Vlaai XL frame, headset, XO Triggers, XO 20th RD, XT FD

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo aug 20, 2008 5:14 pm

Trekpop schreef:Om alle onduidelijkheid over een gelimiteerd Superfly Singlespeed frame uit de wereld te helpen heb ik contact gezocht met de Gary Fisher Product Manager. Dit is zijn reactie;

We made this frame/fork available as a thank you to retailers that have supported our 29" business at the show. The offer ended on the 17th. We are not stocking this, and are only placing orders by size...
Je moest er bij (of afgevaardigd) zijn en prive betalen, is wat ik op MTBR las.

Wat een fuzz om een standaard frame waar je midner mee kunt eigenlijk...

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » wo aug 20, 2008 8:32 pm

Hey klok, klinkt allemaal tof man. Maar idd wel foto's! En onder de 9 kilo ga je met die built niet halen hoor 8)
Ben benieuwd, wanneer istie af?

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di okt 21, 2008 2:41 pm

Hoe staat het ermee? Al kunnen uitlaten? Ik ben dol op vieze plaatjes 8)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di okt 21, 2008 4:14 pm

sneeuwpop schreef:Hoe staat het ermee? Al kunnen uitlaten? Ik ben dol op vieze plaatjes 8)
Ik doe niet aan foto's hoor. En, iedereen weet wel hoe een Superfly eruit ziet.

-Ik wacht nog op de vork, die is als het goed al opgestuurd en ik denk bij de douane.
-moet iets met cranks, liefst 190mm
-wil andere velgen voor een stel lichte naven die ik al heb, maar welke?
-zoek passende remmen die echt goed zijn, niet alleen duur en pimpy. En liefst licht. Discs nodig, helaas...

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di okt 21, 2008 6:11 pm

Ik heb nog een setje BB-7 in de aanbieding,maar om dat nou op een Superfly te gooien..... :oops:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di okt 21, 2008 7:20 pm

Het TUIG schreef:Ik heb nog een setje BB-7 in de aanbieding,maar om dat nou op een Superfly te gooien..... :oops:
Ik heb een setje in gebruik op mijnRedline Flight, en een setje Formula Extreme 185mm nog onderop de parts bin. Eerste model Formula ORO's op een andere fiets. Maar dat is het allemaal net niet vrees ik.
Formula Radial 1 lijken me gepast, maar misschien net weer overdreven?
Ik wil geen Hopes ook, dat is zo'n patsers merk. Avid Juicies over-hyped, Magura passe, en Hayes moet gewoon goedkope zware remmen blijven maken, geen moeilijke carbon shit.

dader

Bericht door dader » di okt 21, 2008 7:27 pm

Cloxxki schreef:

Eerste model Formula ORO's op een andere fiets. Maar dat is het allemaal net niet vrees ik.

Formula Radial 1 lijken me gepast, maar misschien net weer overdreven?

Ik wil geen Hopes ook, dat is zo'n patsers merk.

Avid Juicies over-hyped,

Magura passe,

en Hayes moet gewoon goedkope zware remmen blijven maken, geen moeilijke carbon shit.
:lol:

Dan maar gewoon Shimano?

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di okt 21, 2008 7:29 pm

dader schreef:
Cloxxki schreef:

:lol:

Dan maar gewoon Shimano?
Hmmm, zou zomaar kunnen werken! Wat weegt een setje XR of XTR zonder het moeilijk STI gedeelte?

willem12

Bericht door willem12 » di okt 21, 2008 8:03 pm

Cloxxki schreef:Ik heb een setje .... en een setje .....Maar dat is het allemaal net niet vrees ik.
.....lijken me gepast, maar misschien net weer overdreven? Ik wil geen ......dat is zo'n patsers merk.....over-hyped....passe............geen moeilijke carbon shit.
Kijk, de koning van de anti-bling gaatdoor zijn hoeven: deze SuperFly wordt een lifestyle statement. Veel plezier met samenstellen, de helft van de fun !!
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di okt 21, 2008 8:26 pm

Ik heb nog een setje nieuwe XT's voor relatief weinig, maar wat voor stuur ga je mee rijden?

Op een Hbar willen die remmen niet echt passen qua kabelloop.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di okt 21, 2008 8:32 pm

JJ schreef:Ik heb nog een setje nieuwe XT's voor relatief weinig, maar wat voor stuur ga je mee rijden?

