Vlaai XL frame, headset, XO Triggers, XO 20th RD, XT FD

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Cloxxki
Vlaai XL frame, headset, XO Triggers, XO 20th RD, XT FD

Bericht door Cloxxki » do aug 14, 2008 8:23 am

Allles bijna nieuw. Net het eerste krasje erop, wat wel mijn voorkeur heeft, daar krijg je de meeste korting voor.

Al met al was ik (mede dankzij behulpzame verkoper in de US) €830 kwijt.

Is dat een goeie deal? :-)

Ik heb al onderweg van Jelle : Salsa Carbon 17º 31.8 stuur, en de verplichte Dimension grips.

Reed in bestelling bij Clockwork Cycles : een 470mm lange unicrown vork met 55mm offset. Voor typisch Neerlandsch gebruik.

Ooit komen er de ultieme 190mm cranks op, maar de eerste build zal wel met 180mm RaceFace Turbine LP's zijn. FSA Ti ISISas. 1x9 met een 36t, uiteraard. Die XO trigger wil ik wel een kans geven.

Ik heb nog Arch wielen, XTR achter, Planet-X voornaaf. Niet zwaar, wel goed.

In vooraad heb ik nog Thomson en U.S.E. pennen om uit te kiezen, maar ik sta open voor ideeën. Mijn frame lijkt voor een 27.2mm gemaakt te zijn.

Zadel wordt zo lang een AX Lightness Cube limited edition, 124g.

Eerste generatie ORO remmen komen van mijn andere Fisher af. Ik hoor dat er in 209 leuke nieuwe Formula's aan komen, misschien is dat vlaai-waardig.

Pedalen, stuurpen, dat wordt ooit allemaal erg speciaal, maar tot die tijd gewoon Smarties en een Ritchey, denk ik. Bebops heb ik nog, ook wel leuk voor 1 ritje met mooi weer.

Zonder teveel tegenslag wordt het ding <9kg.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do aug 14, 2008 11:29 am

klinkt als een goede deal :)

en klinkt als een snelle fiets.

Zonder die zware voorvork is het helemaal een race monster, dat wordt zeker een fijn fietsje.

Owja, we willen fotoos ;)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do aug 14, 2008 11:51 am

Je weet wel hoe zo'n frame er uit ziet, denk ik? ;-)

Eerst maar die vork binnen krijgen, dan bouwen, DAN misschien foto's....

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » do aug 14, 2008 8:17 pm

Blijdschap!

Hoe staat het trouwens met de vork? Je laat een custom starre carbon G2 vork maken, right? Benieuwd hoe dat uitpakt!

Edit: ik lees overigens 3 seconden geleden op mtbr dat er een liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimited edition singlspeed Superfly gemaakt gaat worden, maar dat deze niet voor "us mere mortals" beschikbaar worden :?

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » do aug 14, 2008 8:27 pm

De Lars Cuevas schreef:Blijdschap!

Hoe staat het trouwens met de vork? Je laat een custom starre carbon G2 vork maken, right? Benieuwd hoe dat uitpakt!
Zoals ik schreef, in bestelling. Meer weet ik niet, de Kunst laat zich niet haasten...

Als de vork ik er zal ik wel snel willen gaan bouwen, gooi ik er gewoon wat op om te kunnen rijden.

Gek, ondanks dat ik nu de ultieme shifters in huis heb, krijg ik steeds meer zin om de Vlaai SS te rijden. Lijkt me prachtig als de fiets me genoeg zelfvertrouwen geeft dat ik in meer serieuze gearie races de VlaaiSS durf te pakken.
Toen ik de Cube SS maakte voor het NK Dorst merkte ik al wel dat het lekker snel om "schakelen" is van 1x9. Shifter en derailleur haal je er in 1 keer af, ketting wissel je met powerlinks, cassette wisselen voor spacers en cog gaat makkelijk zat.

