Geluk moet je delen

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo nov 29, 2006 10:48 pm

JJ schreef:Hey Mr Elsworth, aangezien jij in die paar posts nu al meer mooi spul hebt latren zien dan sommige mensen in 1000 posts, maken we voor jou een uitzondering. Ik ben namelijk erg benieuwd geworden naar de rest van je stal, dus als je nou stiekem wat plaatjes laat zien zullen wij bij de grote baas niet verraden dat jij geared pics plaatst op het ss forum ;)

JJ :D
Okidoki!
Hier zijn een paar oude foto's
'k ga even een paar goeie foto's maken bij daglicht. Vanwege werk leef ik nu als en mol. Dus ik maak komend weekend een paar mooie nieuwe foto's. In het old school mag scan topic zal ik wel een paar scans van wat oude liefdes toevoegen. Dus nog even geduld aub.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Single Speed! Leuk trainingsgeval. Afgelopen weekend twee dagen achter elkaar op de zeedijk 9km heen en 9km terug getrapt. De 9 km op de heen weg waren tegen een 6 bft. Dus dat was lekker snotteren geblazen. De terugweg (wind mee) waren super. Helemaal in het donker met de lampen aan. Je komt dan helemaal hyper thuis.
Afbeelding

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo nov 29, 2006 10:59 pm

MarinTi schreef:@ Mr Elsworth

Errug mooi frame,
zou nog wel graag foto's van de andere 'familieleden' willen zien :D

Btw alleen jammer dat Chris zo weinig aandacht aan zijn site besteedt.
Zoals je kunt lezen ga ik bezig om wat nieuwe foto's te maken.

Chris besteed inderdaad erg weining aandacht aan zijn site. Ik merk dat het hem eigenlijk ook niet zo veel interesseert. Hij krijgt gewoonlijk al veel aanvragen van klanten. Hier zitten ook veel collega framebouwers en gespnsorde wedstrijd riders bij.
Dit typeert ook een beetje de man en zijn creaties. Zijn frames zijn zonder franje maar wel van super kwaliteit. Deze dingen rijden echt als geen ander.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do nov 30, 2006 8:05 am

Mr. Elsworth heeft een vreemde collectie...

Die titanium 3D van je heb ik nog op marktplaats gezien en overwogen te kopen, maar toen was ie al verkocht of zo...
Een titanium-carbon Dean... heel apart, doet me denken aan een ti-carbon merlin/litespeed/Raleigh USA.
En dan ook nog een Powah series GT bmx...!

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do nov 30, 2006 9:34 am

Steelboy schreef:Mr. Elsworth heeft een vreemde collectie...

Die titanium 3D van je heb ik nog op marktplaats gezien en overwogen te kopen, maar toen was ie al verkocht of zo...
Een titanium-carbon Dean... heel apart, doet me denken aan een ti-carbon merlin/litespeed/Raleigh USA.
En dan ook nog een Powah series GT bmx...!
Was jij degene die interesse had in het frame. Leuk, zo kom je elkaar nog eens tegen. Inderdaad, hij was toen al verkocht een vriend van mij. Voor hem was het frame wel de juiste maat. Niet dat ik er inmiddels geen spijt van heb....

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » do nov 30, 2006 10:05 am

Dat was ik blijkbaar... tenzij je enorm veel reaacties hebt gekregen...

Ik vond toen de combi titanium en 3D apart, aangezien 3D vooral bekend was bij mij om alu frames.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do nov 30, 2006 10:58 am

Die schaduwfoto is van jouw Ellsworth ..of heel misschien toch van eoa 3D proto ;) Die tweede foto had echt een hele mooie plaat kunnen zijn, mits iets scherper. [muggenshiftmode]Dan had je ook kunnen lezen dat Ellsworth eigenlijk met 2 l'en is :oops:, Mr Elsworth. [/muggenshiftmode] Bij 4de vierde foto & bijschrift denk ik vooral; Hemel, heb jij daarop zo'n end gefietst?! Ik denk dat ik geen knieen meer over zou hebben.

