frame gehad maar was lang niet zo speciaal als de M 16.

De translucent green Marble Peak was inderdaad mijn oude bike. De Leader is los verkocht. Heb nu eigenlijk geen Ventana's meer omdat ik er al een paar had gehad. Wilde weer eens wat anders maar wel van een leuk bedrijf; zodoende Ellsworth. Voor de rest zijn Ventana's perfecte fietsen en Sherwood Gibson is maar al te graag bereid om je customwensen te vervullen. Die Martillo Race bike was ook een one off. Binnen twee weken was het ding besteld, gemaakt en onderweg.
Denk wel dat in de toekomst er weer eens eentje wordt aangeschaft. Mooie 29' er...

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di dec 05, 2006 11:11 pm

Hubert ! schreef:Leuke collectie!
Ik vraag me af of veel fietsen hebben ook problemen met zich meebrengt. Dat je bijvoorbeeld 90% vd tijd op 10% van je fietsen doorbrengt ofzo, en je dan schuldig voelt.
Vertel me ajb uitvoerig alle nadelen! ;)
Hubert, Ik los dat op door middel van een lijstje waarop staat welke fiets ik wanneer moet bereiden. Nee hoor, lulkoek!
Het hangt er gewoon van af waar ik ga rijden en waar ik zin in heb.
Ik hou gewoon van fietsen (zowel het werkwoord en het zelfstandig naamwoord) :D

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do dec 07, 2006 10:47 pm

Mr Elsworth schreef:
steelhead schreef:Zit je nog steeds in de import?
Heb gisteravond in de VS wat onderdelen besteld (o.a. een setje Paul Love Levers). Zet wel een foto op de site als ik ze binnen heb (zal wel donderdag worden). ;)
T'is inderdaad donderdag geworden. Maandag avond bestellen en donderdag er op om 13:40 binnen. Zo wordt ver weg weer dichtbij :D
Afbeelding

Erikje

Bericht door Erikje » vr dec 08, 2006 7:10 am

Je hebt er maar 1 set nodig? :o

Erikje

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » vr dec 08, 2006 2:41 pm

Erikje schreef:Je hebt er maar 1 set nodig? :o

Erikje
Ha! Had even gezegd. Er zullen vast nog wel meer op de plank hebben gelegen.
:lol:
Helaas voor deze is de bestemming al bekend. Ga na XTR 04 flippers weer over naar XTR 07 rapid fire. Voor twee van de bikes dus de Pauls aangeschaft. Even wat anders en toch erg lekker remmend. Da's weer het leuke van Rapid Fire. Je kunt je eigen remhedels weer kiezen.
Nu allee nweer even terugwennen aan top normal achter der. ;)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » zo dec 10, 2006 10:19 pm

Ben het afgelopen weekend bezig geweest met het zoeken naar leuke 180mm cranks.
Iemand suggesties. :arms:
De nieuwe Paul cranks leken me wel wat. De MTB cranks van Profile Racing ook wel. Alhoewel deze wel wat overgewicht hebben. Sounds familiar ;)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo dec 13, 2006 10:34 pm

Zo die zit! Fits like a glove.
Hoewel er met de EBB die Chris had gemonteerd niks mis was, is dit toch wel iets geiniger (en lichter). Het oog wil ook wat.
Zo ook de seatcollar. Traditie in de stal is een AC Gripper.
Toch vraag je je wel af wat 'normale' mensen zouden denken als ze je zouden zien met een gloedjenieuw custom frame tussen de benen geklemd met een kunststof hamer een brackethouder er uit staat te slaan. :wacko:
Afbeelding
Afbeelding

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo dec 13, 2006 11:21 pm

Kun je me vertellen wat er speciaal / leuk is aan die AC klem?
Of is er gewoon niets speciaals aan, maar kun je slecht tegen veranderingen ofzo ? ;)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo dec 13, 2006 11:45 pm

Hubert ! schreef:Kun je me vertellen wat er speciaal / leuk is aan die AC klem?
Of is er gewoon niets speciaals aan, maar kun je slecht tegen veranderingen ofzo ? ;)
Ik sta 's ochtends altijd om de zelfde tijd op, werk het zelfde ritueel af, ga al jaren naar dezelfde baas, doe mijn boodschappen op de zelfde tijd, eet vaak hetzelfde en doe al jaren niks anders dan veel te veel geld uitgeven aan alu en ti prullaria. Ik houd dus erg van verandering :D
Verder is de klem ook erg mooi gemaakt voor een simpel ding als een klem en redelijk exclusief. Ik heb ze in Ned nog niet eerder gezien. Of deze of een DKG is dit het eerste dat ik op een frame zet.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo dec 13, 2006 11:49 pm

Kreeg net een mailtje van Aaron van Vicious Cycles. De vork is onder weg. Keep you posted. :o

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do dec 14, 2006 7:44 am

Mr Elsworth schreef:met een kunststof hamer een brackethouder er uit staat te slaan.
Slaan?

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do dec 14, 2006 11:02 pm

Yep. Dat ding zat er tot mijn verbazing lekker stevig in. Moest hem er even uit tikken. Ben dus ook blij dat ie verwisseld is voor een smoothy Phil. Die gleed er wat makkelijker in ;)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr dec 15, 2006 8:41 am

Yeah, Phil is tha man :D

Afbeelding

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » zo dec 17, 2006 4:29 pm

Vorkje binnen.
Was erg benieuwd of Aaron de gevraagde kleur exact kon produceren.
Gelukkig was Cardinal Industrial finishes zo aardig om even mee te werken.
Was toch wel een spannend moment toen ik hem uitpakte en bij het frame hield.
Liet dan ook een lange wind van opluchting toen ie exact dezelfde kleur had :D
Afbeelding

Toen ook maar even wat onderdelen er losjes aangehangen om het totaalbeeld te krijgen.
Alleen de tandradjes moeten nog komen en over de cranks ben ik er nog niet uit wat het moet worden. Nice problems to have.
Afbeelding

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo dec 17, 2006 5:06 pm

Kleur lijkt spot on...

