Vijf weken wachten, finished

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Pottser

Bericht door Pottser » vr jun 08, 2007 1:39 pm

Hij is eindelijk binnen. Hij voelt en ziet er erg goed uit. De laatste foto's heb ik toegevoegd op:

http://web.mac.com/marcodenheijer/iWeb/ ... r%20X.html

Ik begin morgen met afbouwen. De drivetrain ligt al klaar bij B2B, XTR. Wielen worden DT-naven, Salsa Delgado Race. De zadelpen wordt eerst iets simpels totdat de Willits titanium klaar is. Stuurpen idem dito. Eerst Ritchey oid, zodra ik zeker ben over de maten een Willits pen.

Vijf weken zijn er iets meer geworden.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr jun 08, 2007 1:45 pm

Zondag afgebouwd te zien in Arnhem? 8)
---www.cjmedia.nl---

Pottser

Bericht door Pottser » za jun 16, 2007 5:17 pm

Hij is klaar en berijdbaar. Met veel dank aan Andy van Bike2Build die vanmorgen om 6 uur mijn wielen stond te vlechten, zodat ik vanmiddag de laatste onderdelen kon monteren in zijn werkplaats.
De eerste kilometers heb ik al door de straat gereden, vanavond nog even op de weg. Ik ben erg tevreden. De stuur- en zadelpen worden binnenkort nog gewisseld. De maten van de stuurpen heb ik na enkele dagen fietsen en dan kan ik Wes Williams een pen laten maken. Een titanium zadelpen moet hem dan compleet maken.

Afbeelding

Samen met zijn broer

Afbeelding

Voor de complete serie:

http://web.mac.com/marcodenheijer/iWeb/ ... r%20X.html

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za jun 16, 2007 7:11 pm

Dát is naar mijn smaak... chapeaux Marco... errug mooi!
---www.cjmedia.nl---

dré

Bericht door dré » za jun 16, 2007 8:12 pm

mooooie crosser!

ott

Bericht door ott » za jun 16, 2007 8:35 pm

Dat is het wachten zeker waard :)
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » za jun 16, 2007 8:45 pm

RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

TBB

Hubert !

Bericht door Hubert ! » zo jun 17, 2007 12:04 pm

Pottser,

Wat een onwijs gave fiets! Super classy.

Matcht de finish en kleur van de vork exact met die van het frame?

Ik ben benieuwd hoe dit stuur je gaat bevallen tov de WTB sturen die je berijdt. 'In de beugel' zal je nieuwe stuur wat smaller zijn dan de WTB's, denk (?)

Fijn dat het toch nog allemaal goed gekomen is ondanks wat kleine verzendprobleempjes.

Veel plezier met de mooie aanwinst!

Pottser

Bericht door Pottser » zo jun 17, 2007 4:33 pm

Matcht de finish en kleur van de vork exact met die van het frame?
De vork is gepoedercoat in wat Willits Faux-Ti noemt. Het is erg dichtbij de kleur van het titanium frame. Niet helemaal, maar wel erg dichtbij. Dit is absoluut geen probleem Denk eens aan de klassieke Cunningham fietsen. De vorken spoot hij altijd zilverkleurig, terwijl het frame onbehandeld aluminium was. Iets soortgelijks is deze combo.
Ik ben benieuwd hoe dit stuur je gaat bevallen tov de WTB sturen die je berijdt. 'In de beugel' zal je nieuwe stuur wat smaller zijn dan de WTB's
De eerste kilometers zijn veelbelovend. Ik denk dat je dit stuur echt meer als een crossstuur moet rijden, dus relatief meer bovenop. Hij is bovenop een stuk breder en door de minimale flare in de drops zo'n 3 cm aan beide kanten smaller. In het terrein is dit vast even wennen, maar bovenop rijdt weer beter. Ik ben op het advies van wes Williams afgegaan. Mocht het toch niet bevallen, dan switch iknaar een dirtdrop.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma jun 18, 2007 9:08 pm

That's a mighty fine Texas pony you've got there, cowboy!
Ziet er zeer snel uit met die drop bar. Gebruik je Cane Creek remhendels, zie ik?
En op een dergelijke fiets horen natuurlijk King cages.
PS. Kijk nog eens naar wat English Bob heeft geschreven; In a couple of months.... :D
Heel veel plezier met het inrijden van dit paard.

