Mijn eerste project was een Engelse fiets met spectaculair voorvorkje en zonder te weten wat ik handen had aan de slag en toen het frame brak geen moeite meer gedaan om het vastgeroeste voorvorkje te redden, spijt spijt spijt. Maar ik heb er weer een gevonden en nu waren de stickers nog wel intact en weet ik hoe en wat.
Het was een Viscount (of Lambert) gebouwt door een Engels earospace bedrijf. Dit leverde naast een zeer ligt frame ook de mooie voorvork op die Sheldon Brown 'The Death Fork' noemt. Meer dan genoeg reden om het bij deze Viscount in ere te houden en de fiets tot 'The Death Fork' om te dopen.
"Lambert and Viscount bicycles from the 1970's--don't ride them unless you replace the defective aluminium fork!"
http://www.sheldonbrown.com/lambert.html

The Death Fork

Trusty wie?

Voor Viscount karakteristieke alu crankstel, heb er nu twee

Sticker met alle specs van het gebruikte alu, blijkbaar heeft het alu militaire eigenschappen

De fiets was gebruikt door een oud dametje, die er niet alleen de booschappen mee ging doen maar er al 30 jaar honderden kilometers op had gefietst, dus ik denk dat voorvork het nog wel even houd. De fiets gaat trouwens netjes fixed worden.[/img]