Op een Hbar willen die remmen niet echt passen qua kabelloop.

JJ
Je weet best dat ik een 17º carbon Salsa van je gekocht heb.

Zijn XT's zwaar? Zwart?

mateis

Bericht door mateis » di okt 21, 2008 9:08 pm

XT's zijn vrij zwaar, maar goed en makkelijk. Superdoseerbaar, wel een stuk minder bijterig dan Oro's. Die hebben ook wat meer absolute remkracht (blokkeren met minder handkracht bij gelijke schijfdiameter).

Ik heb de XT's zelf en Oro's proefgereden en vele tientallen setjes afgesteld/getest. Van de XT's een tiental afgesteld/getest. Ben zelf meer fan van de XT's, maar heel veel mensen zijn echt fan van de Oro's met een reden...

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di okt 21, 2008 9:31 pm

XTR = 490 gram (v+a zonder schijven)
Hoeven ook niet de hele wereld te kosten als je het mij vraagt.
En later nog leuk te upgraden met Yumeya spullekes.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di okt 21, 2008 10:48 pm

Oh, dat valt wel mee he?
Ik heb nog van die belachelijk lichte alu Stan's rotors, maar dan wel zacht organische pads nodig...
Met nette stalen schijven is XTR misschien geen slecht idee, mijn naven zijn 6-bouts, dus een lompe XTR schijf hoeft er niet op.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di okt 21, 2008 10:59 pm

Als je over Stan's rotors gaat beginnen,een setje Avid Ultimate's is 40 gram lichter dan XTR.
Hoever wil je gaan?
FRM velgen zijn weer ~60 gram lichter dan de 355's.
Dat is weer 160 gram er vanaf.
Gaat het echt zo gek worden?

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo okt 22, 2008 7:37 am

Het TUIG schreef:Als je over Stan's rotors gaat beginnen,een setje Avid Ultimate's is 40 gram lichter dan XTR.
Hoever wil je gaan?
FRM velgen zijn weer ~60 gram lichter dan de 355's.
Dat is weer 160 gram er vanaf.
Gaat het echt zo gek worden?
Gewicht is zinloos, natuurlijk. Maar leuk om een niet zo zware 29" racer te hebben, om op de startstreep te intimideren...

FRM velgen hoorde ik laatst pas over, schijnen al uit de handel genomen te zijn, erg slechte Stans kopie, met QC problemen...

ZIjn die Avid Ultimates niet vooral lichter door de lompe 135g/st XTR schijven?
Zo ja, dan is XTR's met een lichte Stans of stalen schijvenset misschien nietens zo'n gekke keus. Be baten, niet de lasten.
Achter kom ik wel weg met een alu schijf denk ik (nooit aan toe gekomen te proberen), als ik zacht blokken vind. Voor mag best en beetje goed zijn, maar XT(R) 160mm volstaat ongetwijfeld.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » wo okt 22, 2008 12:13 pm

Die Stans schijven zijn onzinnig voor "ons normale stervelingen".
Als ik jou was, zou ik die te koop aanbieden op weightweenies of light-bikes.de ofzo. Ze zijn namelijk nieuw niet meer verkrijgbaar, wellicht dat je er daar 2e hands nog leuk geld voor krijgt.

Die Extremes zijn bijna Retro, dat ga je dat vette frame toch niet aandoen he?

Waarom niet gewoon een complete Set Formula Oro K18 180/160 bij Bike2build? Supergoed, 6 bouts, geen exta soort blokken in je kist en nu 240€ all in.

Voor de winter raad ik overigens wel metallic (sintered) blokken aan. Gaan veeeeel langer mee dan de meegleverde organics

Formula R1 is vet maar ook vet duur :D

qua naafjes: tja, DT is mooi, Hope is leuk... Maar waarom niet gewoon een setje I9's bestellen bij Jelle? ;)

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo okt 22, 2008 4:22 pm

De Lars Cuevas schreef:Die Stans schijven zijn onzinnig voor "ons normale stervelingen".
Als ik jou was, zou ik die te koop aanbieden op weightweenies of light-bikes.de ofzo. Ze zijn namelijk nieuw niet meer verkrijgbaar, wellicht dat je er daar 2e hands nog leuk geld voor krijgt.

