Wat een lief fietsje trouwens in zo'n klein maatje. Ik zie het al helemaal voor me, rose buizen met glanzende lugjes en een bos bloem op het stuur en een bloemetjes zadel....
hippie....

Moderators:JJ, Beheerders
Wie weet komt dat ooit nog wel eens in de toekomst, voorlopig gewoon met ketting en een freewheel. Denk trouwens wel dat het mooi zou staan.YBOT schreef:Gaaf project Fred! Erg mooi frame en ook nog met Shimano 600.
Wat ik vooral erg kicken vind aan dit frame, naast dat het heel mooi is natuurlijk, is dat je er een belt drive van kan maken door de boutjes van de seatstays en het mannetje los te draaien om zo de belt ertussen te hangen..
Bling
^oZ schreef:Als je het graag wil, ik heb nog wel een set Alan decals liggen
edit: en dan niet tegen achtelijke Ebay tarieven
edit2:
Ik heb 9 staande en 6 liggende grote decals (onderbuis en zitbuis?). 6 kleine liggende, en 2 ronde balhoofdbuis decals. NOS en ze plakken ook nog goed.
Hier is dus een markt voor op ebay? Moet ik maar eens m'n verzameling uitzoeken, ik heb nog super veel decal sets van vooral oude italianen
De buizen zijn behoorlijk dik, maar zal er wel rekening mee houden.didadunlop schreef:Ik zou alleen niet je frame klemmen aan je zadelbuis in je montagestandaard. Voor je het weet klem je er per ongeluk een deuk in (Alu is niet zo sterk). Dat zou balen zijn.
Gewoon je zadelpen pakken. Die is vervangbaar.
Had ik zelf ook al aan gedacht, maar ze moet eerst nog kiezen of ze de shimano 600 of de Dura Ace crancks wil.dré schreef:Wat een leuk project!
Misschien ook de nokjes van de crank-spider een beetje afvijlen. Met zo'n spagetti-flex-frame raak je bij de 1e aanzet de chainstay.
Wat een lief fietsje trouwens in zo'n klein maatje. Ik zie het al helemaal voor me, rose buizen met glanzende lugjes en een bos bloem op het stuur en een bloemetjes zadel....
Ik heb Vittoria Zafiro's gemonteerd, zijn goedkope draadbandjes. Heb ze ook op m'n ss en ze bevallen wel goed.MarkMeisner schreef:Dat ziet er goed uit. Zoals hij er nu bij staat ziet het er ook wel gelikt uit.
Wat voor bandjes heb je gemonteerd als ik vragen mag?
Ach, ik vind het bouwen leuk werk. Werkt perfect om m'n hoofd een beetje leeg te maken na een dag werken. Fietsen is natuurlijk ook leuk maar dan moet het wel een beetje redelijk weer zijn.mateis schreef:Het mag wel werk zijn, he?![]()
Mooi man, maar ik zou inmiddels mijn geduld wel verloren hebben (en ik ben echt heel geduldig en bepaald niet makkelijk als het op fietsen aankomt), of in ieder geval de absolute zekerheid willen hebben dat dit ding geweldig rijdt, perfect op maat is, superveel gebruikt gaat worden, etc. Anders zou ik het namelijk leuker vinden om ofwel zelf te gaan fietsen, ofwel iets met in plaats van voor mijn vriending te gaan doen.![]()
Ieder zijn meug, natuurlijk, en ik ben wel blij dat je ons mee laat genieten van in principe geweldig werk.
Vroeg me al af wat de N180 betekende op de zitbuis, maar als ik het goed begrijp is ie dus van jan 1980.benz schreef:Bij mijn cyclocrosser is bouwjaar/maand in de zitbuis geponst, aan de rechterkant, ongeveer 10 cm onder de zadelstroplug. Goed kijken want het zijn maat kleine letters.
Take Care, Benz
Ach, het frame is nu te beschadigd om er netjes uit te laten zien, de anodiseerlaag is nu om een heel aantal plekken erg lelijk. Heb nu de keuze of te spuiten of te polijsten en het laatste kan altijd nog mocht het spuiten tegen vallen.Shame schreef:Je zal me waarschijnlijk een zeur vinden maar toch vind ik het eigenlijk jammer dat je hem gaat spuiten..