Houffalize marathon singlespeed?
Moderators:JJ, Beheerders
Tja,in Gulpen kan je je best vermaken!

Gulpen is gezelliger tijdens de Specialized Tourtocht.
http://www.mtbtourtochtgulpen.nl/

Gulpen is gezelliger tijdens de Specialized Tourtocht.
http://www.mtbtourtochtgulpen.nl/

Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
Hehe!
100km singlespeed was inderdaad behoorlijk zwaar. Benen voelden op het einde echter best wel ok aan.
Wel twee keer lek gereden en veeeeel tijd verloren, maar wat een ervaring! Lange, technische hellingen en afdalingen, stukjes door de Ourthe en eindloze modderstroken die vlak leken maar waar het vechten was voor elke meter... Meer van dat alles!
100km singlespeed was inderdaad behoorlijk zwaar. Benen voelden op het einde echter best wel ok aan.
Wel twee keer lek gereden en veeeeel tijd verloren, maar wat een ervaring! Lange, technische hellingen en afdalingen, stukjes door de Ourthe en eindloze modderstroken die vlak leken maar waar het vechten was voor elke meter... Meer van dat alles!
Volgens mij ben ik Polly tegengekomen vlak na de start van de 75km.
Nog even een paar woorden gewisseld, en verder gefietst.
Ik ben benieuwd hoe hij het er vanaf heeft gebracht.
Alleen al het lef om er aan te beginnen verdient respect.
Op de camping nog even met een On One rijder gepraat die verdacht veel op George leek, maar helemaal zeker was ik niet.
Helemaal helder was ik ook niet, choufjes na de finish...
Ik meende dat ik met z'n belgische broer van doen had.
Hij had 100 km gereden, en pijn in z'n rug.
Volgens mij was ik dood geweest.
75 km was trouwens goed te doen, met vering en versnellingen...
Nog even een paar woorden gewisseld, en verder gefietst.
Ik ben benieuwd hoe hij het er vanaf heeft gebracht.
Alleen al het lef om er aan te beginnen verdient respect.
Op de camping nog even met een On One rijder gepraat die verdacht veel op George leek, maar helemaal zeker was ik niet.
Helemaal helder was ik ook niet, choufjes na de finish...
Ik meende dat ik met z'n belgische broer van doen had.
Hij had 100 km gereden, en pijn in z'n rug.
Volgens mij was ik dood geweest.
75 km was trouwens goed te doen, met vering en versnellingen...

Net terug van week vakantie in Durbuy (B) en een week in Kell am See (D). Moest Mary meenemen van mijn vriendin (vond ik helemaal niet erg
). Rond Durbuy wat routes proberen te fietsen maar uit ergernis vanwege de slechte bewegwijzering zelf maar wat aangekloot en In Kell am see (Landal Hochwald) routes 1,2 en 9 gereden ( klik)spam: dit boekje heb ik ook nog te koop). 60% "schotterweg" 10% onverhard en 30% asfalt routes van +/-50km en 1000hm. Jammer dat de mtb routes veelal over brede verharde padden lopen. Ik weet niet of het toegestaan is om over wandelpaden te biken, op die manier pak je nog een beetje singletrack mee. Hellingen tot 27%, met 32-20 perfect te doen, bergop zo rond de 10km/u door stampen of 6km/u harken. Bergaf beginnen de Exiwolfs wel een beetje te zwabberen rond de 35km/u maar boven de 45 is dat ook weer over
.
Kortom, Singlespeed is perfect voor middelgebergte!

Doubt Kills Dreams
Afgelopen zomer in de Harz en in het Erzgebirge gereden met de singlespeed (32x22) en evneens tot de conclusie gekomen dat het middelgebergte prima te doen is op de singlespeed. Maar een paar momenten verlangt naar een ander verzet, meestal was dit tijdens de 'vlakke kilometers' op het asfalt om van het ene bos naar het andere bos te rijden.
In de meeste gebieden in duitsland mag en kan je gewoon gebruik maken van alle bospaden. in de praktijk kom je toch zelden een mederecreant tegen en de boswachters die ik tegen ben gekomen waren zeer vriendelijk.
Behulpzaam en geintresseerd in wat een buitenlander op een singlespeed
in hun bos komt doen 
In de meeste gebieden in duitsland mag en kan je gewoon gebruik maken van alle bospaden. in de praktijk kom je toch zelden een mederecreant tegen en de boswachters die ik tegen ben gekomen waren zeer vriendelijk.
Behulpzaam en geintresseerd in wat een buitenlander op een singlespeed

Re: fiets
Als ze daar nou eens een Europese regel van maakten.....de lynx schreef:In de laatste fiets stond een artikel over de paden in duitsland. Het is bij wet vastgesteld dat alle paden voor iedereen zijn. zelfs als iets als wandelroute is bestempeld Je mag dus overal rijden met je mtb
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
In veel Duitse deelstaten geldt toch de 2-meter regel? Alle paden staan open, zolang je elkaar en wandelaars maar kan inhalen, dus smaller dan 2m mag niet. Lees maar een een Duitse Bike of MountainBike, alleen maar gejammer.
Maar On-Topic: het bljft stoer om in de ardennen te singlespeeden. Eergisteren met Dader nog een tocht van 55km met 1100hm gedaan. Auw. Pijn.
Maar On-Topic: het bljft stoer om in de ardennen te singlespeeden. Eergisteren met Dader nog een tocht van 55km met 1100hm gedaan. Auw. Pijn.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
-
Laate reactie op houffalize marathon, erg leuke reacties gehad op mijn singular.
Zoals , allee waar is uw versnellingsapparaat?, is dat een nieuw systeem?
Ik had de 75km in 5uur en 4min gedaan. Wel wat moeten lopen maar dat deden de gearies op dat moment ook. (32:22) In de afdaling op asfalt in slipstreem gezeten en plat op het stuur de gearies goed bij te houden. Volgend jaar weer, misschien de 100km je moet wel een uitdaging hebben vind ik!!!
Zoals , allee waar is uw versnellingsapparaat?, is dat een nieuw systeem?
Ik had de 75km in 5uur en 4min gedaan. Wel wat moeten lopen maar dat deden de gearies op dat moment ook. (32:22) In de afdaling op asfalt in slipstreem gezeten en plat op het stuur de gearies goed bij te houden. Volgend jaar weer, misschien de 100km je moet wel een uitdaging hebben vind ik!!!