Hulp bij het ombouwen (op alle fronten)
Moderators:JJ, Beheerders
Met de herfst in aantocht gaat er een moment komen dat ik mijn o zo fijne 29-er Epic in moet leveren. Aangezien er (hopelijk) in de lente weer een nieuwe leenbike komt, wil ik mjin eigen bike - die op het moment compleet in stukken in de schuur ligt - opbouwen tot tot singlespeed winterbike.
Het gaat om een zes jaar oud Commencal VIP frame. Nou heb ik een hoop liggen, maar specifieke singlespeed onderdelen niet. Dus, mijn luie vraag: wat heb ik nodig en wie heeft er nog wat liggen ter overname?
Verder vraag: ik twijfel nog tussen schijven of een setje HS33-firmtech (helemaal winterproof) dat ik heb liggen. Weet iemand of er starre vorken met firmtechpassing zijn? Mijn Ronin is GAAR.
Het gaat om een zes jaar oud Commencal VIP frame. Nou heb ik een hoop liggen, maar specifieke singlespeed onderdelen niet. Dus, mijn luie vraag: wat heb ik nodig en wie heeft er nog wat liggen ter overname?
Verder vraag: ik twijfel nog tussen schijven of een setje HS33-firmtech (helemaal winterproof) dat ik heb liggen. Weet iemand of er starre vorken met firmtechpassing zijn? Mijn Ronin is GAAR.
op de luie tour: singlepeed speed specifike krans, kettingspanner, geschikte ketting en als het budget het toelaat, geen must, een singlespeed specifiek voorblad. Dit komt in de plaats van al dat schakelspul want die heb je dan niet meer nodig.
Vraag 2; HS33 kan op iedere vork geschikt voor cantilever, kwestie van genoeg leiding of inkorten.
Vraag 2; HS33 kan op iedere vork geschikt voor cantilever, kwestie van genoeg leiding of inkorten.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Inderdaad, Idworx heeft nu een fiets in het assortiment met vaste vork en firmtech, ze zijn er dus wel..
http://www.idworx-bikes.de/nl/bikes/power-rohler/
Nu nog ff uitzoeken of er ergens een tweedehandse losse vork te vinden is.. wordt zoeken naar een speld in een hooiberg gok ik!
http://www.idworx-bikes.de/nl/bikes/power-rohler/
Nu nog ff uitzoeken of er ergens een tweedehandse losse vork te vinden is.. wordt zoeken naar een speld in een hooiberg gok ik!
Denk dat je het firmtech id moet laten gan, voor het geld van een pecfieke vork heb je een nieuwe remset. Ben peroonlijk ook niet zo overtuigd van de voordelen van firmtech en dan ok nog achter?
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst