Tourtochten in het bos.

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
dader

Bericht door dader » vr jan 08, 2010 5:54 pm

Steelboy schreef: Willem12, Dader, JJ, gaan jullie mee?! :arms:
Leuk! Maar wordt te laat voor mij.

(sorry voor het ge-quote)
Magic Carpet Ride

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » vr jan 08, 2010 8:00 pm

Het ziet er naar uit dat de toertocht in Soest doorgaat!

Ik heb zo'n zin om te fietsen, ik heb al geen 4 weken geen modder (bos)meer gezien. :(

Maar gezien het weer spreek ik ook maar af dat ik er om 09:30uur ben, zo niet,
dan niet! :D

kajhpc

Bericht door kajhpc » za jan 09, 2010 7:38 am

Het is nu droog hier, maar er is wel een weeralarm afgegeven. Kan lullig zijn als je na de tocht niet thuis kan komen. Of juist heel gezellig...

Ik ben nu toch al wakker, en ga dus rijden ook.

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » za jan 09, 2010 8:44 am

Hoeveel zin ik ook heb, ik ga niet!

willem12

Bericht door willem12 » za jan 09, 2010 9:39 am

van den Mountainh schreef:Hoeveel zin ik ook heb, ik ga niet!
12h Soesterhoogt, ik ga wel.
Invetten, bril op, ski-handschoenen. Yeah !!!

Wie gaat er a.s. donderdag mee voor een rondje Noordpolderzijl-Rottemeroog-Rottemerplaat-Schiermonikoog-Noordpolderzijl ?
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

dader

Bericht door dader » za jan 09, 2010 4:28 pm

Toertocht Soest was top!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za jan 09, 2010 4:29 pm

Thuisblijvers hebben altijd ongelijk: ook de Willem-show-me-the-way toer was top! Al had ie niet over allerlei ruiterpaden te hoeven rijden om het standpunt 29 rolt beter duidelijk te maken... :lol:

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jan 09, 2010 4:56 pm

Als mensen nog zin/tijd hebben en morgen van de vrouw/man de weg op mogen.

10:00 bij de parkeerplaats aan de Slabroekseweg te Uden voor een mooie wintertocht door de Maashorst. PM me even als je gaat.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » za jan 09, 2010 4:57 pm

Weermannen kletsen ook maar wat, gevoelstemp van -15 en hevige sneeuw, thuis blijven is het advies! Je ledenmaten vriezen er af! Wat een ophef voor 1cm sneeuw niet eens genoeg om met mijn kleine man te sleen. :x Ook nog op pad geweest voor mijn werk, wegen prima berrijdbaar. En echt koud vind ik het ook niet.

Dus morgen gaan we van start 10:00uur tunneltje in Bennekom. :arms:

willem12

Bericht door willem12 » za jan 09, 2010 5:00 pm

Steelboy schreef:Thuisblijvers hebben altijd ongelijk: ook de Willem-show-me-the-way toer was top! Al had ie niet over allerlei ruiterpaden te hoeven rijden om het standpunt 29 rolt beter duidelijk te maken... :lol:
Wees blij dat ik de weg wist, reed toch heel wat op "gevoel". Lig hier wel voor pampus. Ik was in totaal 4 1/2 uur van huis, was iets teveel van het goede. Naar huis wel straffe wind.

Eigenlijk perfect dit weer, je leeft !!!!!!!

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jan 09, 2010 5:18 pm

Weermannen kletsen ook maar wat, gevoelstemp van -15 en hevige sneeuw, thuis blijven is het advies!
Idd Ik vond het vandaag best lekker. Toch redelijk wat naar buiten geweest op de fiets en te voet en nergens last van.

We worden een beetje soft met zijn allen. Dit is echt lekker weer. Voor mij mag het nog wel een tijdje zo blijven. Maar goed. Ik woon ook op loopafstand van mijn werk dus heb er niet zo veel last van.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » za jan 09, 2010 5:27 pm

Paar rondjes Dorst gedaan. Superleuk zo met de sneeuw. Paar plekjes beetje gadder natuurlijk, maar gewoon echt goed te doen. Morgen misschien toertochtje hier in de buurt.

marten

Bericht door marten » za jan 09, 2010 6:21 pm

van den Mountainh schreef:Weermannen kletsen ook maar wat, gevoelstemp van -15 en hevige sneeuw, thuis blijven is het advies! Je ledenmaten vriezen er af! Wat een ophef voor 1cm sneeuw niet eens genoeg om met mijn kleine man te sleen. :x Ook nog op pad geweest voor mijn werk, wegen prima berrijdbaar. En echt koud vind ik het ook niet.
Keuze uit platen ijs, richels, daarnaast stuifsneeuw die 2 of 20 cm diep is en windkracht 6 van opzij. Ik was gauw weer thuis :roll:
/Marten

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za jan 09, 2010 7:35 pm

Doe mij maar 20 graden met een zonnetje, korte broek en een hoop stof.