Die Extremes zijn bijna Retro, dat ga je dat vette frame toch niet aandoen he?

Waarom niet gewoon een complete Set Formula Oro K18 180/160 bij Bike2build? Supergoed, 6 bouts, geen exta soort blokken in je kist en nu 240€ all in.

Voor de winter raad ik overigens wel metallic (sintered) blokken aan. Gaan veeeeel langer mee dan de meegleverde organics

Formula R1 is vet maar ook vet duur :D

qua naafjes: tja, DT is mooi, Hope is leuk... Maar waarom niet gewoon een setje I9's bestellen bij Jelle? ;)
Die Extremes zijn wel de fijnste remmen die ik gehad heb, en lichter dan veel 160's, althans uit die tijd.
Bij B2B kopen is niet echt mijn ding (om de hoek maar er meer dan een jaar niet geweest), maar ik zie dergelijke sets wel in Duitsland voor minder. XTR's voor+achter €200, nog wel zelf te ontluchten.
Ik HEB al naafjes, 105 en 233g. De achternaaf is nieuw uit garantie, het origineel was 203g ofzo en reed ik in 50km kapot: body slipte door, seal kwam eruit zetten. Deze lijkt wel heel anders gemaakt. Zolang ik naven heb, ga ik niet kopen natuurlijk.

I9 is leuk, maar echt te duur, €10/km wat ik er per jaar mee rijd...

mateis

Bericht door mateis » wo okt 22, 2008 5:49 pm

Dat zijn toch niet die Soul Kozak dingen, he!? Die heb je dan waarschijnlijk opgehaald toen je voor de laatste keer bij B2B was. :D
Die dingen waren wel licht , maar dan eerder in de zin van stom licht. :bicycle:

;)

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo okt 22, 2008 6:51 pm

mateis schreef:Dat zijn toch niet die Soul Kozak dingen, he!? Die heb je dan waarschijnlijk opgehaald toen je voor de laatste keer bij B2B was. :D
Die dingen waren wel licht , maar dan eerder in de zin van stom licht. :bicycle:

;)
Volgens mij ging ik ze laten spaken, maar werd dat em niet. Inderdaad SK's.

Inmiddels zijn ze gemold en gewisseld. Heb nu weer 1 setje non-disc nieuw en 1 setje disc nieuw.
Oude achters waren stom licht, maar dat was niet waarom ze stuk gingen. Stom EN licht, past misschien beter. Enige wat meer zonde is dan geld uitgeven aan slechte naven en lang op garantie wachten is: er daarna geen wielen van bouwen.

Heeft iemand nog wat 355's of Edge's over?

TomG

Bericht door TomG » wo okt 22, 2008 7:39 pm

Ik weet nog wel dat van het eerste setje de voornaaf helemaal niet kon draaien.....
Das gewoon stom, licht of niet :roll:

mateis

Bericht door mateis » wo okt 22, 2008 8:16 pm

Cloxxki schreef:Enige wat meer zonde is dan geld uitgeven aan slechte naven en lang op garantie wachten is: er daarna geen wielen van bouwen.
:D Mooi punt.
(Je kan ze natuurlijk ook doorverkopen :evil: )

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do okt 23, 2008 1:15 pm

TomG schreef:Ik weet nog wel dat van het eerste setje de voornaaf helemaal niet kon draaien.....
Das gewoon stom, licht of niet :roll:
Nee dat zie je fout.
De spaakgaten waren symmetrisch geplaatst, waardoor je zelfs voor een radiaal wiel ongelijk spaaklengten zou hebben, plus onhandige krachten.

De 52g non-disc naaf die ik heb is eigenlijk de race-versie denk ik. Het gewicht kan nog veel extremer, maar het ontwerp niet.

TomG

Bericht door TomG » do okt 23, 2008 1:29 pm

weet vrij zeker dat van het eerste setje (weet niet meer zeker of het voor of achter was) de lagers vast zaten.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do okt 23, 2008 2:02 pm

TomG schreef:weet vrij zeker dat van het eerste setje (weet niet meer zeker of het voor of achter was) de lagers vast zaten.
Het is mooi spul ja. Eerst zitten ze te vast, erna slipt de cassette body door.

Plaats reactie