Slot dropout of EBB

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

walter

Bericht door walter » ma nov 16, 2009 3:21 pm

MarinTi schreef:Iemand ervaring met een One-One slot dropout 29er en BB7 160mm?
Ja, ik heb 'm gebruikt op mn Inbred 29", dat paste gewoon.
Tenminste bij mijn 19,5" frame.
Zowel BB5 als BB7 gebruikt zonder problemen, met 160mm schijf, 160mm Avid adapter en Avid hendels.
Bij een kleiner frame is de driehoek vd achtervork misschien wat platter, waardoor er een fractie minder ruimte is, maar dan nog zou het moeten lukken.
IRL zit het hefboompje nooit in de uiterste /achterste positie. Dan hangt je kabel slap.
Ergens iets gelezen over een verschil tussen BB7 2009 en pre 2009.
Geen idee of dat hout snijdt, volgens mij is alleen de kleur veranderd.
Bij een 26" zou er een Avid BB issue zijn, maar dat was door iemand verholpen door een boutje met een platte kop te gebruiken.
De BB7 vond ik een fijn remmetje, maar bij mij bleef er vocht in de buitenkabel staan.
Bij de Inbred 29" is het bracket het laagste punt vd remkabel.
Daar was water in gekomen wat 's winters bevroor.
Daardoor uiteindelijk toch voor iets met olie gekozen.

walter

Bericht door walter » ma nov 16, 2009 3:34 pm

JJ schreef:
walter schreef:Sorry dat ik misschien onder je duiven schiet
Dat moet eerst uit de wereld :) Ik ben gewoon geinteresseerd omdat ik er zelf goede ervaring mee heb. Ik zal vast meer spullen verkopen die niet altijd door iedereen als fijn worden beschouwd, maar dat is geen reden dat hier niet te bespreken toch?
OK, duidelijk. Wat mij betreft kan je de mensen dus een groter plezier doen door ze een WI-ecc te verkopen ;)
JJ schreef: Ik heb er vorig seizoen vrij intensief mee gereden op mijn geared Superfly frame, alleen maar off road en niet alleen op toertocht tempo. Afstellen is niet leuk, maar na dat seizoen liepen de lagers nog als een zonnetje en heb ik nooit last gehad van spanningsverlies.

Nu ben ik wel benieuwd hoe hij het bij Nard nog doet :)

Ik wil hiermee niet zeggen dat die van jou maten verkeerd afgesteld waren, mss heb ik gewoon mazzel gehad..

JJ
Tja, mazzel en pech bestaan nog altijd. En dat is maar goed ook.
Maar het blijft een lastig systeem, omdat er geen link is tussen L en R.
Dus ook wanneer 't niet los loopt hou je altijd kans op een as die (minimaal) scheef door de lagers loopt, ondanks nauwkeurig monteren.
Dat is niet goed voor de levensduur vd lagers.

JJ schreef:
walter schreef:Hebben we ook iets met Dogs ?
Ja hoor, en niet de minste... Inspired by the real JJ ;)

http://www.wolfhoundcycles.com

JJ
Mooi! Dat ga ik eens rustig bekijken ;)

Plaats reactie