Girly Girl Alley Cat in Utrecht - 31 augustus

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

eve
Girly Girl Alley Cat in Utrecht - 31 augustus

Bericht door eve » zo jul 27, 2008 10:33 pm

Geinspireerd door alle mooie fixies vandaag op de ECMC2008, hebben we weer zin in een feestje in Utrecht:

Op 31 augustus nodigen we alle fixies en single speeds uit de omgeving (en verder) uit voor een alley cat. We denken te starten rond 12 uur. Er is bier, eten en hopelijk zon.

Iemand interesse?

JoayEve

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo jul 27, 2008 10:47 pm

Lijstje:

- TBB;
- DE Rinus;
- mannen uit de trein van Eindhoven naar Utrecht/A'dam;
- Tjeerd;
- Vincent Velocity;
- Kim;
- Eindhovense clan;
- etc.

TBB

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma jul 28, 2008 8:12 am

Zit helaas in the States dan... Na ja, helaas :)

Maar goed idee, hoop er volgende keer weer bij te zijn.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

ott

Bericht door ott » ma jul 28, 2008 9:29 am

Lijstje:

- TBB;
- DE Rinus;
- mannen uit de trein van Eindhoven naar Utrecht/A'dam;
- Tjeerd;
- Vincent Velocity;
- Kim;
- Eindhovense clan;
- Ott (vast wel)
- etc.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

paschout

Count me in!

Bericht door paschout » ma jul 28, 2008 10:53 am

Als een van de mannen uit de trein kan je mij erbij rekenen. Ik vond het erg leuk om een aantal DP-ers te ontmoeten op ECMC2008. Was erg geslaagd!

Groeten,

Pieter

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » ma jul 28, 2008 9:17 pm

Als tweede man in de trein kom ik ook. Ben trouwens bezig met de foto's van ECMC. Gooi ze morgen waarschijnlijk op Flickr. Zitten ook een paar DP-ers tussen. :D

Kpt.Roodbaard

Bericht door Kpt.Roodbaard » ma jul 28, 2008 10:57 pm

Als derde man uit de trein, die rode belg daar ! :D

OohDie
Contacteer:

Bericht door OohDie » di jul 29, 2008 6:21 pm

Dit beloofd weer leuk te worden. En Joayeve laat even weten als Vince en ik kunnen helpen.
En mag ik de mensen van de DMA hier ook op wijzen?

eve

Bericht door eve » wo jul 30, 2008 9:16 pm

Iedereen is welkom, ook de mannen en vrouwen van DMA. Het wordt niet een hele officiele wedstrijd, we gaan vooral voor de fun. En hoe meer mensen, hoe meer fun. Dus nodig iedereen uit, inviteer je fietsenmaker! :arms:

De achtergrond van de Girly Girl ride is een wekelijkse fietstocht rond Lake Monona in Madison, Wisconsin USA.
In Madison kwamen de werknemers van verschillende fietsenwinkels regelmatig samen om een stukje te fietsen en bier te drinken. Amy Sue, een fietsverskoopster, was het zat om alleen maar bier te drinken, en wilde liever cocktails. Dus organiseerde ze op een donderdag de Girly Girl ride. Deze wordt elke week gehost door een andere deelnemer, die verplicht was om kleurige, mixed drinks te serveren. Anders was het niet girly genoeg. Deze traditie is in ere gehouden, en nog steeds vindt deze tocht wekelijks plaats. Meestal zijn er enkele stops waar gedronken en gerookt wordt, en na afloop is er een feestje. Ook als het 20 graden vriest, wordt de tocht gereden, weliswaar met minder mensen dan in de zomer. Mensen komen op allerlei fietsen, fixies, BMX fietsen, race fietsen, mountain bikes, trikes, zelf in elkaar gelaste dubbele fietsen, fietsen met trailertjes vol bier, et cetera. Kortom, erg leuk. Tijdens de vorige Alley Cat in Utrecht, en tijdens de ECMC hebben we de sfeer die normaal bij een Girly Girl Ride hangt, weer kunnen proeven.

Voor de gelegenheid komen de broer, schoonzus en zus van Joaquim uit Amerika. Om het een autheniek Girly Girl gevoel te geven willen we iedereen uitdagen om test rides op andermans fietsen te maken en zullen we mixed drinks serveren.

eve

Bericht door eve » wo jul 30, 2008 9:17 pm

oh Tjeu, waar staan je foto's?

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » wo jul 30, 2008 10:14 pm

Ja, heb nog geen tijd gehad om ze echt goed uit te zoeken... Zit nu nog op 170 foto's :(

Even wat slecht nieuws; Mijn Concorde frame is stuk :cry: De boven- en benedenbuis zijn verbogen bij de stuurbuis... Dikke knikken en een soort haarscheurtjes. Snap niet goed hoe het gebeurd is, echt HEEL K*$#E!

Ironisch ook, omdat er zondag best mooie frames te koop stonden. :frusty:

steelhead

Bericht door steelhead » vr aug 01, 2008 5:49 pm

Ik zou graag nog eens een alleycat rijden, maar zit dan met 99% zekerheid in Tokyo...... wat heb ik een kutleven.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

@sph@ltdude
Contacteer:

Bericht door @sph@ltdude » vr aug 01, 2008 9:01 pm

Klinkt goed!

