Ben nieuw hier. Ik was vroeger helemaal niet zo'n fietser, maar heb om een of andere reden altijd al een racefiets gewild toen ik kind was.
Toen ik een half jaar geleden eens een grappig fietsje voor €25,- op marktplaats zag staan besloot ik em maar aan te schaffen. Het is een oude Benotto, beetje roestig en hier en daar wat gaatjes in de buitenband. Ik dacht kan nooit lang duren, maar inmiddels rijd ik er al een dik half jaar op. Ik ben van het beestje gaan houden!
Ik ben ook helemaal hooked geraakt aan de rijstijl van een racefiets. Ik woon sinds kort in Rotterdam en ik vind het heerlijk om door de stad te racen!
Ik zit nu echter wel te denken om een fiets aan te schaffen die meer aan mijn wensen voldoet.
Ik zit in de eerste instantie te denken aan een singlespeed racefiets.
Het lijkt me gewoon vet om een licht fietsje te hebben zonder alle versnellingen en remmen die makkelijk in de stad is (bij het stallen en door weersomstandigheden hebben deze onderdelen vaak te lijden) Ik zal er voornamelijk mee naar mijn werk rijden en de wat kortere afstanden door de stad.
Aan de andere kant zit ik ook te denken om eens een fixed gear te proberen. Maar ja, hoe weet ik of dat überhaupt wel iets voor me is? Misschien is het wel gewoon te gevaarlijk en moet ik bij een singlespeed sticken... , maar ik heb ook 13 jaar op een skateboard gestaan en denk dat ik best wat 'actiever' op een fiets zou kunnen rijden, dus misschien toch?
Weet iemand in ieder geval een goed adres waar ik zelf een fiets op maat zou kunnen samenstellen? Zijn er hier misschien mensen die dat voor zichzelf en eventueel voor anderen doen? Ik heb zelf namelijk niet de handigste

Ik wil er eigenlijk ook weer niet heel erg veel aan uit gaan geven, ben nog geen pro hè!
Hebben jullie verder anders tips waar ik kan kijken voor bv goedkope raceframes en andere onderdelen?
Bij voorbaat thanx!
Overtuig me maar waarom ik singlespeed moet gaan racen