Tourtochten in het bos.
Moderators:JJ, Beheerders
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Gefeliciteerd, en mooi, jullie trainen toch al veel te veel, kan ik weer een beetje inlopen!
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
-
- didadunlop
- didadunlop
Nah het is nog geen onverdeeld genoegen. Voorkant is zwaarder. Maar ik merk dat ik meer grip heb dan met de vaste vork. Het wordt iig nog een eind klooien voordat ik de de perfecte afstelling heb.
Maar de KM blijft lekker star. Dik gooien en smijten.
Stippelberg is trouwens een leuke singletrack. Denk aan Dorst. Veel bochten..
Maar de KM blijft lekker star. Dik gooien en smijten.
Stippelberg is trouwens een leuke singletrack. Denk aan Dorst. Veel bochten..

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
pugs in sneeuw
wilde het jullie toch niet onthouden....
zaterdag in Stavelot paar uur in de sneeuw gestoeid. jammer genoeg dooide het flink en werd het een behoorlijk natte baggerzooi.
heuvel op sneeuwduinen van halve meter waar we niet doorheen kwamen. veel hike en bike dus, gemiddelde snelheid 0,0.
later in bos helemaal top.
tussentijds bandenspanning tot onder de 0,5 bar laten zakken !...!
Hierna heel veer meer grip, ook in diepe sneeuwduinen.
door de dooi en snelheid downhill helemaal doorweekt van smeltwater dus weer huiswaarts.
vandaag helaas veel regen dus niet gefietst en naar huis

zaterdag in Stavelot paar uur in de sneeuw gestoeid. jammer genoeg dooide het flink en werd het een behoorlijk natte baggerzooi.
heuvel op sneeuwduinen van halve meter waar we niet doorheen kwamen. veel hike en bike dus, gemiddelde snelheid 0,0.
later in bos helemaal top.
tussentijds bandenspanning tot onder de 0,5 bar laten zakken !...!
Hierna heel veer meer grip, ook in diepe sneeuwduinen.
door de dooi en snelheid downhill helemaal doorweekt van smeltwater dus weer huiswaarts.
vandaag helaas veel regen dus niet gefietst en naar huis

-
pugs in de sneeuw
conclusie was wel dat de standaard large marge velgen (65mm) te smal zijn voor echt diepe sneeuw. ben toch echt aan het overwegen een setje nieuwe roling daryl (83mm) op te bouwen voor in de winter. voor zomers denk ik dan een setje try-alls van 47mm
dit weekend in leuven klinkt aantrekkelijk, maar weet niet of het lukt.
ga zeker nog een keer terug naar de sneeuw deze winter!
als je het een keer wilt proberen, pm maar voor een afspraak. hier staan een S en een M, in Scheveningen rijd nog een L rond. moet dus wel een mouw aan te passen zijn
dit weekend in leuven klinkt aantrekkelijk, maar weet niet of het lukt.
ga zeker nog een keer terug naar de sneeuw deze winter!
als je het een keer wilt proberen, pm maar voor een afspraak. hier staan een S en een M, in Scheveningen rijd nog een L rond. moet dus wel een mouw aan te passen zijn
-
-
pugs
de dame heeft een bash op het buitenblad, verder 22 en 32, achter een 12 - 36 deore 9speed casette
ik zelf rij met 22-32-38 en een 11-34 casette. maar heel veel meer dan een 22 heb je niet nodig in de diepe sneeuw, alleen down hill kwam ie op middenblad.
zou voor id winter liever een 20, 30 en een bashguard monteren. kan gelijk je skibroek niet vastlopen in je tandwiel...
ik zelf rij met 22-32-38 en een 11-34 casette. maar heel veel meer dan een 22 heb je niet nodig in de diepe sneeuw, alleen down hill kwam ie op middenblad.
zou voor id winter liever een 20, 30 en een bashguard monteren. kan gelijk je skibroek niet vastlopen in je tandwiel...
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- didadunlop
Deurne. Daar ben ik opgegroeid. Fietste al over die paden voordat ik een mtb had. Ook veel tochten uitgezet voor de Scouts. Misschien wel eens leuk om daar weer eens te fietsen. Zal wel veel modderpaden langs sloot of Aa zijn of langs braak liggende akkers af. Twijfel over de Field Cruiser Pro (fixed) of de Inbred (ss). Op de Inbred kost me dat waarschijnlijk een setje remblokken zonder de rem aan te raken, op de Field Cruiser Pro is het een gok of er niks afbreekt onderweg. Of over de weg naar Esbeek. Of ms. ochikiro aanmoedigen bij survivalrun in Dinxperloo. Zal wel weer last-minute beslissing op zaterdag worden.
Morgen (19-12) naar Voorthuizen eens kijken of ik er kan komen. Vandaag is de tocht in ieder geval doorgegaan.
http://www.veluwerenners.nl/Nieuws.htm
http://www.veluwerenners.nl/Nieuws.htm
-
- didadunlop
- didadunlop