JJ schreef:Kijk, zo'n off road racer is leuk, maar met een echte dikke banden fiets is het natuurlijk niet te vergelijken...
JJ
Singlespeed Cyclo crossen?
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
huhuh 
aangezien jij slim genoeg bent om niet terug in de tijd te gaan en voor kinder wieltjes te kiezen....
Ik weet wat voor fiets Niek heeft, dus dat kan alleen maar goed rijden
JJ

aangezien jij slim genoeg bent om niet terug in de tijd te gaan en voor kinder wieltjes te kiezen....
Ik weet wat voor fiets Niek heeft, dus dat kan alleen maar goed rijden

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
9-ball diaries is ook een leuke film om te zienHilco schreef:wortels en obstakels kun je ook proberen te mijden:
http://www.youtube.com/watch?v=_zoW8ExeBbE&NR=1
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Ja, Cenny kan zo bunnyhoppen. Hij nam laatst in het Kralingse Bos al een boomstammetje 
Die Nine Ball Diaries trailer is mooi geschoten en gemonteerd zeg. Op TV ziet het er vaak saai en traag uit. Misschien komt dat ook wel door het hypnotiserende, zachte Belgische commentaar. Hahaha
En Jelle, als ik het geld en de ruimte had voor een Niner...

Die Nine Ball Diaries trailer is mooi geschoten en gemonteerd zeg. Op TV ziet het er vaak saai en traag uit. Misschien komt dat ook wel door het hypnotiserende, zachte Belgische commentaar. Hahaha
En Jelle, als ik het geld en de ruimte had voor een Niner...
Dat was geen steek onder water. Ding ziet er gewoon goed uit. Simpel, snel, mooie verhoudingen.Tjeu81 schreef:En hip fietsje. Bedankt? Tenminste, is het een compliment of steek onder water? Ik heb namelijk niks veranderd aan het uiterlijk van de fiets.![]()
Swift heeft wel een aardig parcours trouwens. Behoorlijk wat hoogteverschil voor een cross met wat leuke steile klimmetjes en grappige afdalingen. En nare offcamber stukken. Zie daar maar eens vaart te houden als het nat is, zonder ineens achterstevoren te staan.

Hihi, nou in dat geval, bedankt!! Hij fietst ook erg lekker, al twijfel ik toch of ik zo'n lange stuurpen had moeten nemen, het frame is namelijk al vrij lang. Er zat eerst een korte pen in, maar ja, voorlopig laat ik het zo, ik heb hem potdomme net pas opgebouwd.
Ik zal proberen wat foto's te maken volgende week. Cenny traint regelmatig op het parcours van Swift en heeft zelfs van de week een rondje gereden met camera op zijn helm. Moet binnenkort verschijnen op youtube.
Ik zal proberen wat foto's te maken volgende week. Cenny traint regelmatig op het parcours van Swift en heeft zelfs van de week een rondje gereden met camera op zijn helm. Moet binnenkort verschijnen op youtube.
Dit weekend ga ik met vriendin op bezoek bij mijn schoonmoeder in Venlo en wil ik graag weer de bossen in.
Weet iemand nog mooie routes in de buurt? Ik lees veel over mooie routes bij Belfeld, maar ik kom ook nare berichten tegen over de trails bij Belfeld en zelfs een bericht dat die route gesloten is?!
Ik heb een hele toffe schoonmoeder, maar de omgeving van Venlo is te mooi om niet te gaan fietsen
Weet iemand nog mooie routes in de buurt? Ik lees veel over mooie routes bij Belfeld, maar ik kom ook nare berichten tegen over de trails bij Belfeld en zelfs een bericht dat die route gesloten is?!
Ik heb een hele toffe schoonmoeder, maar de omgeving van Venlo is te mooi om niet te gaan fietsen

Tussen Kaldenkirchen en Swalmen vind je een hoop leuke en soms erg steile paadjes.Tjeu81 schreef:Weet iemand nog mooie routes in de buurt? Ik lees veel over mooie routes bij Belfeld, maar ik kom ook nare berichten tegen over de trails bij Belfeld en zelfs een bericht dat die route gesloten is?!
Als je daarna nog energie overhebt kun je nog een stukje door fietsen (bij Roermond de grens over), maar dan zit je al vrij snel de hele dag op je fiets.
Waterdichte (over)schoenen zijn aan te raden. Je komt een aantal beekjes tegen, en 't water in Limburg is koud