Met kaj en Dader naar Soest geweest, Daan is nu al aan het supercompenseren voor als hij papa wordt...

Was heerlijk in het bos, een stuk beter dan ik verwacht had. Ondanks het minimale hoogte verschil toch nog een redelijk zware tocht, kwam mischien ook door Daan :)

Bij de inschrijvings controle aan het begin van het bos kregen we nog complimenten van de controleur dat we het met dit weer aandurfden, Kaj merkte terecht op dat het een veel groter compliment waard is dat al de vrijwilligers van Tempo zelfs bij dit weer hun vrije dag opofferen om een stellentje MTB-ers hun pleziertje te gunnen!

+1

Lekker dagje fietsen, nu lekker rozig :)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

JeroenK

Bericht door JeroenK » za jan 09, 2010 7:36 pm

willem12 schreef: Wees blij dat ik de weg wist, reed toch heel wat op "gevoel". Lig hier wel voor pampus. Ik was in totaal 4 1/2 uur van huis, was iets teveel van het goede. Naar huis wel straffe wind.

Eigenlijk perfect dit weer, je leeft !!!!!!!
Leuke paadjes inderdaad en het was geen oude wijven tempo dat je aan hield!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za jan 09, 2010 7:39 pm

willem12 schreef:Ik was in totaal 4 1/2 uur van huis, was iets teveel van het goede.

Ow jeee, mama boos ;)

We waren net te laat klaar dus redde het niet om om 12 uur op het hoogt te zijn ;)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

willem12

Bericht door willem12 » za jan 09, 2010 8:08 pm

Picas Hierrrrr

Wel de aandacht erbij houden graag...
Afbeelding

Kiona bij de steile opgang naar de "singletrack over de rug van de zandduinen"
Afbeelding

ochikiro

Bericht door ochikiro » wo jan 13, 2010 11:39 pm

Afgelopen zondag bij gebrek aan toertochten maar een rondje door de bossen bij Eersel en Luyksgestel gedaan. Was op veel singletracks de eerste, op de rest de tweede of derde. 12u vertrokken, tegen zessen weer terug en naarstig op zoek gegaan naar fritten. Leuk bosgebied voor het langere werk overigens. Nagenoeg leeggelopen Mountain Kings doen het goed in de sneeuw.

Afbeelding

ochikiro

Bericht door ochikiro » zo jan 17, 2010 1:57 pm

Afbeelding

Neen. Neen. Driewerf neen.
Maar wel vanaf vertrek in een plas gereden en daar pas bij aankomst weer uitgekomen. Dus dat telt qua binnenvaart ook wel mee me dunkt.Onze gedachten gaan uit naar de Siemens XL 1442 die nu eenzaam haar rondjes draait

willem12

Bericht door willem12 » zo jan 17, 2010 5:05 pm

Ik zag dit aankomen, heb gistermiddag gerend en op de roeitrainer gezeten en heeeeeeel tevreden de regen zien vallen gisteravond en heeeeel tevreden naar het bos gezwaaid vanmorgen. Een heer weet zich ten alle tijde te beheersen.

dader

Bericht door dader » zo jan 17, 2010 6:08 pm

Haha, thuisblijvers hebben toch altijd ongelijk Willem?

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » zo jan 17, 2010 6:48 pm

Ik snap dat niet, heerlijk gefietst vanmorgen. :D

ochikiro

Bericht door ochikiro » zo jan 17, 2010 8:12 pm

Ik ook hoor. Laat daar geen misverstand over bestaan.

Hilco

Bericht door Hilco » zo jan 17, 2010 8:44 pm

14 maart Ameland :o

http://www.mtbameland.nl/

ochikiro

Bericht door ochikiro » za jan 23, 2010 6:23 pm

Met ongeveer 150 andere deelnemers deelgenomen aan de eerste ATB Parkhotel Rooding Classic (sic). Bij de inschrijving de student tegengekomen die mijn studentenkamer een jaar of 5 geleden heeft overgenomen. Small world. Samen met hem de 65km gefietst: vanuit Valkenburg beetje rond en over het plateau van Margraten gecirkeld, vandaar via Bemelen naar Meerssen en daarna nog wat op en af bij Valkenburg. Hij spinnend op zijn Scalpel al vloekende op zijn derailleur, ik al staand en sleurend aan mijn Mary vol verbazing dat zelfs bij +20% het achterwiel nog niet doorslipt.

Verzorging was prima: tweemaal koeken, thee, gel, en rode stier. Vooral de zelfgemaakte snert met spek en worst en verse erwten in de lobby van het hotel met schilderijen van de omgeving aan de wand, kroonluchters aan het plafond, en Chopin uit de speakers was ongewone maar plezierige afsluiting van een lekker stukje fietsen.

Plaats reactie