Tourtochten in het bos.
Moderators:JJ, Beheerders
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dat wordt weer een mooi treintje!!
Nu al zin in, net weer heerlijk half uurtje getrapt, wat een mooi weer is het toch zo, zo veel lekkerder dan die vieze nattigheid. En nu lekker tintelende handjes
JJ
Nu al zin in, net weer heerlijk half uurtje getrapt, wat een mooi weer is het toch zo, zo veel lekkerder dan die vieze nattigheid. En nu lekker tintelende handjes

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- Gary'sGirl
- Contacteer:
Check dit: http://www.veluwerenners.nl/atbalgemeen.htm 
Beide dagen, starten tussen 9-11u.
Zaterdag lijkt het droog te blijven, zondag gaat het sneeuwen? ... Ik wacht nog ff met een datum prikken, in de winter ben ik een mooi-weer-fietser!

Beide dagen, starten tussen 9-11u.
Zaterdag lijkt het droog te blijven, zondag gaat het sneeuwen? ... Ik wacht nog ff met een datum prikken, in de winter ben ik een mooi-weer-fietser!

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Als het zondag zoals vanochtend is, dan wordt het een mooie tocht met veel kodak momenten 
Vanmorgen maar de Winter Marathons gemonteerd en dat was ene goede keus. Dan is het bijna alleen nog maar genieten van al die sneeuw. Collega's hadden daar andere ideeen over...
JJ

Vanmorgen maar de Winter Marathons gemonteerd en dat was ene goede keus. Dan is het bijna alleen nog maar genieten van al die sneeuw. Collega's hadden daar andere ideeen over...
JJ
- didadunlop
- didadunlop
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Vet man, of je hebt een groot huis, of je woont niet thuis?didadunlop schreef:Ik woon toch maar 5 min fietsen van huis..

JJ
- didadunlop
I took a nice training ride tonight and I was surprised about the possibility of riding with slicks on a largely snow covered circuit. It's really great to be out there on your own as it seems no one rides their road bike when it's cold, wet, windy or snowing. The route from Amsterdam to Sparndam, out to Ijmuiden, via Parnasia, down to Bloemendaal aan Zee, through Bloemendaal, and back home again is one of my standard rides, but it always feels different. So far, the most enjoyable rides have been during times of storm or snow leading me to believe I'm not a real roadie. Does enjoying riding in the snow mean I will enjoy the Iditarod 1100?
Anyway, I've basically come to the conclusion that I like riding in the sun, and love riding in everything else
How are the Marathon Winter tyres Jelle? Should I get some for the CC?
Anyway, I've basically come to the conclusion that I like riding in the sun, and love riding in everything else

How are the Marathon Winter tyres Jelle? Should I get some for the CC?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik weet het nog niet, maar ik weet wel dat ik vandaag kon sturen op de aangereden sneeuw ijslaag bij ons in de polder. Ik werd vanmorgen wakker en zag een laag sneeuw, snel voor de Marathon Winter gemonteerd want met die Kodiak heb je nu echt helemaal geen grip. Ging perfect, alleen had achter nog wel een paar uitglijders.
Vanavond spatborden op mijn CC gezet en voor en achter de Marathon WInter gemonteerd, heb nu al zin in morgenochtend. Volgens de folder kan ik dan volle bak koersend over ijs naar mijn werk
jammer dat morgen mijn laatste werkdag is voorlopig.
Waarom weet ik het nog niet? Er is ook nog de Snow Stud, die heeft in het midden helemaal geen spikes, alleen aan de zijkanten. Ik merkte vandaag op sommige schone stukken dat het met de Marathon Winter qua geluid lijkt of je continu over grind rijdt. Ik ben erg benieuwd na hoeveel tijd de spikes slijtage gaan vertonen.
Cross Check heeft nu ook een 100mm pen, in plaats van de 130mm die er op zat. Ik denk dat hij nu nog fijner gaat rijden. Ziet er ook goed uit met spatborden, ik hoop morgen plaatje van Cross Check in de sneeuw .
JJ
Vanavond spatborden op mijn CC gezet en voor en achter de Marathon WInter gemonteerd, heb nu al zin in morgenochtend. Volgens de folder kan ik dan volle bak koersend over ijs naar mijn werk