Ik weet niet of je nu een groot verzet hebt op je CX fiets?
Een hoop klimmetjes zullen dan erg zwaar zijn namelijk, je kan vaak geen vaart maken van te voren.
Sukkelcrosser ehhh.. cyclocrosser gescoord. Dacht er ook aan om hem SS te maken.
Zoek ik wat op SSCX kom ik het volgende tegen op Sheldon Brown:
"If you want to be competitive as a single speeder in cross may I suggest the following:
Be a good or great runner."
Ai
, dat ben ik dus alles behalve! Eerst maar even in de Richard Gear modus proberen! 
Zoek ik wat op SSCX kom ik het volgende tegen op Sheldon Brown:
"If you want to be competitive as a single speeder in cross may I suggest the following:
Be a good or great runner."
Ai

CX kampioenschap US SS categorie

http://www.cyclingnews.com/races/usa-cy ... ed/results
Bijzondere cyclocrossfietsen hebben ze daar...
Ik dacht dat schijfremmen niet mochten en dat de banden een max breedte hadden?
Fraaie fiets trouwens!

Bijzondere cyclocrossfietsen hebben ze daar...

Fraaie fiets trouwens!
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Zie ik Jelle daar nou met dat ibis pakje aan?partyboj schreef:CX kampioenschap US SS categorie
Bijzondere cyclocrossfietsen hebben ze daar...![]()
Fraaie fiets trouwens!

Met een crosser heeft het iig weinig van doen... Neemt niet weg dat je er misschien wel mee kunt crossen.
Daarover gesproken: wanneer houden we ons eigen wedstrijdje? Wat dacht men van halverwege januari (weekend 16-17)? Rondje Soesterhoogt lijkt me nog steeds heel geschikt: midden van het land, beperkt qua opzet en cross+ qua hoogteverschil. En met de uitstekende mogelijkheid een gruweltrap in te bouwen.
Daarover gesproken: wanneer houden we ons eigen wedstrijdje? Wat dacht men van halverwege januari (weekend 16-17)? Rondje Soesterhoogt lijkt me nog steeds heel geschikt: midden van het land, beperkt qua opzet en cross+ qua hoogteverschil. En met de uitstekende mogelijkheid een gruweltrap in te bouwen.

De 24e is er een cross in het Amsterdamse Bos (nationaal) en de 31 is er het WK Cross aan de Nes in Nes aan de Amstel (ontzettend lokaal).Hein schreef:Gaat het wedstrijdje nog door? De 17de is er nog een veldrit in Bakel waar ik zou willen mee doen. Het weekend van van de 23ste en 30 ste zijn er geen nationale crossen.
http://www.wtcdeamstel.net/wtc/?page_id=1185
Vooral de benaming 'burgercross' is meesterlijk!
Ook vond ik iets op 10 februari in de Haarlemmermeer.
http://www.hoofddorpsecourant.nl/page/L ... 77801.news
Vooral de benaming 'burgercross' is meesterlijk!
Ook vond ik iets op 10 februari in de Haarlemmermeer.
http://www.hoofddorpsecourant.nl/page/L ... 77801.news
-
Mijn singlespeedcyclocrosser is opgebouwd met de spullen die ik nog had liggen, wat resulteerde in een verzet van 39/17. Nu is dat voor mijn wekelijkse rondje van huis naar de route Noordwijk en weer terug voor op de weg wat te licht en voor het parcours wat te zwaar. Nu heb ik bedacht dat ik voor 2 kettingbladen wil en achter 2 kransjes, zodat ik op de weg een verzet heb van 46/17 en voor het parcours 42/21. Bij de route aangekomen achterwiel los, ketting omleggen naar het lichtere verzet en eenmaal klaar met de route het grotere verzet weer kiezen.
Is er iemand die ervaring heeft met een dergelijke set-up en zijn er dingen waar ik nog aan moet denken voordat ik de ontbrekende onderdelen ga bestellen?
Is er iemand die ervaring heeft met een dergelijke set-up en zijn er dingen waar ik nog aan moet denken voordat ik de ontbrekende onderdelen ga bestellen?