En precies vandaag lekt het nieuws uit de er een 2009 singlespeed Vlaai versie komt af-fabriek, alleen vor eigen gebruik van Fisher dealers, niet voor het publiek. Rrrrrrr... gegarandeerd uitverkocht, hoewel singlespeed en 29" natuurlijk gewoon een tijdelijke gekte zijn. :lol:

dader

Bericht door dader » vr aug 15, 2008 10:58 am

Cloxxki schreef: En precies vandaag lekt het nieuws uit de er een 2009 singlespeed Vlaai versie komt af-fabriek, alleen vor eigen gebruik van Fisher dealers, niet voor het publiek. Rrrrrrr... gegarandeerd uitverkocht, hoewel singlespeed en 29" natuurlijk gewoon een tijdelijke gekte zijn. :lol:
Helaas werkt er niemand van het forum bij Trek die ook nog eens geïnteresseerd is in 29ers en Singlespeed.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » vr aug 15, 2008 12:04 pm

dader schreef:
Cloxxki schreef: En precies vandaag lekt het nieuws uit de er een 2009 singlespeed Vlaai versie komt af-fabriek, alleen vor eigen gebruik van Fisher dealers, niet voor het publiek. Rrrrrrr... gegarandeerd uitverkocht, hoewel singlespeed en 29" natuurlijk gewoon een tijdelijke gekte zijn. :lol:
Helaas werkt er niemand van het forum bij Trek die ook nog eens geïnteresseerd is in 29ers en Singlespeed.
Precies wat ik dacht :-)
Heb alle usual suspects al per telefoon ingeseind. Als ze misgrijpen, is dat hun eigen schuld.

Waar moet deze wereld naar toe, als carbon singlespeed 29" frames zo gewild zijn, dat de verkoop ervan aan banden gelegd wordt?

Wat denken jullie, een reserve ENO Disc wieltje laten maken, een magic gear zoeken, toch een stomme Doofer, of zo'n veel te dure Excentriker?
Hmm, zou wel leuk zijn als ik 6spd en SS met hetzelfde wiel kon doen. Tijd dat er een ENO cassette naaf komt?

dader

Bericht door dader » vr aug 15, 2008 12:17 pm

Ik denk dat een Tr!ckstuff het mooist en handigst is. En dat het werkt op een Vlaai is inmiddels bewezen.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » vr aug 15, 2008 12:34 pm

dader schreef:Ik denk dat een Tr!ckstuff het mooist en handigst is. En dat het werkt op een Vlaai is inmiddels bewezen.
Je haalt een XO derailleur eraf en bent evenveel kwijt om dat werkend te krijgen, hmmm...

Gijsberg

Bericht door Gijsberg » vr aug 15, 2008 1:36 pm

$225 voor andere dropouts in je carbon frame :o. Het kan toch ook niet moeilijk zijn zelf andere dropouts in je frame te zetten? :greedy:
Doubt Kills Dreams

Hubert !

Bericht door Hubert ! » za aug 16, 2008 6:38 pm

Tof JG!

Nog bedankt voor je belletje! ;)

Groeten vanuit een zonnig Malibu ..... :)

Trekpop
Contacteer:

Superfly SS

Bericht door Trekpop » zo aug 17, 2008 8:52 pm

Van MTBR: "Fisher is doing a one time only order for single speed Superflys. They are for shop people only and the deadline to order is at the end of the week. No hope for you guys right now. I think I overheard 2010 for the public."

Deze informatie is overigens onbekend bij NL medewerkers die Trek world hebben bijgewoond, zal dus waarschijnlijk een US only actie zijn.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma aug 18, 2008 6:35 am

Bij de meeste NL Trek medewerkers gaan de oren dicht als ze 29" en Gary Fisher horen, dat zal het verklaren ;)

Zal komend weekend eens aan Gary zelf vragen waarom wij Europeanen hierin gediscrimineerd worden :)

JJ

Trekpop
Contacteer:

Bericht door Trekpop » ma aug 18, 2008 8:14 am

Dat eerste is absoluut niet waar, dat weet je zelf ook wel. Gary Fisher is niet betrokken bij het verkoop- of productiebeleid dus hij kan je ook niet verder helpen hierin. Daarbij, het zelf ombouwen naar SS is toch veel leuker als zo'n ding kant-en-klaar kopen? 8)

Veel succes zaterdag!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma aug 18, 2008 1:35 pm

Het nuttige van een frameset (want dat is het) voor shop medewerkers, is dat die lui tóch alle parts ervan op eBay zetten, wat de markt verziekt.

steelhead

Bericht door steelhead » ma aug 18, 2008 1:45 pm

foto's??? Het heeft geen zin over je nieuwe fiets te lullen zonder een foto. Dat geld ook voor opscheppen over je vriendin. Dat heeft ook weinig zin zonder een foto.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Pieter!

