Singlespeed Cyclo crossen?
Moderators:JJ, Beheerders
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Shit, wéér eentje erbij op mn verlanglijstje. 

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
-
nature boy filmpjeHet TUIG schreef:Maar zo een All-City Nature Boy of Raleigh zijn ook niet verkeerd te noemen.
Er zijn dus zomaar 4 kant en klare frames op de markt voor SSCX.
Zijn er nog meer merken met betaalbare frames voor gewone stervelingen?
- G.A. Kalwij
Na wat aanpassingen is m'n Pompino ook zo ver.

Mocht op kosten van de baas een fiets kopen, dus ging op zoek naar iets multifunctioneels. En iets waar ik mee kon sscx'en. Pompino was dus een voor de hand liggende keuze. Goedkoop, als complete fiets te koop, ruimte voor spatborden, enz. Goed dat hoef ik jullie vast niet te vertellen.
Wat ik heb aangepast zijn de cranks (Sugino Messenger met Ultegra blad), het zadel (Fizik Pavé CX) en de remgrepen (Cane Creek) zodat de kabels onder het stuurlint door liepen. Verzet is nu 39 x 18 wat op zich goed bevalt na een testritje door het Kralingse Bos. Al moet ik zeggen dat de Pompenis, zoals ie nu al genoemd wordt door vrienden, heel anders stuurt dan mijn andere fietsen.

Mocht op kosten van de baas een fiets kopen, dus ging op zoek naar iets multifunctioneels. En iets waar ik mee kon sscx'en. Pompino was dus een voor de hand liggende keuze. Goedkoop, als complete fiets te koop, ruimte voor spatborden, enz. Goed dat hoef ik jullie vast niet te vertellen.
Wat ik heb aangepast zijn de cranks (Sugino Messenger met Ultegra blad), het zadel (Fizik Pavé CX) en de remgrepen (Cane Creek) zodat de kabels onder het stuurlint door liepen. Verzet is nu 39 x 18 wat op zich goed bevalt na een testritje door het Kralingse Bos. Al moet ik zeggen dat de Pompenis, zoals ie nu al genoemd wordt door vrienden, heel anders stuurt dan mijn andere fietsen.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Nice, gelukt met freewheel? Wordt inderdaad tijd om de fiets klaar te maken. Die van mij is nu nog in Trans Siera Nevada modus 
JJ

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Hier men massi die ik zal verbouwen naar een als SS monstercross

bezoek ons gastenkamer www.breadandbutter.be
Zag op MTBR een hele strakke manier om met een dropbar hydro's te kunnen gebruiken:

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=683892

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=683892
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Erg strak inderdaad! Wordt toch tijd dat er eens iemand een hydro handel maakt..
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- didadunlop