Ik snap alleen nog steeds niet waarom Vicious de dropouts niet naar voren laat wijzen... ook al hebben ze laywer tabs...
---www.cjmedia.nl---

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » zo dec 17, 2006 7:00 pm

Voor dat ik het vergeet te zeggen: "gave bike Mr Elsworth"!

Als reactie op je voorvork: [wilde gok]Het naar achter laten wijzen van de dropouts , heeft dat geen voordeel icm de schijfremmen [/wilde gok] Ik heb het volgende artikel nog niet helemaal gelezen (heb nu even hoofdpijn) maar denk dat het er iets mee te maken heeft artikeltje zie "part1".
Het artikel heb ik gevonden via Sheldonbrown -> Lawyer. Ik ga het zeker nog even nalezen, vind het namelijk wel leuk om te lezen wat de achterliggende gedachten van zo'n constructie is.
Doubt Kills Dreams

dré

Bericht door dré » zo dec 17, 2006 7:16 pm

zie ik daar toch een klein kleurverschil :lol: ,geintje.

Even over de cranks:
Waarom niet "gewoon" W.I.? De pauls zijn leuk maar zien er een beetje retro uit op die fiets imo. Die W.I. zijn wel heel erg makkelijk te verkrijgen in Nederland en dat past misschien niet in jouw stijl.

Is syncros nog een optie ? Er ligt hier of daar vast nog wel een nieuw setje in het stof

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma dec 18, 2006 8:53 pm

Gijsberg schreef: Als reactie op je voorvork: [wilde gok]Het naar achter laten wijzen van de dropouts , heeft dat geen voordeel icm de schijfremmen [/wilde gok] Ik heb het volgende artikel nog niet helemaal gelezen (heb nu even hoofdpijn) maar denk dat het er iets mee te maken heeft artikeltje zie "part1".
Het artikel heb ik gevonden via Sheldonbrown -> Lawyer. Ik ga het zeker nog even nalezen, vind het namelijk wel leuk om te lezen wat de achterliggende gedachten van zo'n constructie is.
Ik weet dat er veel te doen is over het combineren van naar achter wijzende dropouts op je voorvork i.c.m. een schijfrem. Eerlijk gezegd maak ik me er bij deze bike niet druk over. Afgezien van een gewonnen lawsuit door een Engelsman of was het nu een amerikaan, merk ik erg weinig van volkstammen die hun nek breken omdat het wiel uit de vork springt. Ik denk dat dit wel een issue is wanneer je je free rider uitrust met een long travel vork met deze drop outs. Als ik dergelijke snelheden met mijn starre vorkje haal dan laat ik het jullie weten. En ook dan weer ligt de verantwoordelijkheid ook weer voor een groot deel bij jezelf. Heb namelijk in het verleden ook wel downhills gereden met een AMP. Nou over die knappende freempjes kunnen we Horst Leitner ook nog wel tot in lengte van dagen vervolgen. En daar is genoeg te halen want die pick up racks die AMP Reasearch nu maakt zijn duur zat :lol:
En niet te vergeten, ik rijd met een Ritchey Carbon stuur. Iemend de vorige Bike gelezen met het testrapport er in?

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma dec 18, 2006 9:00 pm

dré schreef:zie ik daar toch een klein kleurverschil :lol: ,geintje.

Even over de cranks:
Waarom niet "gewoon" W.I.? De pauls zijn leuk maar zien er een beetje retro uit op die fiets imo. Die W.I. zijn wel heel erg makkelijk te verkrijgen in Nederland en dat past misschien niet in jouw stijl.

Is syncros nog een optie ? Er ligt hier of daar vast nog wel een nieuw setje in het stof
Bedankt Dre!
Dat zetje had ik net even nodig. Ik ga voor de White's. Heb net een paar naven van hen in m'n Rocky gedouwd en ze zijn weer als van ouds. Ik was inderdaad nog op zoek naar wat aparts maar dat is er bijna niet meer te krijgen. Syncros was nog een optie en ik wist nog een paar nieuwe Revolutions te liggen maar die zijn allemaal in 175mm.
Had zelf deze nog liggen en in combinatie met een Action Tec 36T kond dit precies. Helaas, ook weer 175mm.
Dus White it is. Nou maar eens kijken waar we die in Nederland kunnen krijgen ;)
Afbeelding

dré

Bericht door dré » ma dec 18, 2006 9:54 pm

Op marktplaats stonden ook nog een paar uniek AC (ofzo), helaas ook maar 175mm (biketuning den bosch).

Met die W.I. gaat heel moeilijk worden ;)

Heel ordinair maar shimano XT heeft ook 180mm cranks met buitenboordlagers. Jammer genoeg niet in het zwart en het shimano. Wel heel erg licht, stijf en goed

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di dec 19, 2006 11:25 pm

Die Ac's had ik ook gezien. Inderdaad jammer van die 175 mm. Overigens zijn het niet moeders mooiste die AC ooit heeft gemaakt.
Heb inderdaad ook aan XT gedacht; gewoon een recht door zee super crankset maar wil de bike toch wel wat chique houden. Het oog wil ook wat.
Voorkeur gaat uit naar White.
Maar nu zag ik ook een 180mm zwarte Race Face Deus XC met evt een Race Face Bashring.
Aaah, dilemma!

Plaats reactie