Pottser

Bericht door Pottser » za mar 15, 2008 8:18 pm

De laatste onderdelen heb ik sinds een kleine twee weken ook binnen; een bijbehorende titanium zadel- en stuurpen. Een dropbar offroad vraagt om een wat steilere stuurpen. Wes heeft mij overtuigd om deze custom stuurpen maar gelijk in titanium te doen. Ziet er erg strak uit. Het was de eerste oversized stuurpen die hij bouwde. Hij moest zijn gereedschap aanpassen om een 31.8 pen te kunnen uitlijnen. Zadelpen is volgens mij one of a kind. Hij had mij verteld dat hij bezig was geweest om een nieuwe zadelpen te ontwikkelen. Ik kon er eentje kopen van hem. Vandaag in Amerongen merkte ik absoluut het gevoel waar iedereen het met een titanium zadelpen (Moots, Eriksen, ...) over heeft. Leuke van deze is dat de zadelpen bovenaan ovaal is, waardoor hij extra veel meegeeft.
Fiets is nu, een jaar nadat ik hem heb besteld, ook echt af voor mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za mar 15, 2008 8:45 pm

De lasnaden van Wes zijn uniek in zijn soort. Bijzonder om te zien!

Tita zadelpen maakt hem zéker af... erg netjes. Heb je daar ook nog wat close ups van??

George2

Bericht door George2 » za mar 15, 2008 10:38 pm

Erreg gaaf idd. Ik vind dergelijke steile pennen ansich wat minder maar het is wel een erg fraai exemplaar :lol:

Mr.Singletrack

Bericht door Mr.Singletrack » zo mar 16, 2008 9:49 am

Even wachten, maar dan heb ook wat...

Wat istie mooi zeg! Dit zet me wel weer aan het
denken voor een nieuwe fiets.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo mar 16, 2008 10:53 am

Deze is een foto sessie met plons waard...

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Pottser

Bericht door Pottser » zo mar 16, 2008 3:06 pm

Bedankt voor alle complimenten. Lasnaden zijn bij Wes inderdaad bijzonder. Wes zelf trouwens ook. Ik heb hem na mijn transalp (eigenlijk transdolomiti) hem wat foto's opgestuurd van de fiets vlak voor de beroemde Dolomietenwanden. Een half jaar later, toen ik de pen bestelde. zei hij dat ik minder in de drops moest rijden. Hij had de foto's bestudeerd en wilde dit altijd nog een keertje kwijt. Ik had niet voor niets de crossgrepen erop zitten en het was nog comfortabeler. In technisch terrein vergt dit mij toch echt meer techniek, maar ik moet zeggen dat ik steeds vaker "on the tops" rijdt. Twee weken geleden mailde hij dat ik eigenlijk een Brooks Swift moest monteren. Dat zadel was beter en paste zo goed bij de monster X etc... Zo ben ik nooit klaar.

Tita zadelpen maakt hem zéker af... erg netjes. Heb je daar ook nog wat close ups van??
Pen bestaat uit een standaard kop die is verlijmd op een titaniumpen. Een truc die ik ken van mijn Phoenix, omdat WTB deze ook veel toepaste. Ik herken het merk van de kop overigens niet. Een close-up hieronder. Ovale buis is slecht te zien.

Afbeelding

b-dirt

Bericht door b-dirt » zo mar 16, 2008 9:12 pm

het stuur is zooo lelijk :barf:

MarinTi

Bericht door MarinTi » zo mar 16, 2008 9:12 pm

b-dirt schreef:het stuur is zooo lelijk :barf:
:ban:

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo mar 16, 2008 9:24 pm

Ach ja hij mag het vinden.

Ikzelf vind ergo bochten ook niet mooi en zie liever "ouderwetse" racebochten/dirt drops.

Edoch... VETTE FIETS!!!!!!!! En idd die lasnaden zijn verrekes mooi!!!
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

hil1

Bericht door hil1 » ma mar 17, 2008 10:04 pm

Beetje laat, maar er stond laatst in Dirt Rag ook een review van de Willits.
Als niemand mij voor is kan ik wel even kijken welke issue het is en evt. een scan maken?

TomG

Bericht door TomG » di mar 18, 2008 12:51 am

Tja de stuurpen vind ik niet mooi, puur door de nogal extreme hoek die hij maakt.
Maar verder blijft hij prachtig, en is het een mooi stukje vakwerk. En als deze stuurpen nodig is om een goede zit positie te krijgen dan is dat het enige dat telt.

Plaats reactie