Chris site gebeurde tot zeker midden 2005 al eeuwen niks meer mee. Toen ineens was er een compleet nwe 2005 site. Bijna anno 2007 is deze natuurlijk ook al 'een beetje' gedateerd. Minder fondsen naar een compleet nwe site en meer naar updates zou geen kwaad kunnen. Begrijp ook wel dat energie pompen in zulks, terwijl de capaciteit die je aanwilt houden allang benut wordt, niet echt prioriteit heeft. Misschien eigenlijk wel mooi. Niet te gelikt. Anders wil straks iedereen een 3D en voordat je het weet komen ze met door 'een Trek' gefinancierde containertjes uit China :reallyevil:

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do nov 30, 2006 2:24 pm

Steelboy schreef:Dat was ik blijkbaar... tenzij je enorm veel reaacties hebt gekregen...

Ik vond toen de combi titanium en 3D apart, aangezien 3D vooral bekend was bij mij om alu frames.
Yep, inderdaad veel reactie gekregen. Vooral uit Duitsland.
Nu toch verkocht aan een vriend waar ik samen vaak mee rij. Kan ik hem toch nog een keertje zien en hem voor z'n balle trappe als ie niet good voor hem zorgt.

Van dit frame zijn er ooit maar twee stuks als probeersel gemaakt. Herting wilde eens iets anders proberen om er dan toch achter te komen dat ie het toch het liefste bij staal en alu houdt. Ik wilde toen eigenlijk een alu Rover hebben maar heb toen toch met het risico dat hij niet echt mijn was, gekocht.
Het frame was als probeersel dan ook niet zo mooi als de andere frames die ik van hem heb gezien.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do nov 30, 2006 2:31 pm

Elevation12,000 schreef:Die schaduwfoto is van jouw Ellsworth ..of heel misschien toch van eoa 3D proto ;) Die tweede foto had echt een hele mooie plaat kunnen zijn, mits iets scherper. [muggenshiftmode]Dan had je ook kunnen lezen dat Ellsworth eigenlijk met 2 l'en is :oops:, Mr Elsworth. [/muggenshiftmode] Bij 4de vierde foto & bijschrift denk ik vooral; Hemel, heb jij daarop zo'n end gefietst?! Ik denk dat ik geen knieen meer over zou hebben.

Chris site gebeurde tot zeker midden 2005 al eeuwen niks meer mee. Toen ineens was er een compleet nwe 2005 site. Bijna anno 2007 is deze natuurlijk ook al 'een beetje' gedateerd. Minder fondsen naar een compleet nwe site en meer naar updates zou geen kwaad kunnen. Begrijp ook wel dat energie pompen in zulks, terwijl de capaciteit die je aanwilt houden allang benut wordt, niet echt prioriteit heeft. Misschien eigenlijk wel mooi. Niet te gelikt. Anders wil straks iedereen een 3D en voordat je het weet komen ze met door 'een Trek' gefinancierde containertjes uit China :reallyevil:
Foto 1 is van de Truth.
Foto 2 is door mij zelf al fietsend gemaakt. Kon hem niet scherper krijgen. Ook niet met 4"veerweg voor en achter en Instant Centre Tracking. Hij had het inderdaad in zich om een leuke poster kunnen worden.
Over de naam, Kolere, heb daar nooit zo snel bij stil gestaan toen ik een naam moest verzinnen om in forum te loggen. Doe dit namelijk vaak 's avonds laat. Is overigens symptomatisch, mijn ebaynaam is ook mijn achternaam met wat te veel letters er in :lol:

Laatste foto; had de eerste keren wel wat last van mijn knieën. Begint nu wel wat te wennen. Ook omdat het echt kicken is in het donker met die lampen aan.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do nov 30, 2006 3:11 pm

Mr Elsworth schreef:Laatste foto; had de eerste keren wel wat last van mijn knieën. Begint nu wel wat te wennen. Ook omdat het echt kicken is in het donker met die lampen aan.
Die lampen passen ook op die andere bikes toch ;)

En die Dean mag uitgezoomd worden ook al is het een racer..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do nov 30, 2006 4:52 pm

Mr Elsworth schreef:
Steelboy schreef:Dat was ik blijkbaar... tenzij je enorm veel reaacties hebt gekregen...

Dus die zitten nu ook al te neuzen op onze Marktplaats :x

Hebben ze niet al genoeg fietsen van ons ;)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do nov 30, 2006 10:23 pm

JJ schreef:
Mr Elsworth schreef:Laatste foto; had de eerste keren wel wat last van mijn knieën. Begint nu wel wat te wennen. Ook omdat het echt kicken is in het donker met die lampen aan.
Die lampen passen ook op die andere bikes toch ;)

En die Dean mag uitgezoomd worden ook al is het een racer..

JJ
Yep, de lichten passen eigenlijk op alle soort fietsen.
Goeie dingen tegen een redelijke prijs. Vanavond weer een tochtje van een 18 km gemaakt. Met beide lampen vol aan houden ze het net vol.
Was overigens wel tering koud.

Komend weekend komt de hoffotograaf langs voor nieuwe bike foto's. Dan ook de Dean Vador in volle glorie. :D

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do nov 30, 2006 10:26 pm

Elevation12,000 schreef:
Mr Elsworth schreef:

Dus die zitten nu ook al te neuzen op onze Marktplaats :x

Hebben ze niet al genoeg fietsen van ons ;)
Ja, aber naturlich. Wir sind seit funfzig Jahren schon auf de Suche nach schone Hollandische Fahrrader! ;)

Mr Elsworth

Detailfoto's 3D Rover XC frame

Bericht door Mr Elsworth » ma dec 04, 2006 8:45 pm

Op uw verzoek, hierbij de detailfoto's van het frame.
De specs;
Alle buizen zijn Triple Butted Columbus Life.
Headtube length 105mm
Seatube length 16" c/c 18" c/t
Seattube diam. 34.9mm
Seatpost diam. 31.6mm
BB drop 30mm
Seat angle 73.5degr.
Head angle 71.5degr.
Drie hydro stops op de bovenbuis (bij twee hangt die kabel altijd wat slap), twee op de achtervork.
Kleur is Cardinal Powdercoat BL01 (bijna exact gelijk aan Parktool Blauw) Precies zoals ik het wilde.
De EBB is precies passend voor een Phil Wood EBB. Na het zien van deze schooheid in de fiets van meneer van den Brand vonden mijn vingers direct de muisknop richting de Phil site.
Vork is inmiddels, na rijp beraad, besteld. Het wordt een custom painted (zelfde kleur als frame) Vicious Cycles vork.
Al met al een echt Herting frame; Licht, geen tierelantijnen en super strak.
PS. Ook al weer wat extra troep binne gekregen voor op het frame. Maar twee Moots pennen genomen (laid back en straight). Even zien welke het lekkerst zit. Het Toby Hendersen Love Saddle wordt waarschijnlijk de zetel.
Nu alleen nog een passend crankset (suggesties). Zoek eigenlijk wat leuks. Als voortandwiel denk ik aan een Action Tec. Achter een Boone.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mr Elsworth

Foto's van non singlespeeds

Bericht door Mr Elsworth » ma dec 04, 2006 9:14 pm

Wederom op verzoek hierbij een paar foto's van fietsen die eigenlijk niks te zoeken hebben in dit topic. But hey, who cares!
Van alle ouwe troep die in de afgelopen jaren zijn verkocht heb ik alleen oud hollandse kodak printen. Worden nu ingescand en volgen later. De Vetnana's, Inteses, Zaskars, Americans, Mantis etc. laten dus nog even op zich wachten. Ben namelijk niet zo handig met de scanner en al helemaal niet met die klote fotoprogramma's. :x
De echte witte raaf. Hij rijdt zol ekker dat de groep waarmee ik op de weg fietst altijd vraagt of ik dat klote witte ding ook weer mee neem.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
De proletenbike. Custom made by John Siegrist c.s. Geweldig bedrijf. Niet zeuren over lange wachttijden en al helemaal niet bellen. Dan krijg je namelijk vaak een van de lassers aan de telefoon. Vakmensen maar niet echt communicatief vaardig :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Ellsworths (vandaar de forumnaam, met spelfoutje ;) )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De Rocky, die binnenkort wordt omgebouwd, zie rood wit frame.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ter voorkoming van commentaar dat ik meer van de fietsen houd dan haar heb ik een frame gekocht dat wordt opgebouwd voor mijn wederhelft. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik wel een langere stuurpen en zadelpen met setback er bij heb gehaald inclusief een riser stuur. Kan ie altijd nog mooi als four cross/fun bike dienen. Al met al wordt het namelijk best een leuk ding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

That's it.
Alles wordt binnenkort wel onderhanden genomen nu een paar doosjes met XTR 07 zijn binnengekomen :D
Laatst gewijzigd door Mr Elsworth op ma dec 04, 2006 9:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma dec 04, 2006 9:29 pm

WTF....dat is een prachtige collectie.......

word er wel op gefietst joh he?? :lol:

Mooi man!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma dec 04, 2006 9:50 pm

Wow, die racers zijn echt te sjiek!
Toffe bikes man, thanks for posting.

JJ

Pottser

Bericht door Pottser » ma dec 04, 2006 9:56 pm

Als dit allemaal in een fietsenwinkel zou staan, zou ik erg vaak langsgaan om te kijken. Ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Rijdt vast nog beter dan dat het eruit ziet. Zie ook dat je er geen moeite mee hebt om dingen van ver te halen.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma dec 04, 2006 10:56 pm

JJ schreef:Wow, die racers zijn echt te sjiek!
Toffe bikes man, thanks for posting.

JJ
No thanks. Was gisteren toch klote weer. Heb dus eerst maar alle fietsen even schoon gemaakt en de memory card vol gedouwd. Toen was de zondag ook voorbij..
Ben net klaar met de scans van de ouwe troep. :thumbsup:

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma dec 04, 2006 10:58 pm

Pottser schreef:Als dit allemaal in een fietsenwinkel zou staan, zou ik erg vaak langsgaan om te kijken. Ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Rijdt vast nog beter dan dat het eruit ziet. Zie ook dat je er geen moeite mee hebt om dingen van ver te halen.
Klopt. Haal eigenlijk niks uit Nederland. Bijna alles komt uit de VS. Tot en met de spaken aan toe. Op vriendelijk verzoek van een maat die mijn wielen spaakt mag ik echter geen Marwi Ti spaken meer nemen. Schijnen nog al kolere dingen te zijn om te spaken :D

Hubert !

Bericht door Hubert ! » ma dec 04, 2006 11:25 pm

Leuke collectie!
Ik vraag me af of veel fietsen hebben ook problemen met zich meebrengt. Dat je bijvoorbeeld 90% vd tijd op 10% van je fietsen doorbrengt ofzo, en je dan schuldig voelt.
Vertel me ajb uitvoerig alle nadelen! ;)

Mr Elsworth

Ouwe troep

Bericht door Mr Elsworth » ma dec 04, 2006 11:39 pm

Om een ieder wat kijkplezier te bieden, hier nog een paar foto's van wat ouwe troep die in de afgelopen jaren o.a. de revue is gepasseerd.
Kon helaas niet alle fietsen die ik heb gehad meer op de foto terug vinden. Dus er zijn een paar tussen de wal en het schip gevallen ;)
Nu is het echter wel afgelopen met alle geared bikes. Alleen maar foto's en berichten van Singles from now on.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

steelhead

Bericht door steelhead » ma dec 04, 2006 11:56 pm

Ik krijg een mooi vision van Bike Pride of Europe???
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di dec 05, 2006 8:19 am

steelhead schreef:Ik krijg een mooi vision van Bike Pride of Europe???
Zaten die niet in Groningen? Als dat zo is ben ik daar nog een keer langs geweest geloof ik. Die hadden echt te lekker spul staan, jammer dat ik toen nog maar 16 ofzo was en dus nog wat minder te besteden dan tegenwoordig.

JJ

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di dec 05, 2006 8:19 am

Goeiendagschotel!!!

Ik heb zelf een niet onaardig aantal fietsen, maar hier wordt ik toch wel jaloers van! De 3D racer is erg strak! Yeti 'van het vrouwtje' is ook zeker niet onaardig! En die ouwe zooi ;) mag er zeker ook wezen!

steelhead

Bericht door steelhead » di dec 05, 2006 8:30 am

Die zaten in Groningen ja. Bij mijn oma om de hoek. (zo ongeveer). Ik had toen een NS jaarkaart (zat op school in Rotterdam) en had dus in de vakanties een goede reden om mijn lieve oma een bezoek te brengen. (vanaf Vlissingen) Wat een pokke end, maar elke keer weer de moeite waard.

Ik was toen ook ongeveer 16 en had ook niet zoveel te makken. Uiteindelijk mijn Specialized M2 (nooit moeten inruilen!!) opgeleukt met Kooka remgrepen, Critical Racing remmen, King balhoofd, Titec stuur, topmounts, SRP en TNT boutjes, Syncros bladen, Ringlé QRs, etc...
9,1 kg plezier en dat in '94!!!!

Ik wordt droevig als ik eraan denk dat ik die heb weggedaan!!!!

Caspar
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Plaats reactie