Mits ik dan niet in Zuid-Limburg zit ben ik er bij!
This ain't no sun tan, we got a mud tan!

benz

Bericht door benz » za aug 02, 2008 7:25 am

Ben er zeker bij. Op mijn net opgebouwde Zieleman Polobike of op mijn Alan Rotafissa.
Heb ook een prachtige spot gevonden voor poloën in Utrecht, kunnen we in september aan beginnen.

Joa, mocht fietsen nodig hebben voor je gasten. Ik heb er nog wel een paar te leen, geen fixies jammer genoeg

Benz

eve

Bericht door eve » za aug 02, 2008 5:23 pm

Benz, bijzonder vriendelijk! Even Joa vragen wat hij geregeld heeft.

Ik kwam vandaag een nieuwe fixy bouwer tegen! Bij Brandmeester's (vriendjes met een barista daar) stond Wilco met twee witte Champions die in de overgang zijn,van racefiets naar fixy. Nu nog freewheel... Hij had een poosje in Denemarken gezeten en was daar geinspireerd. Volgens mij was hij verbaasd dat er meer fixies in Utrecht zijn.

Wilco, kom naar de alley cat!

eve

DeeDee

Bericht door DeeDee » za aug 09, 2008 5:31 pm

Mag ik op de lijst als ovb-er... alles hangt af van werk... wat 18 aug. weer begint.

Lijkt me leuk om ook eens actief te rijden/racen,
Lijkt me toch wel een beetje raar om als newbie-niet-messenger bij de echies aan te haken.

Wat mij betreft alle lof voor mensen die amateur(als in liefhebber)-activiteiten organiseren. My coastie can't wait!!!

Overigens, begrijp ik goed dat jullie samen een account hebben? Joa en Eve?
Gezellig...... maar misschien wel wat verwarrend...

Grtz
Dennis
Dirt Devil ;)

DeeDee

Bericht door DeeDee » za aug 09, 2008 5:41 pm

@Tjeu... K*t man.... Baanframes in jouw maat lijken mij niet aan de bomen te groeien...
Denk overigens dat alle frames op het ECMC toch te klein voor je waren (alsof dat troost is).

Heb je die concorde misschien ergens buiten vastgemaakt gehad met een beugelslot?, zou kunnen dat iemand er aan heeft zitten wrikken? (misschien wat vergezocht).
Of misschien heeft je vriendin 's nachts een dubbelleven als FixieFemale! slaapdronken op een bus geknald (probeer echt mee te denken... hoor ;) )
Dirt Devil ;)

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » ma aug 11, 2008 4:19 pm

Heb alweer een nieuw frame! Een Balk, check de gallery...

De Concorde was ook iets te groot voor me, heb nu een 58 cm frame i.p.v. 60.5cm genomen. Heb geen idee hoe mijn Concorde geknakt is. Lijkt inderdaad wel alsof ik ergens hard tegenaan geknald ben...

Maar heb al een (wild, heel wild) idee voor de Concorde. Omdat ik alleen de voorkant hoef te vervangen wil ik misschien zoiets laten bouwen:
http://www.sandsmachine.com/

Een baanfiets die je in twee stukken mee kan nemen in de trein bijv.! Hahahaha... Toekomstplannen. Eerst maar 's mijn Balk en vouwfiets afbouwen...

eve

Bericht door eve » vr aug 15, 2008 2:14 pm

hey goed nieuws! Blijkbaar komen er zeker een stuk of 10 fixy rijders uit Arnhem. Heeft Pieter even geregeld. Hij kwam op een schatting van een stuk of 30, 40 mensen. Dus dat wordt leuk!

OohDie
Contacteer:

Bericht door OohDie » za aug 16, 2008 11:57 am

Ik heb ook op het DMA forum een topic aangemaakt hopelijk komen er dus ook een aantal koeriers.

mcbstrd

Bericht door mcbstrd » ma aug 18, 2008 9:16 am

benz schreef: ...
Heb ook een prachtige spot gevonden voor poloën in Utrecht, kunnen we in september aan beginnen.

...

Benz
waar dan?

sedatif

Bericht door sedatif » ma aug 18, 2008 10:38 am

in het parkje voor het viaduct bij het stadion rechts. Verder zit er ook nog 1 langs het fietspad richting lunetten, en er is een kooitje in de watervogelbuurt. Daar is het alleen druk met een heleboel voetballers, waarvan de blanke jeugd nog turkser praat dan de donkere jongetjes.

haute courier
Contacteer:

Bericht door haute courier » ma aug 18, 2008 7:09 pm

kzal effe met die malle T overleggen dat we dan tegelijkertijd ook meteen die mallets meenemen voor een potje polo na de alleycat. maaaarrrrrrrre....dussssssse...ennnnne..

alles in overleg met de organisatie, natuurlijk.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma aug 18, 2008 7:20 pm

eey waren er een paar van "jullie" DPers op pathe plein zaterdag avond? Waren cq 10 fixie rijders daar.. Was leuk om te zien.. Relax volkje ;)

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » di aug 19, 2008 8:36 am

Pathe plein in Rotterdam? Bij de Doelen? Ik was er niet, druk aan het klussen, maar "word on the street" was dat er een soort critical mass ride gereden werd.

Althans, dat vertelde een vriend van een vriendin van me, toen hij erachter kwam dat ik fixed rijd...

Kennelijk is er een handjevol fixed rijders in Rotterdam. Heb er pas met één van hen gesproken. Leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Dus, als er Rotterdammers op het forum zitten, PB me 's!

Plaats reactie