vragen over low budget bike
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Kicken dit!
bedankt!
JJ
bedankt!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Effe een oud topic uppen.
Ben na het succesvol bouwen van een singlespeed MTB nu aan 't denken over een Fakexie (met terugtraprem), en het schijnt dus zoals ik in dit topic lees dat er standaard smalle terugtrapremwielen zijn te bestellen die ook een racebandje kunnen hebben.
Iemand misschien een directe link naar een type, zodat ik dat onder de neus van mijn LBS kan schuiven?
(Hoop overigens dat iemand dit topic nog leest.....)
Grtz
Deedee
Ben na het succesvol bouwen van een singlespeed MTB nu aan 't denken over een Fakexie (met terugtraprem), en het schijnt dus zoals ik in dit topic lees dat er standaard smalle terugtrapremwielen zijn te bestellen die ook een racebandje kunnen hebben.
Iemand misschien een directe link naar een type, zodat ik dat onder de neus van mijn LBS kan schuiven?
(Hoop overigens dat iemand dit topic nog leest.....)
Grtz
Deedee
Dirt Devil 

-
Ja m'n eerste projectje was een cheap Koga op markplaats gescoord, 30 euries.
Een set nieuwe mooie mavic rims met campa record naven gescoord voor 75 euries
En dan een conversion van 100 euries bij Jelle, ... ketting, lockring, voorblad en boutjes, en een door hem gevonden 2nd hand crank ! Top deal ! Thanks JJ oh ja ik rij met niets liever meer dan fixed !
Een set nieuwe mooie mavic rims met campa record naven gescoord voor 75 euries
En dan een conversion van 100 euries bij Jelle, ... ketting, lockring, voorblad en boutjes, en een door hem gevonden 2nd hand crank ! Top deal ! Thanks JJ oh ja ik rij met niets liever meer dan fixed !

Bij de LBS een terugtraprem in een oude racevelg gespaakt. (nog bedankt aan Saenbike voor het geduld om aan mij uit te leggen hoe een wiel te spaken!)
Alles uit de oud ijzer bak, dus alleen de spaken en nippels betaald (en een rondje gebak!)
Werkt super, rijdt lekker door en zet goed aan. Mooi 'tussenstation' voor een fixed.

Na bij enkele LBS-en uitgelachen en weggestuurd te zijn (ben jaloers op jou LBS, hil1....), en gehoord te hebben wat zo'n terugtrapwiel bij M-engineering kost (redelijk qua prijs, maar toch pittig).
Nu een paar wielen via Ebay uit de VS laten komen, duurder, maarja, wel een matching setje, inclusief hele cheape banden.... en Deep-V's Baby...
Fiets staat nu opgebouwd te wachten op z'n wieletjes.
Wordt volgens mij echt een prima scheurijzer en toch een stukje veiliger dan een Fixie.
Ga van de winter wel een "suicide hub" in een stalen wiel wat ik nog heb staan fabrieken voor op de rollen.... Veilig fixen in de woonkamer, en een stukje goedkoper dan spinnen bij de sportschool
Foto's volgen zodra 't amerikaanse pakketje binnen is.
Grtz
DD
Nu een paar wielen via Ebay uit de VS laten komen, duurder, maarja, wel een matching setje, inclusief hele cheape banden.... en Deep-V's Baby...

Fiets staat nu opgebouwd te wachten op z'n wieletjes.
Wordt volgens mij echt een prima scheurijzer en toch een stukje veiliger dan een Fixie.
Ga van de winter wel een "suicide hub" in een stalen wiel wat ik nog heb staan fabrieken voor op de rollen.... Veilig fixen in de woonkamer, en een stukje goedkoper dan spinnen bij de sportschool

Foto's volgen zodra 't amerikaanse pakketje binnen is.
Grtz
DD
Dirt Devil 

Velocities met terugtraprem? Nice! Ik had ze al gespot bij Trackstar (toch??).
Deze setup is ook nog test. Als het allemaal een beetje lukt lijken me een set Rigida DP's met coaster wel cool.
En eeh.. veel 'fietsenboeren' begrepen mij ook niet helemaal zo hip als een fixie en het geeft waarschijnlijk niet dezelfde 'rijbeleving' maar ik vind het erg tof.
Deze setup is ook nog test. Als het allemaal een beetje lukt lijken me een set Rigida DP's met coaster wel cool.
En eeh.. veel 'fietsenboeren' begrepen mij ook niet helemaal zo hip als een fixie en het geeft waarschijnlijk niet dezelfde 'rijbeleving' maar ik vind het erg tof.