Waarom weet ik het nog niet? Er is ook nog de Snow Stud, die heeft in het midden helemaal geen spikes, alleen aan de zijkanten. Ik merkte vandaag op sommige schone stukken dat het met de Marathon Winter qua geluid lijkt of je continu over grind rijdt. Ik ben erg benieuwd na hoeveel tijd de spikes slijtage gaan vertonen.
Cross Check heeft nu ook een 100mm pen, in plaats van de 130mm die er op zat. Ik denk dat hij nu nog fijner gaat rijden. Ziet er ook goed uit met spatborden, ik hoop morgen plaatje van Cross Check in de sneeuw .
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Pff, vol gas over verijsde en vast aangereden/aangevroren sneeuw/ijs, wat een feest. Erg leuke ervaring om zo over dit soort ondergrond te kunnen rijden.
Het is haast gevaarlijk voor de mede fietsers. Die zien mij door een bocht carven en denken, 'he, het is helemaal niet glad'...
Op de korte stukjes schoon liepen de banden wel merkbaar zwaar (of was het toch de tegenwind), maar dat is de tol die je moet betalen. Ik hoop dat die sneeuw nog even blijft liggen..
JJ
Het is haast gevaarlijk voor de mede fietsers. Die zien mij door een bocht carven en denken, 'he, het is helemaal niet glad'...
Op de korte stukjes schoon liepen de banden wel merkbaar zwaar (of was het toch de tegenwind), maar dat is de tol die je moet betalen. Ik hoop dat die sneeuw nog even blijft liggen..
JJ
-
iditarodden
begrijp nu waarom iedereen zijn 44 er af haalt bij een snow bike...
gister een rondje gedaan op de pug door de losse sneeuw. moet je behoorlijk voor werken en gaat niet bijzonder snel.
wel erg gaaf!
ga zaterdag met de pug naar scherpenzeel
gister een rondje gedaan op de pug door de losse sneeuw. moet je behoorlijk voor werken en gaat niet bijzonder snel.
wel erg gaaf!
- didadunlop
Re: iditarodden
Ben je toevallig wezen rijden rond Uden? Ik kwam gisteren hele brede sporen tegen in het bos met het chevron profiel van de Endomorphs.constantijn13 schreef:begrijp nu waarom iedereen zijn 44 er af haalt bij een snow bike...
wel erg gaaf!
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik zeg ook: Iditarod voor wannabeesdader schreef:Ik ga voor de Iditarod!

JJ
-
fat bike
@Nard
reed gister in almerywood door de polder
meestal een beetje op de heuvelrug en contreien
(maar niet alleen maar op de pug, helaas is de verzameling groter en kan ik maar met 1 tegelijk spelen
)
meestal een beetje op de heuvelrug en contreien
(maar niet alleen maar op de pug, helaas is de verzameling groter en kan ik maar met 1 tegelijk spelen

-
Hoe herkenbaar!JJ schreef:Pff, vol gas over verijsde en vast aangereden/aangevroren sneeuw/ijs, wat een feest. Erg leuke ervaring om zo over dit soort ondergrond te kunnen rijden.
JJ
Gisterenmorgen ging ik met de Surly KM weg naar werk met Big Apples eronder. Binnen 400m stond ik 3 x achterstevoren. De hele Langbroekerwetering was 1 grote ijsbaan. Daar had ik dus geen zin in! Terug naar huis en de C'dale F500 gepakt. Even Nokian 296's eronder gezet en toen gaan! Met die 296 stalen pinnen in je band heb je wel grip hoor!
Nergens weggegleden, wel een geluid alsof er een tank voorbijdendert maar dat neem je op de koop toe. Ok, de snelheid zakt een 5 km/h maar je kan wel hard over beijsde plekken heen, knalhard over besneeuwde stoepen etc. Inhalen alsof er GEEN ijs/sneeuw ligt. En natuurlijk ook ogen die er zowat uitfloepen bij medefietsers...!
Ik heb die banden nu zo'n 10 jaar en van slijtage nauwelijks iets te merken, ja het rubber slijt iets af, de pinnen zo goed als niet.
Re: fat bike
constantijn13 schreef:@Nard

- didadunlop