Ik op een On One Scandal 29 met 80mm Manitou Minute en 180-160 schijven.
8 dagen bikkelen, vanaf zuid duitsland (fussen) naar Riva del garda (italie).
Heb hiervoor de fiets eigenlijk opnieuw opgebouwd, alleen stuurnok, balhoofd en zadelpen zijn behouden. verder dus alles verandert, wat lichter opgebouwd, maar dan weer wel met verende vork en triple crankstel.
Vooral de wielen waren goed te merken, hiervoor reed ik met redelijk zware Mavic velgen van 540 gram, en dan nu met ztr velgen van 420 gram met veel dunnere spaken. Ook nog wat extra goud toegevoegd, altijd goed voor het moraal!

De grip van de 2.25 Racing Ralphs was meer dan voldoende, ze lopen lekker licht in de klimmen of stukjes asfalt en in gravel afdalingen of stukken rockgarden bieden ze echt voldoende grip.

Overige foto's: http://smg.photobucket.com/albums/v79/N ... andal%201/
Vork: Manitou Minute 29" 80mm
Balhoofd: Chris King
Stuurnok: Ritchey 4-axis Ti bouten
Stuur: Salsa Pro Moto Carbon flat bar 660 x11graden
Bar-ends: KCNC afgezaagd 44gram
Zadelpen: Tune Starkes stuck 27,2 x400
Zadel: Selle Italia SLR Gel Flow
Zadelpenklem: Hope Ti bout
Crankstel: XT Tiso alu bouten, Phil Wood lagers (echt goede lagers, geen ceramisch maar wel erg degelijk en lopen veel lichter dan origineel)
Pedalen: Look Quartz Carbon
Cassette: XTR 12-34
Ketting: KMC X9 SL Gold
Directeur voor: Sram X9, alu bouten goud
Directeur achter: Sram X.0. alu bouten goud, KCNC wieltjes.
Shifters: Sram X.O. gripshift
Remmen: Hope Mono Mini; gouden reservoir cap, remhendel, borecap en remhendel boutjes. Aluminium bouten in de achtercaliper en de voor caliper titanium.
Schijven: Floating disc 180/160, 3 ti boutjes, 3 alu boutjes per schijf.
Wielen:
ZTR velgen
DT 240S naven 32 gaats
spaken voor: DT 1.8-1.5-1.8 en links trekkende spaak voor schijfrem is 2.0-1.8-2.0
Spaken achter: DT 1.8-1.5-1.8 voor duwendespaak rechts en duwendespaak links.
Trekkende spaak links en trekkende spaak rechts is 2.0-1.8-2.0
Nippels: Goud aluminium
Banden: Racing Ralph 29x2.25 met no-flats latex erin en ztr yellowtape
Gewicht zit nu op 10.42 kilo zoals ik de Transalp reed, nu zit er een crow achterband op en zit het gewicht op 10,31. Gelukkig heel de Transalp geen stukken gehad, geen geknakte bouten etc. Alleen het laatste stukje achterrem kabel moet ik vervangen voor iets sterkers. Deze had ik gemaakt van een dun aluminium buisje, erg licht maar erg kwetsbaar, ondertussen is dit door zoveel stenen en takken geraakt dat het vol met deukjes zit en dat komt de sterkte niet ten goede. Onder de bovenbuis zitten 2 Bronzen leidingkjes voor de voor en achter derrailleur en die zijn erg sterk, ook om je fiets op je schouder te kunnen dragen etc.
Voor de komende wedstrijden zet ik er weer een tune crankstel in (goud:D) met 2 ta bladen en een Tune trapas (ac38), ook de verende vork eruit, een 160mm schijf voor, en ook in de voorcaliper nu aluminium bouten. En dan de Racing Ralphs eraf en Stan's the crow banden erop. Denk dat het gewicht hiermee rond de 9 tot 9.2 kilo uitkomt.
Wat ister nog te doen? Industry Nine wielen met gouden spaken en naaf (en een goud geannodiseerde ZTR velg???), Superfly frame, en veel meer kan ik eigenlijk niet verzinnen als het sterk en licht moet blijven.
Groetenn