Bericht door Pieter! » ma aug 18, 2008 1:58 pm

Niet Cloxxi's fiets en vriendin (denk ik?) maar toch leuk om te zien:

nieuwe fiets: Afbeelding

Nieuwe vriendin:
Afbeelding

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma aug 18, 2008 2:13 pm

steelhead schreef:foto's??? Het heeft geen zin over je nieuwe fiets te lullen zonder een foto. Dat geld ook voor opscheppen over je vriendin. Dat heeft ook weinig zin zonder een foto.
Goede foto's van je vriendin laat je voor jezelf, vind ik.

Foto's van mijn fiets? Er rijdt een identiek frame al rond, Hubert pimpt er binnenkort (nou ja, ooit) ook eentje, veel nieuws heeft een foto niet te melden.

Ik wacht op de custom starre vork, daarna begint het bouwproces pas. Als dat af ik zal ik eens zien hoe ik een foto gemaakt en ge-upload krijg. Je ziet hem bij de volgende Burgersdijk race, denk ik :-)

Een frame en hoopje parts posten vind ik zo poserig...

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma aug 18, 2008 5:54 pm

Had je niet liever op een deal gewacht met het 2009 frame?
Dat Cube zwart kennen we inmiddels wel.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma aug 18, 2008 6:44 pm

Het TUIG schreef:Had je niet liever op een deal gewacht met het 2009 frame?
Dat Cube zwart kennen we inmiddels wel.
Ik, en dealtjes ergens op vinden?

Cube zwart?

Er staat en complete XL Vlaai op eBay weer, en ik zit weer in dubio...

MarinTi

Bericht door MarinTi » ma aug 18, 2008 7:23 pm

Cloxxki schreef:
Er staat en complete XL Vlaai op eBay weer, en ik zit weer in dubio...
heeft the king of anti-bling de lotto gewonnen :D

steelhead

Bericht door steelhead » ma aug 18, 2008 8:56 pm

Goede foto's van je vriendin laat je voor jezelf, vind ik.
Zoals ik zeg als je iets te melden hebt moet het en als je niets te melden hebt moet je het gewoon voor jezelf houden.
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma aug 18, 2008 9:12 pm

Trekpop schreef:Dat eerste is absoluut niet waar, dat weet je zelf ook wel. Gary Fisher is niet betrokken bij het verkoop- of productiebeleid dus hij kan je ook niet verder helpen hierin. Daarbij, het zelf ombouwen naar SS is toch veel leuker als zo'n ding kant-en-klaar kopen? 8)

Veel succes zaterdag!
In mijn ogen is het zeker waar wat ik zei, ook al was het met een knipoog. GF wordt volledig ondergeschoven, wat in mijn ogen komt doordat de meneren die het hier voor het zeggen hebben geen energie willen steken in het in de markt zetten van een fiets die voor het merendeel van de nederlandse toer rijders (en zeker ook wedstrijdrijders, maar laten we daar maar niet over beginnen) een perfect platform is. Maar ja, vergeefse energie om het daar over te hebben.

Later als ik groot ben..

Maar wel bedankt, komend weekend wordt tof, al neem ik mijn vlaai niet mee in het vliegtuig :(

JJ

dader

Bericht door dader » ma aug 18, 2008 9:18 pm

JJ schreef:
Maar wel bedankt, komend weekend wordt tof, al neem ik mijn vlaai niet mee in het vliegtuig :(

JJ
Ik denk dat de Vlaai wel Emissie vriendelijk is en dat ze er erg blij mee zijn, scheelt toch weer Kerosine :)

Trekpop
Contacteer:

Bericht door Trekpop » wo aug 20, 2008 4:21 pm

Om alle onduidelijkheid over een gelimiteerd Superfly Singlespeed frame uit de wereld te helpen heb ik contact gezocht met de Gary Fisher Product Manager. Dit is zijn reactie;

We made this frame/fork available as a thank you to retailers that have supported our 29" business at the show. The offer ended on the 17th. We are not stocking this, and are only placing orders by size...

Plaats reactie