Opgeknapte peugeot single speed

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Gilles91
Opgeknapte peugeot single speed

Bericht door Gilles91 » di apr 12, 2011 3:56 pm

Hallo,

Hierbij stel ik mijn eerste single speed voor waar ik nu mee rondcruise in het Antwerpse. Rijdt echt heel leuk en soepel!

Ben begonnen met een oude peugeot racefiets die ik van ne maat had gekregen. Achtervelg was zwaar beschadigd en derailleur was kapot..
Dan maar een nieuw achtervelgje gestoken voor freewheel, een nieuwe ketting er kon al mee worden gereden.

Verder heb ik hem nog een nieuw kleurtje gegeven. Origineel was het een blauwe met geel/oranje stickers, maar de paint was in erg slechte staat.

Ik heb ook de remkabels, het zadel (lag hier nog in de kelder) en de stuurtape vervangen. Ook ineens nieuwe pedalen gestoken die hier nog lagen.

Hij staat eventueel te koop, want wil met een fixed gear project beginnen. Contacteer me maar via pm als je geinteresseerd bent.
Wat denken jullie trouwens dat de fiets waard is?

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Commentaar is altijd welkom!

Grtz Gilles

Hilco

Bericht door Hilco » wo apr 13, 2011 10:41 pm

geen commentaar, prachtige fiets.

wel een aanvulling :lol: tanden van buitenblad er af slijpen?

plexus

Bericht door plexus » do apr 14, 2011 7:30 am

Mooie fiets! Enige comentaar wat me te binnen schiet is dat ie er net iets cleaner uitziet als je het buitenblad eraf haalt.

Welk verzet rijd je?

Gilles91

Bericht door Gilles91 » do apr 14, 2011 5:31 pm

Bedankt!

Het buitenblad kan ik er zo maar niet afhalen, doordat het vast zit op het binnenblad.
De tanden van het buitenblad wil ik er nog wel afslijpen, maar ik ben ban dat het dan zou beginnen roesten? :?

Ik rijd nu 16 42, en het is echt perfect voor mij.. Kan goed vertrekken en toch een deftige snelheid halen!

Grtz Gilles

Mon Tenbike

Bericht door Mon Tenbike » za apr 23, 2011 1:44 pm

Prachtige fiets, sowieso! Na een tijdje zal je merken dat het singlespeed gewoon sneller gaat dan geared. En het is enorm verslavend, wees bij deze gewaarschuwd! :-)

Zelf ook een mooie ouwe stalen racefiets opgeknapt tot een singlespeed beauty. Na wat zoeken met de versnellingen op een 49x18 uitgekomen voor het mooie vlakke vlaamsche land. Windje op kop of toch eens een brug over zijn geen enkel probleem!

Mocht je nog nuttige en handige onderdelen zoeken voor je singlespeeder, vergeet zeker niet eens een kijkje te nemen bij shop.singlespeed.nl , al veel oplossingen gevonden!

Veel plezier ermee!

Plaats reactie