Nieuw en zoek een fiets [edit: het is een monkey!]

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

socrates69

Bericht door socrates69 » zo mei 22, 2011 9:01 am

rve schreef:Ja, zo'n brooks zadel vind ik ook gaaf staan op een KM, heb er al meerdere langs zien komen op internet.

Vandaag een rondje over de Veluwe (woon in Putten) met de racer en ik zat stiekem alvast paadjes te spotten voor als de KM straks in de schuur staat.
... de racer is gewaarschuwd ... :shock: ;) (stofhappen )

Als ik eerlijk ben, ging ik in eerste instantie puur voor de looks van de Brooks. Ik vind dit simpel het mooiste zadel ooit gemaakt. Maar na een uurtje of 60 op de fiets (heb geen tellertje en hou alleen maar uren bij) moet ik mijn mening bijstellen. Het is het mooiste zadel EN het meest comfortabele zadel ooit!

Het hangt volgens mij wel van je bouw af. Ik ben redelijk tenger (1m90 en 76kg) en het zadel paste me meteen erg goed en hoefde 'm eigenlijk niet in te rijden. Twee weken heb ik een tweede Brooks gekocht (voor ander projectje) op Marktplaats van iemand die te brede zitbotjes had en het niet vond fietsen.

Afbeelding

Succes met wachten!
Een Karate Aap is cool!

Erikje

Bericht door Erikje » zo mei 22, 2011 9:08 am

Inderdaad zeer persoonlijk, ik vond m niet lekker zitten (zélfs niet op een KM... :lol: ) en de ander die m kocht van mij ook niet.

socrates69

Bericht door socrates69 » zo mei 22, 2011 9:13 am

Erikje schreef:Inderdaad zeer persoonlijk, ik vond m niet lekker zitten (zélfs niet op een KM... :lol: ) en de ander die m kocht van mij ook niet.
Gelukkig maar, dan rijdt iedereen tenminste niet op de zelfde fietsen/zadels :-) Een beetje variatie is ook niet weg.
Een Karate Aap is cool!

rve
Contacteer:

Bericht door rve » vr mei 27, 2011 10:15 pm

Volgende week spullen ophalen bij Jelle en dan de KM in elkaar steken.

rve
Contacteer:

Bericht door rve » do jun 02, 2011 6:42 pm

Vandaag eea opgehaald bij Jelle. Altijd leuk om nieuwe spullen op te halen. Jammer genoeg was de crank nog niet in huis, deze volgt hopelijk morgen. Jelle had al een deel van het montagewerk uit handen genoemen (dank!), thuis nog even verder gegaan. Kan niet wachten op de eerste rit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rve op ma jun 06, 2011 10:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.

rve
Contacteer:

Bericht door rve » zo jun 05, 2011 7:15 pm

Vandaag na de heftige regen hier op de Veluwe het bos ingedoken. Dacht dat het ergste water wel weg zou zijn na een paar uur, maar niks was minder waar. Man wat een baggerbende. Leek op drijfzand af en toe, dikker sporen in de blubber. Letterlijk met de assen door de plassen zo af en toe.
Fiets bevalt uitstkend, heb niet echt veel referentie, maar voelt erg direct aan. Het stuur ziet er niet alleen tof uit, het geeft ook nog eens lekker veel controle. Het gekozen verzet was ook prima, met 33x18 kan ik hier prima uit de voeten.

KLIK om het rondje te zien.

En een paar impressies:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

socrates69

Bericht door socrates69 » zo jun 05, 2011 7:23 pm

[quote="rve"]Vandaag na de heftige regen hier op de Veluwe het bos ingedoken. Dacht dat het ergste water wel weg zou zijn na een paar uur, maar niks was minder waar. Man wat een baggerbende. Leek op drijfzand af en toe, dikker sporen in de blubber. Letterlijk met de assen door de plassen zo af en toe.
Fiets bevalt uitstkend, heb niet echt veel referentie, maar voelt erg direct aan. Het stuur ziet er niet alleen tof uit, het geeft ook nog eens lekker veel controle. Het gekozen verzet was ook prima, met 33x18 kan ik hier prima uit de voeten.

KLIK om het rondje te zien.

Lekker hè :-)

Mooie bike man!

Hier heeft het nog niet geregeld en ben dus (ruim?) voor de nattigheid binnen.
Een Karate Aap is cool!

rve
Contacteer:

Bericht door rve » ma jun 20, 2011 5:57 pm

Vandaag weer een heerlijk ritje gemaakt!

De KM rijdt echt super, ben sinds ie klaar is nog niet op de racer geweest. Heb op het moment niet veel tijd (papa geworden) en dan is het heerlijk om ff een uurtje door de bossen te raggen. En wat een uitvinding dat je niet hoeft te schakelen!

Enige probleempje met de fiets is dat de zadelpen blijft zakken. Heb hem op gevoel echt vrij strak aangedraaid, maar hij blijft zakken. Iemand enig idee met welk moment de Surly zadelpenklem aangedraaid mag worden?

Afbeelding

socrates69

Bericht door socrates69 » ma jun 20, 2011 10:39 pm

rve schreef:Vandaag weer een heerlijk ritje gemaakt!

De KM rijdt echt super, ben sinds ie klaar is nog niet op de racer geweest. Heb op het moment niet veel tijd (papa geworden) en dan is het heerlijk om ff een uurtje door de bossen te raggen. En wat een uitvinding dat je niet hoeft te schakelen!

Enige probleempje met de fiets is dat de zadelpen blijft zakken. Heb hem op gevoel echt vrij strak aangedraaid, maar hij blijft zakken. Iemand enig idee met welk moment de Surly zadelpenklem aangedraaid mag worden?

Afbeelding
Mijn racert is ook niet blij sinds de karate Aap :-) Ik heb een Salsa zadelklem en mijn zadel zakt geen millimeter ...
Een Karate Aap is cool!

Plaats reactie