Vijf weken wachten, finished
Moderators:JJ, Beheerders
Hij is eindelijk binnen. Hij voelt en ziet er erg goed uit. De laatste foto's heb ik toegevoegd op:
http://web.mac.com/marcodenheijer/iWeb/ ... r%20X.html
Ik begin morgen met afbouwen. De drivetrain ligt al klaar bij B2B, XTR. Wielen worden DT-naven, Salsa Delgado Race. De zadelpen wordt eerst iets simpels totdat de Willits titanium klaar is. Stuurpen idem dito. Eerst Ritchey oid, zodra ik zeker ben over de maten een Willits pen.
Vijf weken zijn er iets meer geworden.
Ik begin morgen met afbouwen. De drivetrain ligt al klaar bij B2B, XTR. Wielen worden DT-naven, Salsa Delgado Race. De zadelpen wordt eerst iets simpels totdat de Willits titanium klaar is. Stuurpen idem dito. Eerst Ritchey oid, zodra ik zeker ben over de maten een Willits pen.
Vijf weken zijn er iets meer geworden.
Hij is klaar en berijdbaar. Met veel dank aan Andy van Bike2Build die vanmorgen om 6 uur mijn wielen stond te vlechten, zodat ik vanmiddag de laatste onderdelen kon monteren in zijn werkplaats.
De eerste kilometers heb ik al door de straat gereden, vanavond nog even op de weg. Ik ben erg tevreden. De stuur- en zadelpen worden binnenkort nog gewisseld. De maten van de stuurpen heb ik na enkele dagen fietsen en dan kan ik Wes Williams een pen laten maken. Een titanium zadelpen moet hem dan compleet maken.

Samen met zijn broer

Voor de complete serie:
De eerste kilometers heb ik al door de straat gereden, vanavond nog even op de weg. Ik ben erg tevreden. De stuur- en zadelpen worden binnenkort nog gewisseld. De maten van de stuurpen heb ik na enkele dagen fietsen en dan kan ik Wes Williams een pen laten maken. Een titanium zadelpen moet hem dan compleet maken.

Samen met zijn broer

Voor de complete serie:
-
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
TBB
TBB
Pottser,
Wat een onwijs gave fiets! Super classy.
Matcht de finish en kleur van de vork exact met die van het frame?
Ik ben benieuwd hoe dit stuur je gaat bevallen tov de WTB sturen die je berijdt. 'In de beugel' zal je nieuwe stuur wat smaller zijn dan de WTB's, denk (?)
Fijn dat het toch nog allemaal goed gekomen is ondanks wat kleine verzendprobleempjes.
Veel plezier met de mooie aanwinst!
Wat een onwijs gave fiets! Super classy.
Matcht de finish en kleur van de vork exact met die van het frame?
Ik ben benieuwd hoe dit stuur je gaat bevallen tov de WTB sturen die je berijdt. 'In de beugel' zal je nieuwe stuur wat smaller zijn dan de WTB's, denk (?)
Fijn dat het toch nog allemaal goed gekomen is ondanks wat kleine verzendprobleempjes.
Veel plezier met de mooie aanwinst!
De vork is gepoedercoat in wat Willits Faux-Ti noemt. Het is erg dichtbij de kleur van het titanium frame. Niet helemaal, maar wel erg dichtbij. Dit is absoluut geen probleem Denk eens aan de klassieke Cunningham fietsen. De vorken spoot hij altijd zilverkleurig, terwijl het frame onbehandeld aluminium was. Iets soortgelijks is deze combo.Matcht de finish en kleur van de vork exact met die van het frame?
De eerste kilometers zijn veelbelovend. Ik denk dat je dit stuur echt meer als een crossstuur moet rijden, dus relatief meer bovenop. Hij is bovenop een stuk breder en door de minimale flare in de drops zo'n 3 cm aan beide kanten smaller. In het terrein is dit vast even wennen, maar bovenop rijdt weer beter. Ik ben op het advies van wes Williams afgegaan. Mocht het toch niet bevallen, dan switch iknaar een dirtdrop.Ik ben benieuwd hoe dit stuur je gaat bevallen tov de WTB sturen die je berijdt. 'In de beugel' zal je nieuwe stuur wat smaller zijn dan de WTB's
-
That's a mighty fine Texas pony you've got there, cowboy!
Ziet er zeer snel uit met die drop bar. Gebruik je Cane Creek remhendels, zie ik?
En op een dergelijke fiets horen natuurlijk King cages.
PS. Kijk nog eens naar wat English Bob heeft geschreven; In a couple of months....
Heel veel plezier met het inrijden van dit paard.
Ziet er zeer snel uit met die drop bar. Gebruik je Cane Creek remhendels, zie ik?
En op een dergelijke fiets horen natuurlijk King cages.
PS. Kijk nog eens naar wat English Bob heeft geschreven; In a couple of months....

Heel veel plezier met het inrijden van dit paard.
De laatste onderdelen heb ik sinds een kleine twee weken ook binnen; een bijbehorende titanium zadel- en stuurpen. Een dropbar offroad vraagt om een wat steilere stuurpen. Wes heeft mij overtuigd om deze custom stuurpen maar gelijk in titanium te doen. Ziet er erg strak uit. Het was de eerste oversized stuurpen die hij bouwde. Hij moest zijn gereedschap aanpassen om een 31.8 pen te kunnen uitlijnen. Zadelpen is volgens mij one of a kind. Hij had mij verteld dat hij bezig was geweest om een nieuwe zadelpen te ontwikkelen. Ik kon er eentje kopen van hem. Vandaag in Amerongen merkte ik absoluut het gevoel waar iedereen het met een titanium zadelpen (Moots, Eriksen, ...) over heeft. Leuke van deze is dat de zadelpen bovenaan ovaal is, waardoor hij extra veel meegeeft.
Fiets is nu, een jaar nadat ik hem heb besteld, ook echt af voor mij.

Fiets is nu, een jaar nadat ik hem heb besteld, ook echt af voor mij.

- Mr.Singletrack
Bedankt voor alle complimenten. Lasnaden zijn bij Wes inderdaad bijzonder. Wes zelf trouwens ook. Ik heb hem na mijn transalp (eigenlijk transdolomiti) hem wat foto's opgestuurd van de fiets vlak voor de beroemde Dolomietenwanden. Een half jaar later, toen ik de pen bestelde. zei hij dat ik minder in de drops moest rijden. Hij had de foto's bestudeerd en wilde dit altijd nog een keertje kwijt. Ik had niet voor niets de crossgrepen erop zitten en het was nog comfortabeler. In technisch terrein vergt dit mij toch echt meer techniek, maar ik moet zeggen dat ik steeds vaker "on the tops" rijdt. Twee weken geleden mailde hij dat ik eigenlijk een Brooks Swift moest monteren. Dat zadel was beter en paste zo goed bij de monster X etc... Zo ben ik nooit klaar.

Pen bestaat uit een standaard kop die is verlijmd op een titaniumpen. Een truc die ik ken van mijn Phoenix, omdat WTB deze ook veel toepaste. Ik herken het merk van de kop overigens niet. Een close-up hieronder. Ovale buis is slecht te zien.Tita zadelpen maakt hem zéker af... erg netjes. Heb je daar ook nog wat close ups van??

- didadunlop