Sturmey AW3 Fixed gear conversion
Moderators:JJ, Beheerders
Beste mensen,
Binnenkort ook een schlumpfdrive voor fixed te verwachten......
Hier de reactie van onze vrienden:
Dear Bas,
thanks for your inquiry.
We will introduce a fixie-version this spring. At the moment, our gearing systems arenÂ’t designed for transmitting full torque in both direction of rotation.
Please contact us again in Aprile, when this version should be ready.
Thanks and best regards
Florian
Binnenkort ook een schlumpfdrive voor fixed te verwachten......
Hier de reactie van onze vrienden:
Dear Bas,
thanks for your inquiry.
We will introduce a fixie-version this spring. At the moment, our gearing systems arenÂ’t designed for transmitting full torque in both direction of rotation.
Please contact us again in Aprile, when this version should be ready.
Thanks and best regards
Florian
Stand van zaken
Interne onderdelen aangepast en locking bar gemaakt.

Originele Clutch en mijn nieuwe half af. Ik heb een schijfje gedraaid met het profiel van de huidige clutch. Daar moet ik wat gaten in boren/vijlen en dan nog 'even' harden......

Alles maar weer inerlaar gezet met de oude clutch. De vrije slag valt best mee. Ik denk een graad of 30 op de naaf. Als je een 48-16 rijdt is dat ongeveer 1,5 schakel op je crankstel.

Originele Clutch en mijn nieuwe half af. Ik heb een schijfje gedraaid met het profiel van de huidige clutch. Daar moet ik wat gaten in boren/vijlen en dan nog 'even' harden......

Alles maar weer inerlaar gezet met de oude clutch. De vrije slag valt best mee. Ik denk een graad of 30 op de naaf. Als je een 48-16 rijdt is dat ongeveer 1,5 schakel op je crankstel.

- didadunlop
lijkt eigenlijk op het gevoel van een te slappe ketting dus?steelhead schreef:De vrije slag is zeker te fixen. Daarvoor moet ik de Clutch zelf maken. Op de foto staat een ronde schijf. Die moet ik van een paar sleuven voorzien en harden. Dat wordt dus weer een project opzich.
30 graden op je naaf is 'maar' ongeveer 10 graden op je crank. (afhankelijk van je overbrenging).
Er staan momenteel op Usenet twee Sturmey Archer instructie Video's.
Zoek op "Tandwieltjes".
Weet je total niet wat bovenstaande betekent ? Ga dan naar http://www.binaries4all.nl
Zoek op "Tandwieltjes".
Weet je total niet wat bovenstaande betekent ? Ga dan naar http://www.binaries4all.nl
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl