sercu decals / decals zelf maken

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
dgmtc
sercu decals / decals zelf maken

Bericht door dgmtc » ma nov 17, 2008 8:04 pm

Ik heb vorige week een Patrick Sercu pistefiets gekocht die ik een beetje zou willen restaureren, maar vermits dat merk al lang niet meer bestaat en ook niet heel erg bekend is (terwijl Patrick Sercu toch echt wel een grote naam is), vind ik dus geen decals meer.
Afbeelding
Als er iemand van deze heel mooie (ik hou van stylish en sober) decals heeft of weet te vinden, dan hoor ik het graag ;)

En als er anders ieman tips heeft om zelf decals te maken (buiten natuurlijk laten plotten want dat is toch net iets anders, moeilijk met fijne lijntjes en ook 'dikker' dan oldschool decals) dan hoor ik het ook graag :D

alvast bedankt!

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma nov 17, 2008 8:43 pm

Logo op internet zoeken en de sticker laten snijden?

Mits in 1 kleur natuurlijk

dgmtc

Bericht door dgmtc » ma nov 17, 2008 9:34 pm

ik kan zelf wel een illustrator file maken aan de hand van het decal op m'n frame, maar plotten (=snijden) is echt pas 2e optie omdat het er dan dikker op ligt. 2 kleuren kan trouwens ook, hoor, dan snijden ze 2 kleuren en plakken die al op elkaar.

Shame

Bericht door Shame » di nov 18, 2008 1:15 am

Het ligt er maar aan wat voor folie je gebruikt.. probleem is idd wel dat de meeste plotters met een minimum dikte werken omdat de machines anders niet genoeg grip hebben..

sanderfreriks

Bericht door sanderfreriks » di nov 18, 2008 8:15 pm

even een bericht van iemand die bij een reclamebedrijf werkt. Wij kunnen stikkers (één kleur folie) maken en ook full colour (kleurenprint op ondergrond) stikkers.
Mijn ervaring is dat de één-kleur-folie redelijk dun is. Vergelijk het maar met gewoon transparant plakband van 3M om kadoos in te pakken bv.
Deze kunnen wel gesneden (geplot) worden en ook vrij gedetaillerd.
full colour stikkers die geprint worden worden op een iets dikkere ondergrond geprint. Voordeel daarvan is dat je natuurlijk een mooiere stikker kunt maken met meer kleuren en eventueel een verloop. Nadeel is echter dat deze stikkers worden afgedekt met een soort laminaat. Dat is te vergelijken met een blanke laklaag op parket. Hierdoor wordt deze stikker twee tot drie keer zo dik als een stikker uit "gewone" folie.

Je kunt natuurlijk bij een lokaal reclamebureau een proefstukje folie vragen (er is altijd wel wat afval) en als dgmtc een illustrator file kan leveren kun je vragen of ze een proefstukje printen.
Succes ermee.

dgmtc

Bericht door dgmtc » di nov 18, 2008 11:45 pm

nice... ik ga je binnenkort even PM-en om een proefje te regelen en over prijzen te praten.

Plaats reactie